ad

Seminarium: "Wyroby cementowe – ich znaczenie w kształtowaniu trwałości i bezpieczeństwa obiektów budowlanych oraz sposoby wprowadzania ich do obrotu"

W dniu 10 maja 2016 r. odbyło się seminarium pt. "Wyroby cementowe – ich znaczenie w kształtowaniu trwałości i bezpieczeństwa obiektów budowlanych oraz sposoby wprowadzania ich do obrotu" organizowane przez Instytut Techniki Budowlanej we współpracy z Instytutem Ceramiki i Materiałów Budowlanych oraz Stowarzyszeniem Producentów Cementu.

W seminarium uczestniczyli przedstawiciele instytutów badawczych, wyższych uczelni technicznych, inspektoratów nadzoru budowlanego oraz przemysłu - łącznie blisko 80 osób.

Tematyka seminarium obejmowała następujące zagadnienia:

Stan normalizacji w zakresie wyrobów cementowych – system normalizacji w obszarze krajowym i europejskim, normy zharmonizowane dotyczące cementów, stosowanie polskich norm, system nadzoru nad cementem;

Składniki cementu i ich rola w kształtowaniu właściwości kompozytów cementowych – normy dotyczące cementu stosowane w Polsce, główne składniki cementu, rodzaje i skład cementów powszechnego użytku, właściwości specjalne cementów oraz proces produkcji cementu;

Rodzaj i jakość spoiw a trwałość i bezpieczeństwo konstrukcji – rodzaje spoiw dostępnych w sprzedaży na rynku krajowym, czynniki mające wpływ na jakość cementów oraz na trwałość i bezpieczeństwo konstrukcji, wpływ rodzaju spoiwa na właściwości betonów;

Nieprawidłowości na rynku wyrobów cementowych – rodzaje cementów spotykanych na rynku krajowym, badania cementów pochodzących od różnych producentów oraz czynniki wpływające na jakość cementu;

Aprobaty Techniczne i Europejskie Oceny Techniczne w obszarze wyrobów cementowych – informacje o Europejskich Ocenach Technicznych w obszarze wyrobów cementowych oraz krajowym systemie wprowadzania wyrobów do obrotu;

Certyfikacja wyrobów cementowych – system Zakładowej Kontroli Produkcji, wymagania dla producentów cementu, elementy podlegające nadzorowi w ramach certyfikacji oraz działania w wyniku wystąpienia niezgodności.

Po wygłoszeniu wszystkich referatów odbyła się szeroka dyskusja i wymiana poglądów na temat kontroli jakości cementu wprowadzanego do obrotu na polskim i europejskim rynku budowlanym.


Pozostałe aktualności i informacje

Kurs Technologia Betonu – edycja jesień 2024

2024-09-05
Kurs adresowany jest do projektantów, architektów, inspektorów nadzoru budowlanego, pracowników laboratoriów materiałów budowlanych, technologów, dyrektorów i kierowników kontraktów, wykonawców, doradców technicznych, kierowników wytwórni betonu, handlowców, producentów betonu towarowego, kostki brukowej, prefabrykatów betonowych, chemii budowlanej, materiałów budowlanych, pracowników firm: budowlanych, wykonawczych, remontowych i projektowych, a także dla wszystkich którzy pragną pogłębić swoją wiedzę na temat betonu.

Trwa budowa prawie 100 km dróg szybkiego ruchu z nawierzchnią betonową

2024-09-04
Nawierzchnia, do budowy której zastosowano cement o niższym o 30% śladzie węglowym, powstaje na autostradzie A2. Betonowe nawierzchnie, budowane z krajowych surowców, są stosowane przy realizacji najbardziej wymagających inwestycji drogowych takich jak droga ekspresowa S3 Bolków – Kamienna Góra wraz liczącym 2300 m z najdłuższym pozamiejskim tunelem w Polsce. Obecnie w Polsce trwa budowa ponad 91,4 km dróg ekspresowych i autostrad o nawierzchni betonowej.

Film z układania nawierzchni betonowej w tunelu Zielonki na drodze S52

2024-08-02
31 lipca 2024 r. został otwarty odcinek drogi ekspresowej S3 Bolków - Kamienna Góra (woj. dolnośląskie) wraz z najdłuższym, pozamiejskim tunelem w Polsce (2300 m długości). W tunelu tym, ze względów bezpieczeństwa, wykonano nawierzchnię betonową. Podobnie postąpili wykonawcy tuneli w ciągu drogi ekspresowej S52 (woj. małopolskie). Tunele Zielonki i Dziekanowice mają nawierzchnię betonową. W tunelu Zielonki (653 m długości) nawierzchnię betonową układano w maju i czerwcu 2024 r. Zobaczmy jak przebiegał ten proces.

Nawierzchnia betonowa w tunelu jest bezpieczniejsza

2024-07-31
- Jestem dumny z polskich inżynierów, którzy przy budowie tego tunelu potrafili wykorzystać najlepsze doświadczenia stosowane przy budowie tuneli alpejskich - mówił Dariusz Klimczak, minister infrastruktury podczas uroczystości otwarcia odcinka S3 Bolków - Kamienna Góra, która odbyła się 31 lipca 2024 r. Na 16-kilometrowym odcinku jest najdłuższy, pozamiejski tunel w Polsce o długości 2300 metrów. Zdaniem Piotra Sarnowskiego, dyrektora kontraktu z PORR SA w tunelu zastosowano nawierzchnię betonową, gdyż jest bezpieczniejsza ze względów przeciwpożarowych.

O drogach betonowych w Wielkopolsce

2024-07-24
Samorządowcy z Wrześni, gminy Strzałkowo, gminy Zagórów, Słupcy, Jarocina, z gminy Pyzdry i gminy Ostrowite wzięli udział w szkoleniu dotyczącym budowy dróg betonowych, które 24 lipca 2024 r. odbyło się we Wrześni. – Jesteśmy tu, żeby poznać nowe technologie na drogach – mówił Karol Błaszczak, z-ca burmistrza Miasta i Gminy Zagórów. Szkolenie zorganizowała firma Batarus przy współpracy ze Stowarzyszeniem Producentów Cementu.