ad

Seminarium „Samorządowe drogi betonowe”

Stowarzyszenie Producentów Cementu po raz kolejny organizuje seminarium "Samorządowe drogi betonowe" adresowane do Samorządowców - przedstawicieli Gmin, Powiatów, Województw oraz Zarządów Dróg każdego szczebla samorządu.
Podczas seminarium zostaną zaprezentowane, poparte naukowymi badaniami i praktycznymi doświadczeniami, zalety nawierzchni betonowych.

  • Omówimy zagadnienia związane z technologią budowy dróg betonowych
  • Pokażemy doświadczenia z budowy i konkretne realizacje samorządowych dróg betonowych w Polsce
  • Przewidujemy relację on-line/połączenie z placem budowy, wykonawcą nawierzchni betonowych
  • Wręczymy tytuły Dobrego Gospodarza samorządowcom, którzy wybudowali drogi betonowe
  • Uczestnik otrzyma certyfikat z zakresu budowy i utrzymania nawierzchni betonowych

Serdecznie zapraszamy

Miejsce: DoubleTree by Hilton Kraków, ul. Dąbska 5 (sala WARSZAWA)

Termin: 27 czerwca 2023 roku, godz. 10.00 – 15.00

Opłata za udział w seminarium wynosi 100 zł + 23% VAT.

Wymagana jest rejestracja uczestnictwa - ilość miejsc ograniczona!

Rejestracja ON-LINE!
(https://seminarium.programdobrygospodarz.pl/registration)

Organizator: 


Stowarzyszenie Producentów Cementu

Program seminarium „Samorządowe drogi betonowe”

10.00 – 10.10 - Otwarcie seminarium:  Krzysztof Kieres, Przewodniczący Stowarzyszenia Producentów Cementu; prof. Jan Deja, Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie, Stowarzyszenie Producentów Cementu; prof. Antoni Szydło, Politechnika Wrocławska

10.10 – 10.25 „Drogi betonowe – dobre rozwiązanie na drogach samorządowych.” Prof. Jan Deja, Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie, Stowarzyszenie Producentów Cementu

10.25 – 10.40 „Technologie budowy dróg betonowych.”  Jarosław Rokita, LH Engineering

10-40 – 10.55 „Budowa dróg betonowych w deskowaniu stałym i ślizgowym. Drogi betonowe i ścieżki rowerowe w przestrzeni miejskiej.” Michał Żurek, Wes-Bud

10:55 – 11.10 „Technologia budowy dróg z betonu wałowanego.” Konrad Harat, PPB HARAT

11.10 – 11.25 „Drogi betonowe najlepszym rozwiązaniem na terenach zielonych i ekologicznych. Ścieżki rowerowe z betonu wałowanego.” Michał Hebdaś, CEMEX Polska

11.25 – 11.40 „Drogi betonowe najlepszym rozwiązaniem na terenach rolniczych. Beton wałowany, modyfikowany CCR Kruszbet.” Grzegorz Stefanowicz, PPMD Kruszbet S.A.

11:40 – 11:55 wejście na żywo: „Budowa dróg technologicznych i placów magazynowych z betonu wałowanego na kruszywie łamanym z kopalni w Piławie Górnej”, Przemysław Wysocki, Tomasz Rajczyk,
Kompania Górnicza Sp. z .o. o., Grupa PGS

11:55 – 12:10 Pytania do ekspertów

12.10 12.40 Przerwa kawowa/Stolik ekspertów

12.40 – 13.00 Uroczystość wręczenia tytułów „Dobry Gospodarz”

13.00 – 14.30 Wystąpienia/referaty laureatów tytułu „Dobry Gospodarz”

14:30 – 14:40 Podsumowanie seminarium: Krzysztof Kieres, Przewodniczący Stowarzyszenia Producentów Cementu

14:40 – 15.40 Lunch

Kontakt:
SPC - opieka nad seminarium – Piotr Piestrzyński,
piotr.piestrzynski@polskicement.pl, tel. +48 601 091 172

SPC - rejestracja uczestników – Andrzej Jędrychowski,
andrzej.jedrychowski@polskicement.pl, tel. +48 603 114 695

