ad

Rozwój dróg betonowych w Polsce doceniony - CONCRETE ROADS 2022 zawita do Krakowa

W przyszłym roku, w Krakowie, odbędzie się 14 edycja międzynarodowego wydarzenia poświęconego betonowym nawierzchniom drogowym gromadzącego najlepszych ekspertów w tej dziedzinie z całego świata. Współgospodarzem konferencji CONCRETE ROADS 2022, obok europejskiej organizacji EUPave, będzie polskie Stowarzyszenie Producentów Cementu.

Drogi betonowe są istotnym elementem odpowiedzi na wyzwania jakie niesie ze sobą przyszłość w zakresie infrastruktury.

Ochrona środowiska wymaga mocnego działania m.in. w zakresie zmniejszania emisji CO2 nie tylko na etapie budowy, ale całego cyklu życia nawierzchni. Z kolei rosnące natężenie ruchu samochodowego, w tym przede wszystkim ruchu ciężkiego powoduje, że coraz istotniejsza jest wytrzymałość. Aspekty te są coraz istotniejszymi, ale oczywiście nie jedynymi, które powodują, że drogi betonowe zyskują uznanie na całym świecie i z roku na rok buduje się ich coraz więcej. Co więcej rozwój zróżnicowanych technologii budowy dróg, napędza konkurencyjność i jest kluczowym czynnikiem gwarantującym innowacyjność rozwiązań.

Według GDDKiA w 2020 roku przybyło 74 km dróg betonowych, a bitumicznych (asfaltowych) blisko 64 km. Obecnie na sieci dróg krajowych jest 780,5 km odcinków wybudowanych w technologii betonowej. W realizacji jest obecnie 1225,2 km, z czego 402,3 km w technologii betonowej – informuje największy inwestor w Polsce.

O rozwoju technologii dróg betonowych eksperci z całego świata będę w przyszłym roku dyskutować nad Wisłą. CONCRETE ROADS to największa międzynarodowa konferencja naukowo-techniczna dotycząca nawierzchni betonowych, w której uczestniczą projektanci, konstruktorzy, wykonawcy, technolodzy, inwestorzy, zarządcy oraz ludzie nauki związani z infrastrukturą drogową z całego świata. Sympozjum odbywa się co cztery lata, a poprzednio miało miejsce w Berlinie.Każda z edycji cieszy się coraz większym zainteresowaniem.

Głównym mottem polskiej edycji sympozjum jest hasło „CONCRETE ROADS TO THE GREEN WORLD” podkreślające jak wiele wysiłku, pracy i nakładów inwestycyjnych ponieśliśmy jako kraj w rozbudowę infrastruktury drogowej, przyczyniając się tym samym do wzrostu bezpieczeństwa kierowców, ograniczenia emisji CO2 i naszego wkładu w osiągnięcie celów RoadMap 2050.

– Stowarzyszenie Producentów Cementu od początku swego istnienia popularyzuje w Polsce wiedzę o drogach z betonu i czujemy się dumni, że obecnie na krajowych trasach szybkiego ruchu mamy w niemal jednej piątej nawierzchnie betonowe. Są to bardzo trwałe i bezpieczne drogi. Co więcej szacujemy, że na drogach samorządowych już na ponad 1 tys. km mamy do czynienia z nawierzchniami z betonu, a każdego roku przybywa ok. 100 km kolejnych. Te nasze doświadczenia i osiągnięcia zostały dostrzeżone za granicą i dzięki temu Kraków będzie w przyszłym roku gospodarzem tego wyjątkowego w skali branży wydarzenia, jakim jest sympozjum CONCRETE ROADS” – mówi Jan Deja, dyrektor biura Stowarzyszenia Producentów Cementu, który kieruje również pracami Rady Programowej Concrete Roads 2022.

Organizatorem CONCRETE ROADS 2022 wraz z Stowarzyszeniem Producentów Cementu jest European Concrete Paving Association (EUPAVE).  W roli współorganizatorów występują również PIARC World Road Association oraz International Society For Concrete Pavements (ISCP).  Aktualnie trwa nabór streszczeń, które można zgłaszać do końca marca br. w trzynastu obszarach tematycznych takich, jak Zielony Ład, innowacje, zastosowanie miejskie czy techniki utrzymania.

Zapraszamy do obejrzenia filmowej zapowiedzi sympozjum Concrete Roads 2022

CONCRETE ROADS 2022 będzie także dodatkową okazją do promocji Krakowa. Organizatorzy w prowadzonej komunikacji będą eksponować walory turystyczne miasta.

Warto też zwrócić uwagę na logotyp wydarzenia, który zrodził się z inspiracji przebiegu ścieżki na Kopcu Kościuszki. Więcej informacji o wydarzeniu można znaleźć na stronie www.CONCRETEROADS2022.com

Według GDDKiA w 2020 roku przybyło 74 km dróg betonowych. Obecnie na sieci dróg krajowych jest 780,5 km odcinków wybudowanych w technologii betonowej. W realizacji jest obecnie 402,3 km w technologii betonowej. Na zdjęciu 15 kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S2, w ciągu Południowej Obwodnicy Warszawy, pomiędzy węzłami Wilanów a Lubelska, udostępniony kierowcom 22 grudnia 2020 r.
SPC szacuje, że w Polsce jest już ponad 1000 km samorządowych dróg z nawierzchnią betonową, a każdego roku przybywa ok. 100 km kolejnych. Na zdjęciu ul. Myśliwska w Warszawie
W 2020 r. nawierzchnię betonową na długości 1,35 km uzyskała m.in. ul. Przytorowa w gminie Wieliczki (woj. warmińsko - mazurskie). Wykonawcą drogi w technologii CCR Kruszbet była firma KRUSZBET SA z Suwałk.

Pozostałe aktualności i informacje

Cementownie są stałym i ważnym elementem polskiego systemu gospodarki odpadami

2021-01-28
- Problem, który widzimy jako ministerstwo, to ceny tych frakcji kalorycznych i problemy jakie dzisiaj mają samorządy, a więc też kieszenie Polaków – stwierdził Jacek Ozdoba, wiceminister klimatu i środowiska, którego resort chce ograniczyć dostępność paliw alternatywnych dla przemysłu cementowego. - To nie cementownie decydują o podwyżkach cen odbioru odpadów komunalnych dla Polaków – odpowiadał Krzysztof Kieres, przewodniczący Stowarzyszenia Producentów Cementu podczas debaty 25 stycznia 2021 r., która towarzyszyła prezentacji raportu Instytutu Jagiellońskiego pt. „Paliwa alternatywne w przemyśle cementowym”. Poniżej publikujemy obszerne fragmenty debaty.