ad

Rekordowa liczba 960 uczestników konferencji Dni Betonu

- Cieszę się, że jestem w tym miejscu i jest tu tak duże zapotrzebowanie na dyskusję środowiska naukowego i przemysłu. To bardzo istotne, by integrować te dwa obszary jeszcze mocniej, by ze sobą nawzajem współpracowały i tworzyły nową jakość – mówił Tomasz Żuchowski, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa podczas otwarcia IX konferencji Dni betonu, która w dniach 10-12 października 2016 odbyła się w Wiśle. W Dniach Betonu wzięła udział rekordowa liczba 960 uczestników.

Konferencja Dni Betonu, organizowana przez Stowarzyszenie Producentów Cementu, obraduje co dwa lata począwszy od 2000 roku. To platforma spotkań przemysłu produkcji betonu towarowego i świata nauki. - Wierzyć się nie chce, że 16 lat zaczynaliśmy te spotkania mając na sali 200 uczestników. To ogromna satysfakcja dla organizatorów, że konferencja rozwija się w nieprawdopodobnym tempie. To dowód na to, że jest potrzeba organizacji cyklicznych konferencji w świecie inżynierskim polskiej branży betonowej i w gronie kadry menadżerskiej przemysłu – mówił prof. Jan Deja, dyrektor biura Stowarzyszenia Producentów Cementu podczas otwarcia konferencji i poinformował, że w Dniach Betonu 2016 bierze udział  rekordowa liczba 960 uczestników.

Tegoroczna konferencja odbyła się pod patronatem Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa oraz Generalnej Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, a w uroczystości otwarcia uczestniczyli Tomasz Żuchowski - podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa oraz Jacek Bojarowicz – Dyrektor Generalny Dróg Krajowych i Autostrad.

Podczas 10 sesji tematycznych konferencji wygłoszono 42 referaty. Z kolei w materiałach konferencyjnych opublikowano 102 referaty w dwóch tomach o objętości ponad 1500 stron.

Wokół sali konferencyjnej było 35 stoisk firm prezentujących swoją ofertę. Konferencja miała 13 partnerów programowych oraz 9 sponsorów.

Uczestnicy spotkania zwracali uwagę na nowoczesną formułę konferencji, którą wzbogacało 11 pokazów technologicznych, zajęcia warsztatowe z  technologii betonu architektonicznego w budownictwie infrastrukturalnym, sesja posterowa oraz dwie debaty problemowe:  „Polska infrastruktura drogowo–kolejowa – doświadczenie i perspektywy” oraz „Budownictwo mieszkaniowe – szansa na rozwój”.

Na zakończenie pierwszego dnia konferencji rozegrano finał konkursu Power Concrete, którego celem jest rozpowszechnianie i popularyzacja wiedzy z zakresu technologii cementu i betonu. W tym roku 33 zespoły projektowe miały do zrealizowania następujące zadanie: wykonanie betonu cementowego o maksymalnym stosunku wytrzymałości na ściskanie do gęstości. Pierwsze miejsce i czek na 7500 zł zdobył zespół Centrum Technologicznego BETOTECH działający w ramach struktur Grupy Górażdże w składzie: Marzena Dziewic, Kamil Gębusia, Damian Dziuk i Artur Golda.

Pięć stowarzyszeń obecnych na konferencji Dni Betonu podpisało deklarację „o merytorycznym i technologicznym wsparciu dla opracowania i realizacji inwestycji mieszkaniowych”. Pod deklaracją podpisy złożyli:

- Andrzej Ptak – przewodniczący Stowarzyszenia Producentów Cementu

- Maciej Marciniak – prezes Stowarzyszenia Producentów Betonu Towarowego w Polsce

- Tadeusz Wasąg – prezes Stowarzyszenia Producentów Chemii Budowlanej

- Mariusz Ścisło – prezes Stowarzyszenia Architektów Polskich

- Ryszard Zając – prezes Stowarzyszenia Producentów Betonów

- Zapraszamy do współpracy i wymiany doświadczeń w zakresie technologii wspierających rozwój budownictwa mieszkaniowego. Jednocześnie, deklarujemy gotowość do udziału w konsultacjach i grupach roboczych, a także dostarczania informacji i opinii w tym obszarze. Jesteśmy przekonani, że nasza wiedza oraz doświadczenia mogą być bardzo pomocne przy tworzeniu strategii, która zapewni realizację ambitnych planów przy wykorzystaniu najnowszych osiągnięć zarówno w zakresie technologii budowlanych jak i ochrony środowiska – napisali sygnatariusze deklaracji przekazanej m.in. do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa.