Patron seminarium:


Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

Patronat medialny:


Kwartalnik BUDOWNICTWO, TECHNOLOGIE, ARCHITEKTURA


Czasopismo DROGI GMINNE I POWIATOWE



Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie ktb-jesien-2023-1000-x-1000-px.jpg

Pozostałe aktualności i informacje

Nowa droga betonowa w Powiecie Wielickim

2024-11-07
Na terenie Powiatu Wielickiego (woj. małopolskie) zakończyła się budowa drogi o nawierzchni betonowej. Do końca września 2024 r. nawierzchnia z betonu wałowanego RCC powstała na długości 1,8 km drogi powiatowej nr 2007K między miejscowościami Cichawa i Grodkowice. Według szacunków Stowarzyszenia Producentów Cementu każdego roku w Polsce powstaje ok. 150 km samorządowych dróg o nawierzchni betonowej

Nawierzchnia kolejnego odcinka A2 będzie z betonu niskoemisyjnego

2024-10-23
Nawierzchnia z betonu niskoemisyjnego, która powstaje na odcinku VI autostrady A2 budowanym przez firmę Strabag, będzie także realizowana na odcinku VII autostrady A2 budowanym przez firmę Intercor. W zeszłym tygodniu wykonaliśmy tam odcinek próbny – poinformował Piotr Molenda z Cement Ożarów podczas IV Forum Beton w Drogownictwie, które 23 października 2024 r. odbyło się w Krakowie.

Czy cementownie staną się magazynami energii? Mogą zagospodarować nadwyżkę energii z OZE

2024-10-10
Potencjał magazynowania energii przez polski sektor cementowy sięga nawet 200 - 300 MWh na dobę, a magazynowanie energii w cemencie może rozwiązać problem nadmiarowej energii z Odnawialnych Źródeł Energii. Pozwoliłoby to ustabilizować Krajowy System Elektroenergetyczny, a równocześnie zapewnić produkcję cementu o niższym śladzie węglowym przy wykorzystaniu zielonej energii. Potrzebne są jednak instrumenty wsparcia i uwzględnienie potencjału cementowni - apelowali przedstawiciele sektora podczas posiedzenia Parlamentarnego Zespołu ds. Rozwoju Przemysłu Cementowego w Polsce, które odbyło się 9 października 2024 r.

Nawierzchnie betonowe w erze zmian klimatycznych

2024-10-08
Zmiany klimatyczne zmuszają do ograniczania emisji CO2. Ogromna rola związana z ograniczeniem emisji CO2 spoczywa na budownictwie, także na budownictwie drogowym. Nawierzchnie betonowe na drogach to mniejsza emisja CO2 dzięki: niższemu zużyciu paliwa, zastosowaniu do budowy cementów o niższym śladzie węglowym czy większej jasności z którą wiążą się niższe koszty oświetlenia dróg. Nawierzchnie betonowe są także odporniejsze na działanie nawałnic i powodzi. O tym m.in. mówiono podczas VIII konferencji „Warunki gruntowe, a projektowanie oraz budowa dróg”, która w dniach 2-4 października 2024 r. odbyła się w Katowicach.

Pionierski krok w dekarbonizacji budownictwa - autostrada z betonu niskoemisyjnego

2024-09-29
- Stowarzyszenie Producentów Cementu od kilku lat podkreśla, że cementy o niskim śladzie węglowym są uzasadnioną alternatywą technologiczną i ekonomiczną – mówił prof. Jan Deja, dyrektor wykonawczy SPC. - Jestem bardzo dumny, że my jako dostawca cementu i Strabag jako wykonawca, staliśmy się pionierami nawierzchni niskoemisyjnych z betonu. Wypracowane przez nas wspólnie rozwiązanie zostało zatwierdzone przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad – powiedział Mariusz Adamek, prezes zarządu Cement Ożarów podczas wizyty studialnej na budowie autostrady A2 Siedlce Południe – Malinowiec, której nawierzchnia betonowa ma o 30% niższy ślad węglowy.