ad

Ruszyła rejestracja na Concrete Roads 2023 w Krakowie

W przyszłym roku w Krakowie w dniach 25-28 czerwca odbędzie się XIV edycja międzynarodowego wydarzenia poświęconego betonowym nawierzchniom drogowym, które gromadzi najlepszych ekspertów w tej dziedzinie z całego świata. Sympozjum odbywa się co cztery lata, a poprzednio miało miejsce w Berlinie. Współorganizatorzy konferencji, europejska organizacja EUPAVE i polskie Stowarzyszenie Producentów Cementu właśnie uruchomili rejestrację uczestników.

Drogi betonowe są istotnym elementem odpowiedzi na wyzwania jakie niesie ze sobą przyszłość w zakresie infrastruktury. Ochrona środowiska wymaga mocnego działania m.in. w zakresie zmniejszania emisji CO2 nie tylko na etapie budowy, ale całego cyklu życia nawierzchni. Z kolei rosnące natężenie ruchu samochodowego, w tym przede wszystkim ruchu ciężkiego powoduje, że coraz istotniejsza jest wytrzymałość. Aktualne wyzwania znalazły swoje odbicie w programie Concrete Roads 2023. Głównym mottem XIV edycji sympozjum jest hasło „Betonowe drogi do zielonego świata”.  Znalazło one odzwierciedlenie w programie, w którym oprócz klasycznych tematów technicznych, takich jak projektowanie, materiały, konstrukcja i zastosowania, dużą wagę przywiązuje się do tematów zrównoważonego rozwoju, takich jak Europejski Zielony Ład, budownictwo o obiegu zamkniętym oraz aspekty gospodarcze i społeczne dróg betonowych.

W ramach naboru tematów zgłoszono ponad 100 abstraktów z całego świata. Wśród nich znajdzie się wiele ciekawych tematów z zakresu m.in. innowacyjnych dróg betonowych odnoszących się do takich zagadnień, jak big data, BIM, ITS, czujniki i pozyskiwanie energii z drogi – drogi elektryczne czy bardziej tradycyjnych kwestii budowy i utrzymania różnorodnych nawierzchni betonowych.

„EUPAVE z przyjemnością przyjęło polską kandydaturę do organizacji XIV Międzynarodowego Sympozjum Concrete Roads. Jednym z powodów takiej decyzji jest ogromny rozwój sieci autostrad w Polsce, w której beton odgrywa ważną rolę. W żadnym innym kraju europejskim nie buduje się tylu betonowych dróg, co w Polsce. Również w dziedzinie dróg samorządowych polski przemysł cementowo-betonowy od wielu lat z powodzeniem promuje zalety techniczne i aspekty zrównoważonego rozwoju nawierzchni betonowych, aż do poziomu władz lokalnych. Polska może być postrzegana jako przykład dla innych krajów w Europie i na całym świecie.” – mówi Luc Rens, Dyrektor Zarządzający EUPAVE, Przewodniczący Międzynarodowego Komitetu Programu Technicznego Concrete Roads 2023.

Organizatorem Concrete Roads 2023 wraz ze Stowarzyszeniem Producentów Cementu jest EUPAVE (European Concrete Paving Association). Partnerami wydarzenia są również PIARC World Road Association, International Society for Concrete Pavements oraz Polski Kongres Drogowy. Obecnie rozpoczęła się rejestracja uczestników wydarzenia, która jest dostępna w niższej premierowej cenie tzw. early-birds. Więcej informacji o wydarzeniu i formularz rejestracyjny można znaleźć na stronie concreteroads2023.com.  


Pozostałe aktualności i informacje

Kurs Technologia Betonu – edycja jesień 2024

2024-09-05
Kurs adresowany jest do projektantów, architektów, inspektorów nadzoru budowlanego, pracowników laboratoriów materiałów budowlanych, technologów, dyrektorów i kierowników kontraktów, wykonawców, doradców technicznych, kierowników wytwórni betonu, handlowców, producentów betonu towarowego, kostki brukowej, prefabrykatów betonowych, chemii budowlanej, materiałów budowlanych, pracowników firm: budowlanych, wykonawczych, remontowych i projektowych, a także dla wszystkich którzy pragną pogłębić swoją wiedzę na temat betonu.

Trwa budowa prawie 100 km dróg szybkiego ruchu z nawierzchnią betonową

2024-09-04
Nawierzchnia, do budowy której zastosowano cement o niższym o 30% śladzie węglowym, powstaje na autostradzie A2. Betonowe nawierzchnie, budowane z krajowych surowców, są stosowane przy realizacji najbardziej wymagających inwestycji drogowych takich jak droga ekspresowa S3 Bolków – Kamienna Góra wraz liczącym 2300 m z najdłuższym pozamiejskim tunelem w Polsce. Obecnie w Polsce trwa budowa ponad 91,4 km dróg ekspresowych i autostrad o nawierzchni betonowej.

Film z układania nawierzchni betonowej w tunelu Zielonki na drodze S52

2024-08-02
31 lipca 2024 r. został otwarty odcinek drogi ekspresowej S3 Bolków - Kamienna Góra (woj. dolnośląskie) wraz z najdłuższym, pozamiejskim tunelem w Polsce (2300 m długości). W tunelu tym, ze względów bezpieczeństwa, wykonano nawierzchnię betonową. Podobnie postąpili wykonawcy tuneli w ciągu drogi ekspresowej S52 (woj. małopolskie). Tunele Zielonki i Dziekanowice mają nawierzchnię betonową. W tunelu Zielonki (653 m długości) nawierzchnię betonową układano w maju i czerwcu 2024 r. Zobaczmy jak przebiegał ten proces.

Nawierzchnia betonowa w tunelu jest bezpieczniejsza

2024-07-31
- Jestem dumny z polskich inżynierów, którzy przy budowie tego tunelu potrafili wykorzystać najlepsze doświadczenia stosowane przy budowie tuneli alpejskich - mówił Dariusz Klimczak, minister infrastruktury podczas uroczystości otwarcia odcinka S3 Bolków - Kamienna Góra, która odbyła się 31 lipca 2024 r. Na 16-kilometrowym odcinku jest najdłuższy, pozamiejski tunel w Polsce o długości 2300 metrów. Zdaniem Piotra Sarnowskiego, dyrektora kontraktu z PORR SA w tunelu zastosowano nawierzchnię betonową, gdyż jest bezpieczniejsza ze względów przeciwpożarowych.

O drogach betonowych w Wielkopolsce

2024-07-24
Samorządowcy z Wrześni, gminy Strzałkowo, gminy Zagórów, Słupcy, Jarocina, z gminy Pyzdry i gminy Ostrowite wzięli udział w szkoleniu dotyczącym budowy dróg betonowych, które 24 lipca 2024 r. odbyło się we Wrześni. – Jesteśmy tu, żeby poznać nowe technologie na drogach – mówił Karol Błaszczak, z-ca burmistrza Miasta i Gminy Zagórów. Szkolenie zorganizowała firma Batarus przy współpracy ze Stowarzyszeniem Producentów Cementu.