Seminarium: DROGI BETONOWE – dokonania i wyzwania

Seminarium na temat betonowych nawierzchni drogowych
organizowane przez Stowarzyszenie Producentów Cementu
pod patronatem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Miejsce:  Centrum Kongresowe Targi Kielce - Targi Autostrada Polska 2015
Termin: 14 maja 2015 roku, godz. 11.00 – 15.00

Program seminarium:

1.    Program budowy dróg w latach 2014-2020
2.    Aspekty ekonomiczne budowy dróg w technologii betonowej
3.    Nowy katalog Typowych Konstrukcji Nawierzchni Sztywnych
4.    Hałaśliwość betonowych nawierzchni drogowych
5.    Doświadczenia wykonawców w budowie betonowych nawierzchni drogowych
6.    Jakość surowców a trwałość nawierzchni betonowych
7.    Kierunki rozwoju cichych nawierzchni betonowych
8.    Dlaczego beton - podsumowanie

W polskim środowisku drogowym, w mediach, w trakcie konferencji tematycznych toczy się ożywiona dyskusja dotycząca rozwiązań technologicznych w kolejnej fazie budowy sieci dróg szybkiego ruchu. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, po przeprowadzeniu pogłębionej i rzetelnej analizy możliwych rozwiązań wskazała, że w pełni uzasadnione jest wybudowanie około 850 km nowych dróg ekspresowych w technologii betonu cementowego.
Takie rozwiązania od kilkudziesięciu lat świetnie sprawdzają się choćby w naszym najbliższym europejskim otoczeniu – Niemcy, Austria, Republika Czeska, to bardzo  dobre przykłady.
Od prawie 20 lat betonowe nawierzchnie obecne są również w polskiej sieci drogowej. Prawie 600 km autostrad i dróg ekspresowych, które zostały zbudowane w Polsce w ostatnich kilkunastu latach to jednoznaczny dowód na to, że potrafimy budować nie tylko w technologii asfaltowej.
Prowadzone analizy jednoznacznie wskazują, że nawierzchnie betonowe zapewniają niższy łączny koszt budowy i późniejszej ekspIoatacji dróg szybkiego ruchu (tzw. whole life costs). Ten efekt jest szczególnie widoczny w przypadku dróg z natężeniem ruchu przekraczającym 20 tys. pojazdów na dobę.

Serdecznie zapraszamy na Seminarium pt. „Drogi Betonowe – dokonania i wyzwania”,  podczas którego będziemy mieli możliwość poznać argumenty za wyborem nawierzchni betonowych, podzielić się własnymi doświadczeniami z wykonawstwa oraz poznać kierunki rozwoju betonowych nawierzchni drogowych.
Według GDDKiA prognoza na 2036 rok pokazuje, że obciążenie ruchem ciężkim na odcinkach dróg wytypowanych do zabudowy w technologii betonowej będzie w niektórych miejscach przekraczało 10 tys. pojazdów na dobę.
Trzeba wyraźnie powiedzieć – mamy dzisiaj w Polsce pełne i potwierdzone możliwości wybudowania 850 km dróg szybkiego ruchu w technologii betonu cementowego.
Rekomendacje GDDKiA to absolutnie uzasadniony krok prowadzący w kierunku równowagi technologicznej i dywersyfikacji rozwiązań w polskim drogownictwie.

MATERIAŁY DO POBRANIA:

- ulotka informacyjna
- formularz

Udział w seminarium jest bezpłatny. Ilość miejsc ograniczona. Obecność należy potwierdzić przed spotkaniem.


Pozostałe aktualności i informacje

Rozpoczęła się licytacja prac – Tron Króla Minosa

2023-09-27
Licytacja prac - betonowych Tronów Króla Minosa - rozpoczęła się 27 września 2023 r. Sześć tronów, zostało wykonanych przez studentów architektury podczas wrześniowych warsztatów Architektura Betonowa. Wyniki licytacji poznamy podczas konferencji Dni Betonu w Wiśle.

Warsztaty architektura betonowa: król Minos byłby zadowolony. Z tronów

2023-09-15
- Na pewno król Minos miałby trudny wybór. Mamy 6 pięknych tronów. Moim zdaniem jak zwykle wszystko nam wyszło podczas warsztatów. Studenci są zadowoleni ze swoich prac. Nasze warsztaty są ewenementem na skalę światową. Żadna uczelnia na świecie nie ma podobnych doświadczeń. Więc nasza współpraca ze Stowarzyszeniem Producentów Cementu przy organizacji warsztatów dla studentów jest absolutnie niepowtarzalna – powiedział prof. Tomasz Kozłowski z Wydziału Architektury Politechniki Krakowskiej oceniając VII Warsztaty Architektura Betonowa pt. „Tron Króla Minosa”, które w dniach 11-15 września 2023 r. odbyły się w Krakowie.

Finał Power Concrete cz. I – zadanie ambitne, trudne i nietuzinkowe

2023-09-11
Zadanie konkursowe było ambitne, ciekawe, skomplikowane, trudne, nietuzinkowe i nieprzewidywalne – mówią uczestnicy pierwszego etapu finału konkursu Power Concrete, który 11 września 2023 r. został rozegrany w Krakowie. 5 zespołów technologów betonu, którzy weszli do finału, wykonało zaroby w laboratorium Wydziału Inżynierii Materiałowej i Ceramiki Akademii Górniczo-Hutniczej. Przygotowane przez nich próbki betonu będą badane podczas drugiego etapu finału, 9 października 2023 r. podczas XII konferencji DNI BETONU.

Runda kwalifikacyjna Power Concrete 2023: wygrywa wytrzymałość na ściskanie 69 MPa

2023-09-05
Zespół technologów betonu STACHEMA Polska 1 z wynikiem 69,00 MPa wywalczył pierwsze miejsce w rundzie kwalifikacyjnej VII edycji konkursu Power Concrete, która została rozegrana 5 września 2023 r. w Krakowie. Do kwalifikacji stanęło 30 zespołów technologów z całego kraju, których zadaniem było wykonanie betonu o średniej (z 3 pomiarów) wytrzymałości na ściskanie 69 MPa.

Filmowe podsumowanie 14. Międzynarodowego Sympozjum Concrete Roads 2023

2023-08-10
- Jesteśmy tutaj, aby promować beton, ponieważ wiemy, że jest wytrzymały i trwały. Możemy wnieść swój wkład w zrównoważoną przyszłość – powiedział Tim Alte-Teigeler z firmy OAT. Przedstawiamy filmowe podsumowanie 14. Międzynarodowego Sympozjum Concrete Roads 2023, które w dniach 26-28 czerwca 2023 r. odbyło się w Krakowie.