ad

Seminarium: DROGI BETONOWE – dokonania i wyzwania

Seminarium na temat betonowych nawierzchni drogowych
organizowane przez Stowarzyszenie Producentów Cementu
pod patronatem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Miejsce:  Centrum Kongresowe Targi Kielce - Targi Autostrada Polska 2015
Termin: 14 maja 2015 roku, godz. 11.00 – 15.00

Program seminarium:

1.    Program budowy dróg w latach 2014-2020
2.    Aspekty ekonomiczne budowy dróg w technologii betonowej
3.    Nowy katalog Typowych Konstrukcji Nawierzchni Sztywnych
4.    Hałaśliwość betonowych nawierzchni drogowych
5.    Doświadczenia wykonawców w budowie betonowych nawierzchni drogowych
6.    Jakość surowców a trwałość nawierzchni betonowych
7.    Kierunki rozwoju cichych nawierzchni betonowych
8.    Dlaczego beton - podsumowanie

W polskim środowisku drogowym, w mediach, w trakcie konferencji tematycznych toczy się ożywiona dyskusja dotycząca rozwiązań technologicznych w kolejnej fazie budowy sieci dróg szybkiego ruchu. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, po przeprowadzeniu pogłębionej i rzetelnej analizy możliwych rozwiązań wskazała, że w pełni uzasadnione jest wybudowanie około 850 km nowych dróg ekspresowych w technologii betonu cementowego.
Takie rozwiązania od kilkudziesięciu lat świetnie sprawdzają się choćby w naszym najbliższym europejskim otoczeniu – Niemcy, Austria, Republika Czeska, to bardzo  dobre przykłady.
Od prawie 20 lat betonowe nawierzchnie obecne są również w polskiej sieci drogowej. Prawie 600 km autostrad i dróg ekspresowych, które zostały zbudowane w Polsce w ostatnich kilkunastu latach to jednoznaczny dowód na to, że potrafimy budować nie tylko w technologii asfaltowej.
Prowadzone analizy jednoznacznie wskazują, że nawierzchnie betonowe zapewniają niższy łączny koszt budowy i późniejszej ekspIoatacji dróg szybkiego ruchu (tzw. whole life costs). Ten efekt jest szczególnie widoczny w przypadku dróg z natężeniem ruchu przekraczającym 20 tys. pojazdów na dobę.

Serdecznie zapraszamy na Seminarium pt. „Drogi Betonowe – dokonania i wyzwania”,  podczas którego będziemy mieli możliwość poznać argumenty za wyborem nawierzchni betonowych, podzielić się własnymi doświadczeniami z wykonawstwa oraz poznać kierunki rozwoju betonowych nawierzchni drogowych.
Według GDDKiA prognoza na 2036 rok pokazuje, że obciążenie ruchem ciężkim na odcinkach dróg wytypowanych do zabudowy w technologii betonowej będzie w niektórych miejscach przekraczało 10 tys. pojazdów na dobę.
Trzeba wyraźnie powiedzieć – mamy dzisiaj w Polsce pełne i potwierdzone możliwości wybudowania 850 km dróg szybkiego ruchu w technologii betonu cementowego.
Rekomendacje GDDKiA to absolutnie uzasadniony krok prowadzący w kierunku równowagi technologicznej i dywersyfikacji rozwiązań w polskim drogownictwie.

MATERIAŁY DO POBRANIA:

- ulotka informacyjna
- formularz

Udział w seminarium jest bezpłatny. Ilość miejsc ograniczona. Obecność należy potwierdzić przed spotkaniem.


Pozostałe aktualności i informacje

Rozwój dróg betonowych w Polsce doceniony - CONCRETE ROADS 2022 zawita do Krakowa

2021-02-12
W przyszłym roku, w Krakowie, odbędzie się 14 edycja międzynarodowego wydarzenia poświęconego betonowym nawierzchniom drogowym gromadzącego najlepszych ekspertów w tej dziedzinie z całego świata. Współgospodarzem konferencji CONCRETE ROADS 2022, obok europejskiej organizacji EUPave, będzie polskie Stowarzyszenie Producentów Cementu.

Cementownie są stałym i ważnym elementem polskiego systemu gospodarki odpadami

2021-01-28
- Problem, który widzimy jako ministerstwo, to ceny tych frakcji kalorycznych i problemy jakie dzisiaj mają samorządy, a więc też kieszenie Polaków – stwierdził Jacek Ozdoba, wiceminister klimatu i środowiska, którego resort chce ograniczyć dostępność paliw alternatywnych dla przemysłu cementowego. - To nie cementownie decydują o podwyżkach cen odbioru odpadów komunalnych dla Polaków – odpowiadał Krzysztof Kieres, przewodniczący Stowarzyszenia Producentów Cementu podczas debaty 25 stycznia 2021 r., która towarzyszyła prezentacji raportu Instytutu Jagiellońskiego pt. „Paliwa alternatywne w przemyśle cementowym”. Poniżej publikujemy obszerne fragmenty debaty.