Podczas uroczystej kolacji na zakończenie drugiego dnia konferencji wręczono nagrody Dni Betonu – dla osób, które przyczyniły się do tego, że beton był, pozostaje i będzie atrakcyjnym materiałem budowlanym. Nagrody otrzymali: prof. Kazimierz Furtak z Politechniki Krakowskiej, prof. Zbigniew Giergiczny z Politechniki Śląskiej, Piotr Smolarczyk – prezes firmy Budpol, architekt Tomasz Konior i prezes Andrzej Balcerek od ponad 40 lat związany z Cementownią Górażdże.

pie


Pozostałe aktualności i informacje

Kurs Technologia Betonu – edycja jesień 2024

2024-09-05
Kurs adresowany jest do projektantów, architektów, inspektorów nadzoru budowlanego, pracowników laboratoriów materiałów budowlanych, technologów, dyrektorów i kierowników kontraktów, wykonawców, doradców technicznych, kierowników wytwórni betonu, handlowców, producentów betonu towarowego, kostki brukowej, prefabrykatów betonowych, chemii budowlanej, materiałów budowlanych, pracowników firm: budowlanych, wykonawczych, remontowych i projektowych, a także dla wszystkich którzy pragną pogłębić swoją wiedzę na temat betonu.

Trwa budowa prawie 100 km dróg szybkiego ruchu z nawierzchnią betonową

2024-09-04
Nawierzchnia, do budowy której zastosowano cement o niższym o 30% śladzie węglowym, powstaje na autostradzie A2. Betonowe nawierzchnie, budowane z krajowych surowców, są stosowane przy realizacji najbardziej wymagających inwestycji drogowych takich jak droga ekspresowa S3 Bolków – Kamienna Góra wraz liczącym 2300 m z najdłuższym pozamiejskim tunelem w Polsce. Obecnie w Polsce trwa budowa ponad 91,4 km dróg ekspresowych i autostrad o nawierzchni betonowej.

Film z układania nawierzchni betonowej w tunelu Zielonki na drodze S52

2024-08-02
31 lipca 2024 r. został otwarty odcinek drogi ekspresowej S3 Bolków - Kamienna Góra (woj. dolnośląskie) wraz z najdłuższym, pozamiejskim tunelem w Polsce (2300 m długości). W tunelu tym, ze względów bezpieczeństwa, wykonano nawierzchnię betonową. Podobnie postąpili wykonawcy tuneli w ciągu drogi ekspresowej S52 (woj. małopolskie). Tunele Zielonki i Dziekanowice mają nawierzchnię betonową. W tunelu Zielonki (653 m długości) nawierzchnię betonową układano w maju i czerwcu 2024 r. Zobaczmy jak przebiegał ten proces.

Nawierzchnia betonowa w tunelu jest bezpieczniejsza

2024-07-31
- Jestem dumny z polskich inżynierów, którzy przy budowie tego tunelu potrafili wykorzystać najlepsze doświadczenia stosowane przy budowie tuneli alpejskich - mówił Dariusz Klimczak, minister infrastruktury podczas uroczystości otwarcia odcinka S3 Bolków - Kamienna Góra, która odbyła się 31 lipca 2024 r. Na 16-kilometrowym odcinku jest najdłuższy, pozamiejski tunel w Polsce o długości 2300 metrów. Zdaniem Piotra Sarnowskiego, dyrektora kontraktu z PORR SA w tunelu zastosowano nawierzchnię betonową, gdyż jest bezpieczniejsza ze względów przeciwpożarowych.

O drogach betonowych w Wielkopolsce

2024-07-24
Samorządowcy z Wrześni, gminy Strzałkowo, gminy Zagórów, Słupcy, Jarocina, z gminy Pyzdry i gminy Ostrowite wzięli udział w szkoleniu dotyczącym budowy dróg betonowych, które 24 lipca 2024 r. odbyło się we Wrześni. – Jesteśmy tu, żeby poznać nowe technologie na drogach – mówił Karol Błaszczak, z-ca burmistrza Miasta i Gminy Zagórów. Szkolenie zorganizowała firma Batarus przy współpracy ze Stowarzyszeniem Producentów Cementu.