ad

Rekiny technologii betonu – wyniki konkursu Power Concrete 2021

"Drodzy państwo, są rekiny biznesu, są też rekiny technologii betonu" - takimi słowami Zbigniew Pilch, szef marketingu Stowarzyszenia Producentów Cementu skomentował wyniki VI konkursu Power Concrete. Pierwsze miejsce i czek na 7500 zł wywalczył zespół technologów CEMEX Infrastruktura w  składzie: Patryk Ślęczka, Marcin Siekierski, Łukasz Guzikowski i Mateusz Cichy.

Zadanie finałowe polegało na przygotowaniu mieszanki betonowej, charakteryzującej się minimalnym stosunkiem śladu węglowego do średniej wytrzymałości na ściskanie.

Rozgrywka finałowa, polegająca na pomiarze wytrzymałości na ściskanie próbek betonu, przygotowanych 28 dni wcześniej, pod czujnym okiem jury w laboratoriach AGH w Krakowie, odbyła się 11 października 2021 r. podczas pierwszego dnia konferencji Dni Betonu w Wiśle.

Pomiary wytrzymałości na ściskanie prowadzone były na maszynie wytrzymałościowej dostarczonej przez firmę CONTROLS Polska. Obsługę laboratoryjną zapewniali pracownicy Centrum Technologicznego Budownictwa CTB działającego przy Politechnice Rzeszowskiej.

Nad prawidłowym przebiegiem finału czuwało jury pod przewodnictwem prof. Jacka Śliwińskiego z Politechniki Krakowskiej w składzie: prof. Artur Łagosz AGH, prof. Grzegorz Bajorek Politechnika Rzeszowska, Justyna Piotrowska-Łój Stowarzyszenie Producentów Betonu Towarowego w Polsce,
Wojciech Leja Stowarzyszenie Producentów Chemii Budowlanej i Zbigniew Pilch Stowarzyszenie Producentów Cementu

Wyniki finału ogłoszono podczas kolacji na grilowisku.

Pierwsze miejsce i czek na 7500 zł wywalczył zespół technologów CEMEX Infrastruktura w  składzie: Patryk Ślęczka, Marcin Siekierski, Łukasz Guzikowski i Mateusz Cichy.

Drugie miejsce i czek na 5000 zł zdobył STRUNOBET – Migacz w składzie: Marcin Siwiec, Mateusz Turczyn, Grzegorz Stańczyk, Katarzyna Bugajniak.

Trzecie miejsce i czek na 2500 zł otrzymał CEMEX Polska: Damian Chełmecki, Marta Szklarzyńska, Patryk Chmura, Paweł Mofina i Łukasz Włodarski.

Czwarte miejsce - ATLAS Laboratorium Betonu: Arkadiusz Ignerowicz, Kamil Fiks i Patryk Kucharski.

Piąte miejsce - Piotr Rydygier team: Ireneusz Trzynski, Paweł Ginter, Mariusz Sumionka i Wojciech Janikowski.

- Bardzo dziękujemy. Śmiejemy się, ze w końcu dopięliśmy swego, bo szósta edycja konkursu i po raz szósty próbujemy. Chcieliśmy podziękować wszystkim finalistom za walkę do końca. Jesteśmy dumni, że osiągnęliśmy nie tylko najniższy ślad węglowy, ale tez najlepszy stosunek wytrzymałości na ściskanie i śladu węglowego – powiedział Patryk Ślęczka z CEMEX Infrastruktura.

W imieniu Stowarzyszenia Producentów Cementu nagrody wręczał Xavier Guesnu, prezes Lafarge Cement.

Prof. Jacek Śliwiński, przewodniczący jury
Jury podczas pracy (od prawej): prof. Artur Łagosz, Justyna piotrowska - Łój, Wojciech Leja, prof. Jacek Śliwiński
Ogłoszenie wyników konkursu Power Concrete. Od prawej: Zbigniew Pilch SPC, prof. Grzegorz Bajorek, prof. Artur Łagosz, Justyna Piotrowska - Łój
Prof. Artur Łagosz AGH
Xavier Guesnu, Członek Zarządu SPC, prezes Lafarge
Dyplom i gratulacje za zajęcie piątego miejsca odbiera Piotr Rydygier
Laureaci 4 miejsca z ATLAS Laboratorium Betonu
Laureaci 3 miejsca - CEMEX Polska
Laureaci 3 miejsca - CEMEX Polska
Laureaci 2 miejsca - STRUNOBET - Migacz
Patryk Ślęczka ze zwycięskiego teamu CEMEX Infrastruktura
1 miejsce - CEMEX Infrastruktura
Finaliści i jurorzy VI konkursu Power Concrete 2021

