ad

Zainteresowanych drogami betonowymi zapraszamy na seminarium i stoisko SPC

Już jutro, 10 maja, zapraszamy na seminarium pt. „Drogi betonowe – mądre budowanie na lata” - Centrum Kongresowe Targów Kielce, sala Omega, godz. 11 – 16. Na tych, którzy nie dotrą na seminarium, a chcą porozmawiać o drogach betonowych, czekamy od 9 do 11 maja na stoisku Stowarzyszenia Producentów Cementu - hala E, stoisko nr 16.

Targi Autostrada – Polska w Kielcach to największa impreza drogowa w Polsce. W tym roku w targach bierze udział 418 wystawców z 20 krajów świata. Jednym z wystawców jest Stowarzyszenie Producentów Cementu.

- Po raz 23. uczestniczymy w targach Autostrada - Polska, a będąc w Kielcach trzeba pamiętać, że województwo świętokrzyskie cementem stoi. Przez te wszystkie lata na targach staraliśmy się pokazać, że na polskiej sieci drogowej jest również miejsce dla dróg z betonu cementowego. Mamy obecnie około 650 km dróg ekspresowych i autostrad z betonu cementowego. Liczymy na budowę zapowiedzianych kolejnych 810 km. W Polsce mamy także około 800 km lokalnych dróg betonowych – mówił podczas otwarcia targów prof. Jan Deja, dyrektor Biura Stowarzyszenia Producentów Cementu.

W uroczystym otwarciu targów wzięli udział m.in. Jerzy Szmit - wiceminister infrastruktury oraz Krzysztof Kondraciuk - Dyrektor Generalny Dróg Krajowych i Autostrad.

Prof. Deja zaprosił na jutrzejsze seminarium pt. „Drogi betonowe - mądre budowanie na lata”, sala Omega, początek o godz. 11.

9 maja, od chwili otwarcia targów stoisko nr 16 Stowarzyszenia Producentów Cementu, które znajduje się w hali E, było odwiedzane przez osoby zainteresowane tematyką dróg betonowych.

Ryszard Nawrocki, który czwartą kadencję jest wójtem gminy Stare Miasto k. Konina, przyjechał na targi Autostrada – Polska żeby dowiedzieć się czegoś więcej o drogach betonowych. – Na terenie Wielkopolski jest niewiele takich dróg, a my szukamy alternatywy dla asfaltu, gdyż ponosimy zbyt duże koszty związane z utrzymaniem dróg gminnych. Oprócz budowy nowych dróg wydajemy na utrzymanie już istniejących około 1 mln złotych rocznie – tłumaczył wójt Nawrocki.

Jak poinformował Radosław Kaczmarek z referatu drogownictwa Urzędu Gminy w Starym Mieście jest około 100 km dróg gminnych. – W tej sieci mamy 20 km dróg o nawierzchni gruntowej i ok. 30 km dróg utwardzonych tłuczniem, które także czekają w kolejce na wykonanie jakiejś nawierzchni – mówił Radosław Kaczmarek. – Na osiedlach już odeszliśmy od asfaltu, budujemy drogi z betonowej kostki brukowej.

Wójt Nawrocki, który jest jednocześnie wiceprzewodniczącym Stowarzyszenia Gmin i Powiatów Wielkopolski, skupiającym 106 gmin i 13 powiatów, chciałby zainteresować drogami betonowymi marszałka województwa. – Chciałbym żeby urząd marszałkowski dopuścił drogi betonowe do finansowania inwestycji w ramach Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych, z którego finansuje się budowę dróg dojazdowych do pól – tłumaczył Ryszard Nawrocki.

Z kolei Andrzej Zając, kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej w Starym Mieście, który także gościł na stoisku SPC, był zainteresowany możliwościami wykonawstwa dróg betonowych przez taką jednostkę samorządową jak jego zakład.

Od 9 do 11 maja czekamy na Państwa na stoisku Stowarzyszenia Producentów Cementu - hala E, stoisko nr 16.


Pozostałe aktualności i informacje

Nowa droga betonowa w Powiecie Wielickim

2024-11-07
Na terenie Powiatu Wielickiego (woj. małopolskie) zakończyła się budowa drogi o nawierzchni betonowej. Do końca września 2024 r. nawierzchnia z betonu wałowanego RCC powstała na długości 1,8 km drogi powiatowej nr 2007K między miejscowościami Cichawa i Grodkowice. Według szacunków Stowarzyszenia Producentów Cementu każdego roku w Polsce powstaje ok. 150 km samorządowych dróg o nawierzchni betonowej

Nawierzchnia kolejnego odcinka A2 będzie z betonu niskoemisyjnego

2024-10-23
Nawierzchnia z betonu niskoemisyjnego, która powstaje na odcinku VI autostrady A2 budowanym przez firmę Strabag, będzie także realizowana na odcinku VII autostrady A2 budowanym przez firmę Intercor. W zeszłym tygodniu wykonaliśmy tam odcinek próbny – poinformował Piotr Molenda z Cement Ożarów podczas IV Forum Beton w Drogownictwie, które 23 października 2024 r. odbyło się w Krakowie.

Czy cementownie staną się magazynami energii? Mogą zagospodarować nadwyżkę energii z OZE

2024-10-10
Potencjał magazynowania energii przez polski sektor cementowy sięga nawet 200 - 300 MWh na dobę, a magazynowanie energii w cemencie może rozwiązać problem nadmiarowej energii z Odnawialnych Źródeł Energii. Pozwoliłoby to ustabilizować Krajowy System Elektroenergetyczny, a równocześnie zapewnić produkcję cementu o niższym śladzie węglowym przy wykorzystaniu zielonej energii. Potrzebne są jednak instrumenty wsparcia i uwzględnienie potencjału cementowni - apelowali przedstawiciele sektora podczas posiedzenia Parlamentarnego Zespołu ds. Rozwoju Przemysłu Cementowego w Polsce, które odbyło się 9 października 2024 r.

Nawierzchnie betonowe w erze zmian klimatycznych

2024-10-08
Zmiany klimatyczne zmuszają do ograniczania emisji CO2. Ogromna rola związana z ograniczeniem emisji CO2 spoczywa na budownictwie, także na budownictwie drogowym. Nawierzchnie betonowe na drogach to mniejsza emisja CO2 dzięki: niższemu zużyciu paliwa, zastosowaniu do budowy cementów o niższym śladzie węglowym czy większej jasności z którą wiążą się niższe koszty oświetlenia dróg. Nawierzchnie betonowe są także odporniejsze na działanie nawałnic i powodzi. O tym m.in. mówiono podczas VIII konferencji „Warunki gruntowe, a projektowanie oraz budowa dróg”, która w dniach 2-4 października 2024 r. odbyła się w Katowicach.

Pionierski krok w dekarbonizacji budownictwa - autostrada z betonu niskoemisyjnego

2024-09-29
- Stowarzyszenie Producentów Cementu od kilku lat podkreśla, że cementy o niskim śladzie węglowym są uzasadnioną alternatywą technologiczną i ekonomiczną – mówił prof. Jan Deja, dyrektor wykonawczy SPC. - Jestem bardzo dumny, że my jako dostawca cementu i Strabag jako wykonawca, staliśmy się pionierami nawierzchni niskoemisyjnych z betonu. Wypracowane przez nas wspólnie rozwiązanie zostało zatwierdzone przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad – powiedział Mariusz Adamek, prezes zarządu Cement Ożarów podczas wizyty studialnej na budowie autostrady A2 Siedlce Południe – Malinowiec, której nawierzchnia betonowa ma o 30% niższy ślad węglowy.