ad

Ruszyła rejestracja na Concrete Roads 2023 w Krakowie

W przyszłym roku w Krakowie w dniach 25-28 czerwca odbędzie się XIV edycja międzynarodowego wydarzenia poświęconego betonowym nawierzchniom drogowym, które gromadzi najlepszych ekspertów w tej dziedzinie z całego świata. Sympozjum odbywa się co cztery lata, a poprzednio miało miejsce w Berlinie. Współorganizatorzy konferencji, europejska organizacja EUPAVE i polskie Stowarzyszenie Producentów Cementu właśnie uruchomili rejestrację uczestników.

Drogi betonowe są istotnym elementem odpowiedzi na wyzwania jakie niesie ze sobą przyszłość w zakresie infrastruktury. Ochrona środowiska wymaga mocnego działania m.in. w zakresie zmniejszania emisji CO2 nie tylko na etapie budowy, ale całego cyklu życia nawierzchni. Z kolei rosnące natężenie ruchu samochodowego, w tym przede wszystkim ruchu ciężkiego powoduje, że coraz istotniejsza jest wytrzymałość. Aktualne wyzwania znalazły swoje odbicie w programie Concrete Roads 2023. Głównym mottem XIV edycji sympozjum jest hasło „Betonowe drogi do zielonego świata”.  Znalazło one odzwierciedlenie w programie, w którym oprócz klasycznych tematów technicznych, takich jak projektowanie, materiały, konstrukcja i zastosowania, dużą wagę przywiązuje się do tematów zrównoważonego rozwoju, takich jak Europejski Zielony Ład, budownictwo o obiegu zamkniętym oraz aspekty gospodarcze i społeczne dróg betonowych.

W ramach naboru tematów zgłoszono ponad 100 abstraktów z całego świata. Wśród nich znajdzie się wiele ciekawych tematów z zakresu m.in. innowacyjnych dróg betonowych odnoszących się do takich zagadnień, jak big data, BIM, ITS, czujniki i pozyskiwanie energii z drogi – drogi elektryczne czy bardziej tradycyjnych kwestii budowy i utrzymania różnorodnych nawierzchni betonowych.

„EUPAVE z przyjemnością przyjęło polską kandydaturę do organizacji XIV Międzynarodowego Sympozjum Concrete Roads. Jednym z powodów takiej decyzji jest ogromny rozwój sieci autostrad w Polsce, w której beton odgrywa ważną rolę. W żadnym innym kraju europejskim nie buduje się tylu betonowych dróg, co w Polsce. Również w dziedzinie dróg samorządowych polski przemysł cementowo-betonowy od wielu lat z powodzeniem promuje zalety techniczne i aspekty zrównoważonego rozwoju nawierzchni betonowych, aż do poziomu władz lokalnych. Polska może być postrzegana jako przykład dla innych krajów w Europie i na całym świecie.” – mówi Luc Rens, Dyrektor Zarządzający EUPAVE, Przewodniczący Międzynarodowego Komitetu Programu Technicznego Concrete Roads 2023.

Organizatorem Concrete Roads 2023 wraz ze Stowarzyszeniem Producentów Cementu jest EUPAVE (European Concrete Paving Association). Partnerami wydarzenia są również PIARC World Road Association, International Society for Concrete Pavements oraz Polski Kongres Drogowy. Obecnie rozpoczęła się rejestracja uczestników wydarzenia, która jest dostępna w niższej premierowej cenie tzw. early-birds. Więcej informacji o wydarzeniu i formularz rejestracyjny można znaleźć na stronie concreteroads2023.com.  


Pozostałe aktualności i informacje

O drogach betonowych w Wielkopolsce

2024-07-24
Samorządowcy z Wrześni, gminy Strzałkowo, gminy Zagórów, Słupcy, Jarocina, z gminy Pyzdry i gminy Ostrowite wzięli udział w szkoleniu dotyczącym budowy dróg betonowych, które 24 lipca 2024 r. odbyło się we Wrześni. – Jesteśmy tu, żeby poznać nowe technologie na drogach – mówił Karol Błaszczak, z-ca burmistrza Miasta i Gminy Zagórów. Szkolenie zorganizowała firma Batarus przy współpracy ze Stowarzyszeniem Producentów Cementu.

Zmarł prof. Grzegorz Bajorek

2024-07-22
Z ogromnym żalem przyjęliśmy wiadomość o śmierci profesora Grzegorza Bajorka, wieloletniego Pracownika Katedry Konstrukcji Budowlanych Wydziału Budownictwa, Inżynierii Środowiska i Architektury Politechniki Rzeszowskiej.

Chcemy uświadomić ustawodawcom, że kończy nam się czas

2024-07-11
- Rosnące koszty uprawnień wymuszają na sektorze cementowym rozwój technologii CCS. Ciężko nam będzie przekonać naszych właścicieli do ogromnych inwestycji nie mając pewności, że po drugiej stronie, po stronie rządowej, nie będzie inwestycji w infrastrukturę transportu i składowania CO2. Dzisiaj potrzebujemy jasnej informacji – w jakiej perspektywie czasowej powstaną miejsca magazynowania CO2 oraz sieć jego transportu. Brak strategii dekarbonizacji ze strony państwa może zaskutkować brakiem opłacalności produkcji klinkieru w Polsce, zamknięciem zakładów i utratą miejsc pracy – mówił Mariusz Adamek, prezes zarządu Cement Ożarów, podczas posiedzenia Parlamentarnego Zespołu ds. Rozwoju Przemysłu Cementowego w Polsce, które odbyło się 26 czerwca 2024 r. - Jutro zaczyna się już dziś. Jeżeli te działania nie zastaną przyspieszone to branża cementowa będzie miała problem – ocenił poseł Wiesław Różyński deklarując wsparcie postulatów przemysłu cementowego. Poniżej publikujemy obszerne fragmenty posiedzenia.

Trwałe i zrównoważone drogi dla następnych pokoleń - Stanowisko SPC i EU Pave

2024-06-03
Przed nadchodzącymi wyborami EUPAVE, jako organizacja reprezentująca interesy europejskiego przemysłu nawierzchni betonowych oraz Stowarzyszenie Producentów Cementu, wzywają decydentów na szczeblach europejskim, krajowym i lokalnym do uwzględnienia następujących postulatów i priorytetów

NOVDROG po raz szósty w wyjątkowym roku

2024-04-18
Z udziałem ponad 130 uczestników w Niepołomicach odbywa się VI Ogólnopolska Konferencja Naukowo-Techniczna NOVDROG 2024 - nowoczesne technologie w projektowaniu, budowie i eksploatacji infrastruktury drogowej miast metropolii i regionów. Stowarzyszenie Producentów Cementu było oficjalnym partnerem, a magazyn BTA – patronem medialnym konferencji.