ad

SEMINARIUM: SAMORZĄDOWE DROGI BETONOWE – odpowiedzią na wymagania przyszłości – PREZENTACJE

„Samorządowe drogi betonowe odpowiedzią na wymagania przyszłości” to tytuł seminarium zorganizowanego przez Stowarzyszenie Producentów Cementu, które odbyło się 11 maja 2022 r. w Targach Kielce, podczas targów Nowa Infrastruktura. W seminarium, podczas którego zostały zaprezentowane, poparte naukowymi badaniami i praktycznymi doświadczeniami, zalety nawierzchni betonowych zarówno w zakresie budowy dróg krajowych jak i samorządowych, wzięło udział ponad 200 samorządowców z całego kraju. PONIŻEJ PUBLIKUJEMY PREZENTACJE PRZEDSTAWIONE PODCZAS SEMINARIUM.

Tytuł seminarium: „Samorządowe drogi betonowe – odpowiedzią na wymagania przyszłości”.

Miejsce:  Międzynarodowe Targi Budownictwa Infrastrukturalnego – Nowa Infrastruktura
Centrum Targowe w Kielcach, ul. Zakładowa 1, 25-672 Kielce

Sala: OMEGA

Termin: 11 maja 2022 roku, godz. 10.00 – 15.00.

Patronat Honorowy: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

Patron Medialny: Kwartalnik BTA – Budownictwo • Technologie • Architektura

Zapis transmisji z wydarzenia dostępny jest na naszym kanale YouTube - TVCement: https://youtu.be/twqk5VzFr78

Program:

1. Otwarcie seminarium
Prowadzący Sesję: Krzysztof Kieres Przewodniczący SPC, Dariusz Gawlak Wiceprzewodniczący SPC

Wystąpienie: – Andrzej Mochoń, Prezes Zarządu Targów Kielce
– Milena Nowek, GDDKiA

2. Skawina wybrała beton na ścieżki rowerowe -  Tomasz Ożóg, Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy Skawina <pobierz>

3. Od szutrowych po betonowe – Andrzej Jankowski, Wójt Gminy Brańsk <pobierz>

4. Dlaczego wybraliśmy beton wałowany – Kamil Wołek, Gmina Klucze <pobierz>

5. Realizacja drogi, trwającej budowy firmy Kruszbet – wejście live

6. Drogi z betonu wałowanego na terenie gminy Prusice –  Robert Adach, pełnomocnik Burmistrza Miasta i Gminy Prusice; Piotr Piestrzyński, dziennikarz BTA <pobierz>

7. Budowa drogi betonowej na terenie strefy w Wojniczu – WES-BUD, wejście live

8. Budowa dróg samorządowych z betonu wałowanego na przykładzie budowy drogi w Browarze w Żywcu - CEMEX Infrastruktura, wejście live

9. Program Dobry Gospodarz – wręczenie nagród

przerwa kawowa

10. Wzmacnianie istniejących nawierzchni drogowych – prof. dr hab. inż. Antoni Szydło, Politechnika Wrocławska <pobierz>

11. Nawierzchnie betonowe w tunelach na przykładzie drogi S19 – prof. dr hab. inż. Tomasz Siwowski, Politechnika Rzeszowska <pobierz>

12. Nawierzchnie betonowe – dokumenty determinujące realizację kontraktów w Polsce – Sebastian Witczak, TPA Sp. z o.o. <pobierz>

13. Badania współczynników odbicia światła i luminacji zapraw cementowych i betonów – dr inż. Marek Kacperak, Cementownia „ODRA” S.A. <pobierz>

14. Jak samorządowcy postrzegają betonowe nawierzchnie – Marek Tobota, Datatribe <pobierz>

15, Samorządowe drogi betonowe odpowiedzią na wymagania przyszłości. Podsumowanie – prof. dr hab. inż. Jan Deja, Stowarzyszenie Producentów Cementu <pobierz>


Pozostałe aktualności i informacje

Kurs Technologia Betonu – edycja jesień 2024

2024-09-05
Kurs adresowany jest do projektantów, architektów, inspektorów nadzoru budowlanego, pracowników laboratoriów materiałów budowlanych, technologów, dyrektorów i kierowników kontraktów, wykonawców, doradców technicznych, kierowników wytwórni betonu, handlowców, producentów betonu towarowego, kostki brukowej, prefabrykatów betonowych, chemii budowlanej, materiałów budowlanych, pracowników firm: budowlanych, wykonawczych, remontowych i projektowych, a także dla wszystkich którzy pragną pogłębić swoją wiedzę na temat betonu.

Trwa budowa prawie 100 km dróg szybkiego ruchu z nawierzchnią betonową

2024-09-04
Nawierzchnia, do budowy której zastosowano cement o niższym o 30% śladzie węglowym, powstaje na autostradzie A2. Betonowe nawierzchnie, budowane z krajowych surowców, są stosowane przy realizacji najbardziej wymagających inwestycji drogowych takich jak droga ekspresowa S3 Bolków – Kamienna Góra wraz liczącym 2300 m z najdłuższym pozamiejskim tunelem w Polsce. Obecnie w Polsce trwa budowa ponad 91,4 km dróg ekspresowych i autostrad o nawierzchni betonowej.

Film z układania nawierzchni betonowej w tunelu Zielonki na drodze S52

2024-08-02
31 lipca 2024 r. został otwarty odcinek drogi ekspresowej S3 Bolków - Kamienna Góra (woj. dolnośląskie) wraz z najdłuższym, pozamiejskim tunelem w Polsce (2300 m długości). W tunelu tym, ze względów bezpieczeństwa, wykonano nawierzchnię betonową. Podobnie postąpili wykonawcy tuneli w ciągu drogi ekspresowej S52 (woj. małopolskie). Tunele Zielonki i Dziekanowice mają nawierzchnię betonową. W tunelu Zielonki (653 m długości) nawierzchnię betonową układano w maju i czerwcu 2024 r. Zobaczmy jak przebiegał ten proces.

Nawierzchnia betonowa w tunelu jest bezpieczniejsza

2024-07-31
- Jestem dumny z polskich inżynierów, którzy przy budowie tego tunelu potrafili wykorzystać najlepsze doświadczenia stosowane przy budowie tuneli alpejskich - mówił Dariusz Klimczak, minister infrastruktury podczas uroczystości otwarcia odcinka S3 Bolków - Kamienna Góra, która odbyła się 31 lipca 2024 r. Na 16-kilometrowym odcinku jest najdłuższy, pozamiejski tunel w Polsce o długości 2300 metrów. Zdaniem Piotra Sarnowskiego, dyrektora kontraktu z PORR SA w tunelu zastosowano nawierzchnię betonową, gdyż jest bezpieczniejsza ze względów przeciwpożarowych.

O drogach betonowych w Wielkopolsce

2024-07-24
Samorządowcy z Wrześni, gminy Strzałkowo, gminy Zagórów, Słupcy, Jarocina, z gminy Pyzdry i gminy Ostrowite wzięli udział w szkoleniu dotyczącym budowy dróg betonowych, które 24 lipca 2024 r. odbyło się we Wrześni. – Jesteśmy tu, żeby poznać nowe technologie na drogach – mówił Karol Błaszczak, z-ca burmistrza Miasta i Gminy Zagórów. Szkolenie zorganizowała firma Batarus przy współpracy ze Stowarzyszeniem Producentów Cementu.