ad

II CHARYTATYWNY BIEG DNI BETONU: od trzeciego kilometra było pod górę

20 biegaczy stanęło na starcie II Charytatywnego Biegu „Dni Betonu w biegu”, który odbył się niedzielę 8 października 2023 r. w Wiśle. Wśród kobiet najszybciej linię mety przebiegła Małgorzata Jagiełło z Cementowni Odra, a najszybszym w grupie mężczyzn okazał się Piotr Sawczuk z CEMET-u. Bieg poprzedza XII konferencję DNI BETONU, która w dniach 9-11 października 2023 r. odbywa się Wiśle.

Organizatorem II Charytatywnego Biegu Dni Betonu było Stowarzyszenie Producentów Cementu, gospodarzami Miasto Wisła i Nadleśnictwo Wisła, sponsorem już po raz drugi była firma CEMET S. A., a beneficjentem – Fundacja „Na ratunek dzieciom z chorobą nowotworową”.

Wisła przywitała uczestników biegu słońcem wyzierającym zza chmur. Po nocnym deszczu temperatura powietrza wynosiła ok. 9 stopni Celsjusza. Trasa biegu o długości 10 km wiodła wzdłuż Czarnej Wisełki, szlakiem turystycznym na Baranią Górę.

Na starcie biegu stanęło 20 uczestników. - Podziwiamy państwa. Liczymy, że inni uczestnicy konferencji DNI BETONU będą państwa naśladować i w kolejnych edycjach biegu wystartuje już kilkaset osób – mówił Zbigniew Pilch, szef marketingu i public affairs Stowarzyszenia Producentów Cementu.

Jak podkreślił Rafał Gniła ze Sport Atelier uczestnicy biegu rywalizują ze sobą i ze swoimi słabościami. Każdy kto stanie na linii startu jest już zwycięzcą. Biegniemy po to, by wesprzeć dzieci walczące z chorobą nowotworową – mówił Rafał Gniła.

Na stracie stanęła m.in. dwuosobowa reprezentacja Centrum Technologiczne Budownictwa Instytut Badań i Certyfikacji z Rzeszowa w składzie: Emilia Świst i Maciej Barć. Swoim zawodnikom kibicował prof. Grzegorz Bajorek.

Kamilowi Fiksowi z firmy ATLAS kibicowała żona Ewelina i 3-letnia córeczka Hania, która razem z tatą przekroczyła linię mety.

Całą, 10 kilometrową trasę biegu Andrzej Gorzawski z teamu Spartanie Dzieciom przebiegł z 1,5 rocznym synem Nikodemem, który jechał w wózeczku.

W grupie mężczyzn na metę pierwszy dobiegł Piotr Sawczuk z firmy CEMET (czas: 42’05”).

 – Wiedziałem, że na starcie nie ma co rwać, bo od 3 kilometra będzie pod górę. Trasa była ciężka, mokra i śliska po deszczu – powiedział po przekroczeniu mety Piotr Sawczuk.

Pierwszą kobietą, która przekroczyła linię mety była Małgorzata Jagiełło z Cementowni Odra (czas: 57’04”). Podczas biegu w 2021 r. Małgorzata Jagiełło zajęła 2 miejsce, teraz wywalczyła 1 miejsce.

O ciężkim biegu mówił także Jakub Augustyn  firmy MAPEI. – Zupełnie nie spodziewałem się takiej góry – dodał.

Na mecie na uczestników czekały pamiątkowe medale i posiłek regeneracyjny. Atmosferę rozgrzewała kapela góralska z Koniakowa.

WYNIKI II CHARYTATYWNEGO BIEGU „DNI BETONU W BIEGU”

MIEJSCEKOBIETYMĘŻCZYŹNI
1Małgorzata JagiełłoPiotr Sawczuk
2Emilia ŚwistTomasz Sopa
3Dominka KupkaMariusz Dąbrowski

Pozostałe aktualności i informacje

Kurs Technologia Betonu – edycja jesień 2024

2024-09-05
Kurs adresowany jest do projektantów, architektów, inspektorów nadzoru budowlanego, pracowników laboratoriów materiałów budowlanych, technologów, dyrektorów i kierowników kontraktów, wykonawców, doradców technicznych, kierowników wytwórni betonu, handlowców, producentów betonu towarowego, kostki brukowej, prefabrykatów betonowych, chemii budowlanej, materiałów budowlanych, pracowników firm: budowlanych, wykonawczych, remontowych i projektowych, a także dla wszystkich którzy pragną pogłębić swoją wiedzę na temat betonu.

Trwa budowa prawie 100 km dróg szybkiego ruchu z nawierzchnią betonową

2024-09-04
Nawierzchnia, do budowy której zastosowano cement o niższym o 30% śladzie węglowym, powstaje na autostradzie A2. Betonowe nawierzchnie, budowane z krajowych surowców, są stosowane przy realizacji najbardziej wymagających inwestycji drogowych takich jak droga ekspresowa S3 Bolków – Kamienna Góra wraz liczącym 2300 m z najdłuższym pozamiejskim tunelem w Polsce. Obecnie w Polsce trwa budowa ponad 91,4 km dróg ekspresowych i autostrad o nawierzchni betonowej.

Film z układania nawierzchni betonowej w tunelu Zielonki na drodze S52

2024-08-02
31 lipca 2024 r. został otwarty odcinek drogi ekspresowej S3 Bolków - Kamienna Góra (woj. dolnośląskie) wraz z najdłuższym, pozamiejskim tunelem w Polsce (2300 m długości). W tunelu tym, ze względów bezpieczeństwa, wykonano nawierzchnię betonową. Podobnie postąpili wykonawcy tuneli w ciągu drogi ekspresowej S52 (woj. małopolskie). Tunele Zielonki i Dziekanowice mają nawierzchnię betonową. W tunelu Zielonki (653 m długości) nawierzchnię betonową układano w maju i czerwcu 2024 r. Zobaczmy jak przebiegał ten proces.

Nawierzchnia betonowa w tunelu jest bezpieczniejsza

2024-07-31
- Jestem dumny z polskich inżynierów, którzy przy budowie tego tunelu potrafili wykorzystać najlepsze doświadczenia stosowane przy budowie tuneli alpejskich - mówił Dariusz Klimczak, minister infrastruktury podczas uroczystości otwarcia odcinka S3 Bolków - Kamienna Góra, która odbyła się 31 lipca 2024 r. Na 16-kilometrowym odcinku jest najdłuższy, pozamiejski tunel w Polsce o długości 2300 metrów. Zdaniem Piotra Sarnowskiego, dyrektora kontraktu z PORR SA w tunelu zastosowano nawierzchnię betonową, gdyż jest bezpieczniejsza ze względów przeciwpożarowych.

O drogach betonowych w Wielkopolsce

2024-07-24
Samorządowcy z Wrześni, gminy Strzałkowo, gminy Zagórów, Słupcy, Jarocina, z gminy Pyzdry i gminy Ostrowite wzięli udział w szkoleniu dotyczącym budowy dróg betonowych, które 24 lipca 2024 r. odbyło się we Wrześni. – Jesteśmy tu, żeby poznać nowe technologie na drogach – mówił Karol Błaszczak, z-ca burmistrza Miasta i Gminy Zagórów. Szkolenie zorganizowała firma Batarus przy współpracy ze Stowarzyszeniem Producentów Cementu.