ad

XV edycja konkursu "Polski Cement w Architekturze"

ZGŁOSZENIA DO XV EDYCJI KONKURSU "POLSKI CEMENT W ARCHITEKTURZE"

Stowarzyszenie Architektów Polskich oraz Stowarzyszenie Producentów Cementu ogłaszają konkurs na najlepszą realizację z użyciem technologii żelbetowej. Celem konkursu jest pokazanie możliwości twórczego użycia technologii betonowej w budownictwie. Zadanie konkursu polega na corocznym wyborze najlepszej realizacji wykonanej i przekazanej do użytku do końca roku poprzedzającego rok, w którym odbywa się kolejna edycja konkursu.

W przypadku XV edycji konkursu mogą być zgłaszane realizacje oddane do użytku przed końcem 2010 roku. Do udziału w konkursie winny być zgłaszane prace z istotnym i znaczącym zastosowaniem technologii betonowej.

Mogą to być prace z zakresu:

  •  obiektów budownictwa ogólnego,
  • obiektów budownictwa przemysłowego,
  • obiektów inżynierskich.

Prace do udziału w konkursie mogą być zgłaszane poprzez:

  • oddziały SARP,
  • oddziały PZITB,
  • pracownie, biura projektów,
  • Stowarzyszenie Producentów Cementu.

Zgłoszenie pracy do udziału w konkursie winno zawierać: 

  1. zasadnicze rysunki i zdjęcia realizacji na najwyżej 10 arkuszach formatu A-4,
  2. opisową charakterystykę obiektu (zespołu obiektów) nie przekraczającą 2 stron maszynopisu formatu A-4,
  3. składu zespołu autorskiego.
  4. materiały w wersji elektronicznej na płycie CD:
    o 8-12 zdjęć wyłącznie w formatach TIFF, rozdzielczość min. 300 dpi (5000 pixeli x 3500 pixeli), o rysunki wyłącznie w formatach EPS, DWG, ew. wektorowe zakotwiczone w PDF-ie, sytuacja, po jednym rzucie, przekroju obiektów zgłoszonych do konkursu Polski Cement w architekturze.

Osoba lub osoby zgłaszające projekt do konkursu są obowiązane w terminie do dnia 2 listopada 2011 r. do złożenia oświadczenia o ewentualnych współautorach projektu z podaniem ich imion i nazwisk oraz adresów do korespondencji oraz zawierające klauzulę, że są to wszyscy współautorzy tego projektu.

Zgłoszenia prac przyjmuje Dział Wydawnictw i Promocji Architektury Zarządu Głównego SARP do dnia 2 listopada 2011 r. 00-950 Warszawa, ul. Foksal 2.

Szczegółowy regulamin konkursu znajdziecie Państwo tutaj:

Pozostałe aktualności i informacje

Kurs Technologia Betonu – edycja jesień 2024

2024-09-05
Kurs adresowany jest do projektantów, architektów, inspektorów nadzoru budowlanego, pracowników laboratoriów materiałów budowlanych, technologów, dyrektorów i kierowników kontraktów, wykonawców, doradców technicznych, kierowników wytwórni betonu, handlowców, producentów betonu towarowego, kostki brukowej, prefabrykatów betonowych, chemii budowlanej, materiałów budowlanych, pracowników firm: budowlanych, wykonawczych, remontowych i projektowych, a także dla wszystkich którzy pragną pogłębić swoją wiedzę na temat betonu.

Trwa budowa prawie 100 km dróg szybkiego ruchu z nawierzchnią betonową

2024-09-04
Nawierzchnia, do budowy której zastosowano cement o niższym o 30% śladzie węglowym, powstaje na autostradzie A2. Betonowe nawierzchnie, budowane z krajowych surowców, są stosowane przy realizacji najbardziej wymagających inwestycji drogowych takich jak droga ekspresowa S3 Bolków – Kamienna Góra wraz liczącym 2300 m z najdłuższym pozamiejskim tunelem w Polsce. Obecnie w Polsce trwa budowa ponad 91,4 km dróg ekspresowych i autostrad o nawierzchni betonowej.

Film z układania nawierzchni betonowej w tunelu Zielonki na drodze S52

2024-08-02
31 lipca 2024 r. został otwarty odcinek drogi ekspresowej S3 Bolków - Kamienna Góra (woj. dolnośląskie) wraz z najdłuższym, pozamiejskim tunelem w Polsce (2300 m długości). W tunelu tym, ze względów bezpieczeństwa, wykonano nawierzchnię betonową. Podobnie postąpili wykonawcy tuneli w ciągu drogi ekspresowej S52 (woj. małopolskie). Tunele Zielonki i Dziekanowice mają nawierzchnię betonową. W tunelu Zielonki (653 m długości) nawierzchnię betonową układano w maju i czerwcu 2024 r. Zobaczmy jak przebiegał ten proces.

Nawierzchnia betonowa w tunelu jest bezpieczniejsza

2024-07-31
- Jestem dumny z polskich inżynierów, którzy przy budowie tego tunelu potrafili wykorzystać najlepsze doświadczenia stosowane przy budowie tuneli alpejskich - mówił Dariusz Klimczak, minister infrastruktury podczas uroczystości otwarcia odcinka S3 Bolków - Kamienna Góra, która odbyła się 31 lipca 2024 r. Na 16-kilometrowym odcinku jest najdłuższy, pozamiejski tunel w Polsce o długości 2300 metrów. Zdaniem Piotra Sarnowskiego, dyrektora kontraktu z PORR SA w tunelu zastosowano nawierzchnię betonową, gdyż jest bezpieczniejsza ze względów przeciwpożarowych.

O drogach betonowych w Wielkopolsce

2024-07-24
Samorządowcy z Wrześni, gminy Strzałkowo, gminy Zagórów, Słupcy, Jarocina, z gminy Pyzdry i gminy Ostrowite wzięli udział w szkoleniu dotyczącym budowy dróg betonowych, które 24 lipca 2024 r. odbyło się we Wrześni. – Jesteśmy tu, żeby poznać nowe technologie na drogach – mówił Karol Błaszczak, z-ca burmistrza Miasta i Gminy Zagórów. Szkolenie zorganizowała firma Batarus przy współpracy ze Stowarzyszeniem Producentów Cementu.