Pozostałe aktualności i informacje

Nawierzchnie betonowe w erze zmian klimatycznych

2024-10-08
Zmiany klimatyczne zmuszają do ograniczania emisji CO2. Ogromna rola związana z ograniczeniem emisji CO2 spoczywa na budownictwie, także na budownictwie drogowym. Nawierzchnie betonowe na drogach to mniejsza emisja CO2 dzięki: niższemu zużyciu paliwa, zastosowaniu do budowy cementów o niższym śladzie węglowym czy większej jasności z którą wiążą się niższe koszty oświetlenia dróg. Nawierzchnie betonowe są także odporniejsze na działanie nawałnic i powodzi. O tym m.in. mówiono podczas VIII konferencji „Warunki gruntowe, a projektowanie oraz budowa dróg”, która w dniach 2-4 października 2024 r. odbyła się w Katowicach.

Pionierski krok w dekarbonizacji budownictwa - autostrada z betonu niskoemisyjnego

2024-09-29
- Stowarzyszenie Producentów Cementu od kilku lat podkreśla, że cementy o niskim śladzie węglowym są uzasadnioną alternatywą technologiczną i ekonomiczną – mówił prof. Jan Deja, dyrektor wykonawczy SPC. - Jestem bardzo dumny, że my jako dostawca cementu i Strabag jako wykonawca, staliśmy się pionierami nawierzchni niskoemisyjnych z betonu. Wypracowane przez nas wspólnie rozwiązanie zostało zatwierdzone przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad – powiedział Mariusz Adamek, prezes zarządu Cement Ożarów podczas wizyty studialnej na budowie autostrady A2 Siedlce Południe – Malinowiec, której nawierzchnia betonowa ma o 30% niższy ślad węglowy.

Dobrzy Gospodarze 2024

2024-09-29
Przedstawiciele Gminy Damnica, Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie, Gmin Troszyn, Dzierżoniów, Kamienica i Prusice otrzymali tytuły Dobrych Gospodarzy za budowę dróg lub ścieżek rowerowych z betonu. Uroczystość odbyła się podczas seminarium „Samorządowe drogi o nawierzchni betonowej”, które 17 września 2024 r. odbyło się w Krakowie.

Warto budować drogę nie tylko na jedną kadencję

2024-09-29
- Trzeba być proszę państwa odważnym. My nie wiedzieliśmy czy to się przyjmie, ale w ciągu 3 lat na terenie gminy Bełchatów udało się zbudować ponad 4 km dróg betonowych. Dobry Gospodarz to nie ten, który buduje drogę na 5-7 lat, ale na 50-70 lat – mówił Konrad Koc, wójt gminy Bełchatów podczas seminarium pt. Samorządowe drogi o nawierzchni betonowej”, które z udziałem ponad 100 uczestników odbyło się 17 września 2024 r. w Krakowie. - Warto wybudować coś, co nie tylko przez jedną kadencję będzie służyć społeczności lokalnej – apelował prof. Jan Deja.

IV Forum Beton w Drogownictwie – konferencja drogowa

2024-09-27
Stowarzyszenie Polski Kongres Drogowy i Stowarzyszenie Producentów Cementu organizują już IV Forum Beton w Drogownictwie, które odbędzie się 23 października 2024 roku w Krakowie w Hotelu Doubletree by Hilton Kraków Hotel & Convention Center. Tematyka seminarium koncentrować się będzie wokół najnowocześniejszych technologii betonowych stosowanych w budowie zarówno dróg ekspresowych o największym natężeniu ruchu jak i dróg o niższych kategoriach ruchu budowanych przez samorządy. Ważnym tematem będzie nowelizacja Wzorcowych Warunków Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych. Zaproszone do udziału w seminarium firmy zaprezentują szeroki przekrój technologii i materiałów budowlanych ze szczególnym uwzględnieniem niskiego śladu węglowego.