ad

Seminarium: Beton - wiemy jak i dlaczego - nowe specyfikacje techniczne!

Seminarium: Beton - wiemy jak i dlaczego – nowe specyfikacje techniczne!

organizowane przez Stowarzyszenie Producentów Cementu.  

Miejsce: 
Targi Autostrada Polska 2014
Sala E1 + E3
Centrum Targowe w Kielcach

ul. Zakładowa 1, 25-672 Kielce

Termin:
16 maja 2014 roku, godz. 11.00 - 13.00.

Program seminarium:

10.30-11.00 Rejestracja uczestników

Andrzej Ptak – Prezes Stowarzyszenia Producentów Cementu
tytuł: Powitanie gości i otwarcie seminarium

Prof. Jan Deja – Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie, Stowarzyszenie Producentów Cementu
tytuł: Betonowe budownictwo drogowe w Polsce – stan obecny

Piotr Smolarczyk – Właściciel BUDPOL Częstochowa
tytuł: Zakres praktyczny układania nawierzchni betonowych na przykładzie drogi krajowej DK94

Henryk Wróbel – Wójt Gminy Dobrzeń Wielki
tytuł: Droga betonowa – inwestycje w lepszą przyszłość w gminie Dobrzeń Wielki

Wacław Michalski – Dyrektor ds. Technologii GDDKiA
tytuł: Ogólne Specyfikacje Techniczne – stan aktualny

Prof. Tomasz Siwowski – Politechnika Rzeszowska
tytuł: Nowe Ogólne Specyfikacje Techniczne (OST) budowy obiektów mostowych

Prof. Jan Deja – Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie, Stowarzyszenie Producentów Cementu
tytuł: Nowe Ogólne Specyfikacje Techniczne (OST) dla betonu i nawierzchni betonowych

Dyskusja i podsumowanie

Udział w seminarium jest bezpłatny. Ilość miejsc ograniczona. Obecność należy potwierdzić przed spotkaniem.


Pozostałe aktualności i informacje

Kurs Technologia Betonu – edycja jesień 2024

2024-09-05
Kurs adresowany jest do projektantów, architektów, inspektorów nadzoru budowlanego, pracowników laboratoriów materiałów budowlanych, technologów, dyrektorów i kierowników kontraktów, wykonawców, doradców technicznych, kierowników wytwórni betonu, handlowców, producentów betonu towarowego, kostki brukowej, prefabrykatów betonowych, chemii budowlanej, materiałów budowlanych, pracowników firm: budowlanych, wykonawczych, remontowych i projektowych, a także dla wszystkich którzy pragną pogłębić swoją wiedzę na temat betonu.

Trwa budowa prawie 100 km dróg szybkiego ruchu z nawierzchnią betonową

2024-09-04
Nawierzchnia, do budowy której zastosowano cement o niższym o 30% śladzie węglowym, powstaje na autostradzie A2. Betonowe nawierzchnie, budowane z krajowych surowców, są stosowane przy realizacji najbardziej wymagających inwestycji drogowych takich jak droga ekspresowa S3 Bolków – Kamienna Góra wraz liczącym 2300 m z najdłuższym pozamiejskim tunelem w Polsce. Obecnie w Polsce trwa budowa ponad 91,4 km dróg ekspresowych i autostrad o nawierzchni betonowej.

Film z układania nawierzchni betonowej w tunelu Zielonki na drodze S52

2024-08-02
31 lipca 2024 r. został otwarty odcinek drogi ekspresowej S3 Bolków - Kamienna Góra (woj. dolnośląskie) wraz z najdłuższym, pozamiejskim tunelem w Polsce (2300 m długości). W tunelu tym, ze względów bezpieczeństwa, wykonano nawierzchnię betonową. Podobnie postąpili wykonawcy tuneli w ciągu drogi ekspresowej S52 (woj. małopolskie). Tunele Zielonki i Dziekanowice mają nawierzchnię betonową. W tunelu Zielonki (653 m długości) nawierzchnię betonową układano w maju i czerwcu 2024 r. Zobaczmy jak przebiegał ten proces.

Nawierzchnia betonowa w tunelu jest bezpieczniejsza

2024-07-31
- Jestem dumny z polskich inżynierów, którzy przy budowie tego tunelu potrafili wykorzystać najlepsze doświadczenia stosowane przy budowie tuneli alpejskich - mówił Dariusz Klimczak, minister infrastruktury podczas uroczystości otwarcia odcinka S3 Bolków - Kamienna Góra, która odbyła się 31 lipca 2024 r. Na 16-kilometrowym odcinku jest najdłuższy, pozamiejski tunel w Polsce o długości 2300 metrów. Zdaniem Piotra Sarnowskiego, dyrektora kontraktu z PORR SA w tunelu zastosowano nawierzchnię betonową, gdyż jest bezpieczniejsza ze względów przeciwpożarowych.

O drogach betonowych w Wielkopolsce

2024-07-24
Samorządowcy z Wrześni, gminy Strzałkowo, gminy Zagórów, Słupcy, Jarocina, z gminy Pyzdry i gminy Ostrowite wzięli udział w szkoleniu dotyczącym budowy dróg betonowych, które 24 lipca 2024 r. odbyło się we Wrześni. – Jesteśmy tu, żeby poznać nowe technologie na drogach – mówił Karol Błaszczak, z-ca burmistrza Miasta i Gminy Zagórów. Szkolenie zorganizowała firma Batarus przy współpracy ze Stowarzyszeniem Producentów Cementu.