ad

V edycja "Właściwości Betonu" A.M. Neville'a już w październiku

Książka "Właściwości Betonu", po raz pierwszy została wydana w 1963 roku i szybko zdobyła światowe uznanie wśród specjalistów budowlanych i studentów budownictwa jako ważna pozycja literaturowa.

Piąta edycja została zaktualizowana o nowe europejskie i amerykańskie normy. Odzwierciedla również postęp w technologii betonu, który dokonał się w ciągu ostatniej dekady, przy zachowaniu pierwotnego celu, jakim było dostarczenie rzetelnych, kompleksowych i praktycznych informacji na temat właściwości betonu. Wszystkie informacje zawarte w książce są oparte na badaniach naukowych i bogatym doświadczeniu inżynieryjnym Autora.

Autor położył duży nacisk na zrozumiałe przedstawienie zjawisk fizyko-chemicznych zachodzących w mieszance betonowej i betonie, tak aby Czytelnik mógł uzyskać najlepsze wyjaśnienie skomplikowanych procesów i w konsekwencji uzyskać dobrej jakości beton.

– Rzetelne podstawy naukowe książki gwarantują prawidłową interpretację wyników badań

– Spójne ujęcie zagadnień dotyczących właściwości betonu pozwala Czytelnikowi całościowo zrozumieć wzajemne oddziaływania zachodzące w betonie

– 1500 cytowań światowej literatury dotyczącej betonu i jego właściwości

– Indeks rzeczowy zawiera ponad 6000 haseł i pozwala łatwo poruszać się w obszernej publikacji liczącej ponad 900 stron

Spis treści:

  1. Cement portlandzki
  2. Rodzaje materiałów wiążących
  3. Właściwości kruszyw
  4. Świeży beton
  5. Domieszki
  6. Wytrzymałość betonu
  7. Inne właściwości stwardniałego betonu
  8. Wpływ temperatury na beton
  9. Sprężystość skurcz i pełzanie
  10. Trwałość betonu
  11. Efekty zamrażania i odmrażania oraz oddziaływania chlorków
  12. Badanie stwardniałego betonu
  13. Betony o szczególnych właściwościach
  14. Projektowanie mieszanki betonowej
Właściwości Betonu
A. M. Neville
Stowarzyszenie Producentów Cementu, Kraków październik 2012
format B5, oprawa twarda, str. ponad 900

cena: 150,00 zł

Już w sprzedaży!

Zamówienia: wydawnictwo@polskicement.pl


Pozostałe aktualności i informacje

Kurs Technologia Betonu – edycja jesień 2024

2024-09-05
Kurs adresowany jest do projektantów, architektów, inspektorów nadzoru budowlanego, pracowników laboratoriów materiałów budowlanych, technologów, dyrektorów i kierowników kontraktów, wykonawców, doradców technicznych, kierowników wytwórni betonu, handlowców, producentów betonu towarowego, kostki brukowej, prefabrykatów betonowych, chemii budowlanej, materiałów budowlanych, pracowników firm: budowlanych, wykonawczych, remontowych i projektowych, a także dla wszystkich którzy pragną pogłębić swoją wiedzę na temat betonu.

Trwa budowa prawie 100 km dróg szybkiego ruchu z nawierzchnią betonową

2024-09-04
Nawierzchnia, do budowy której zastosowano cement o niższym o 30% śladzie węglowym, powstaje na autostradzie A2. Betonowe nawierzchnie, budowane z krajowych surowców, są stosowane przy realizacji najbardziej wymagających inwestycji drogowych takich jak droga ekspresowa S3 Bolków – Kamienna Góra wraz liczącym 2300 m z najdłuższym pozamiejskim tunelem w Polsce. Obecnie w Polsce trwa budowa ponad 91,4 km dróg ekspresowych i autostrad o nawierzchni betonowej.

Film z układania nawierzchni betonowej w tunelu Zielonki na drodze S52

2024-08-02
31 lipca 2024 r. został otwarty odcinek drogi ekspresowej S3 Bolków - Kamienna Góra (woj. dolnośląskie) wraz z najdłuższym, pozamiejskim tunelem w Polsce (2300 m długości). W tunelu tym, ze względów bezpieczeństwa, wykonano nawierzchnię betonową. Podobnie postąpili wykonawcy tuneli w ciągu drogi ekspresowej S52 (woj. małopolskie). Tunele Zielonki i Dziekanowice mają nawierzchnię betonową. W tunelu Zielonki (653 m długości) nawierzchnię betonową układano w maju i czerwcu 2024 r. Zobaczmy jak przebiegał ten proces.

Nawierzchnia betonowa w tunelu jest bezpieczniejsza

2024-07-31
- Jestem dumny z polskich inżynierów, którzy przy budowie tego tunelu potrafili wykorzystać najlepsze doświadczenia stosowane przy budowie tuneli alpejskich - mówił Dariusz Klimczak, minister infrastruktury podczas uroczystości otwarcia odcinka S3 Bolków - Kamienna Góra, która odbyła się 31 lipca 2024 r. Na 16-kilometrowym odcinku jest najdłuższy, pozamiejski tunel w Polsce o długości 2300 metrów. Zdaniem Piotra Sarnowskiego, dyrektora kontraktu z PORR SA w tunelu zastosowano nawierzchnię betonową, gdyż jest bezpieczniejsza ze względów przeciwpożarowych.

O drogach betonowych w Wielkopolsce

2024-07-24
Samorządowcy z Wrześni, gminy Strzałkowo, gminy Zagórów, Słupcy, Jarocina, z gminy Pyzdry i gminy Ostrowite wzięli udział w szkoleniu dotyczącym budowy dróg betonowych, które 24 lipca 2024 r. odbyło się we Wrześni. – Jesteśmy tu, żeby poznać nowe technologie na drogach – mówił Karol Błaszczak, z-ca burmistrza Miasta i Gminy Zagórów. Szkolenie zorganizowała firma Batarus przy współpracy ze Stowarzyszeniem Producentów Cementu.