ad

O drogach betonowych na targach Autostrada - Polska

Ponad 400 wystawców z 17 krajów świata bierze udział w rozpoczętych dzisiaj w Kielcach Międzynarodowych Targach Budownictwa Drogowego Autostrada – Polska. Stowarzyszenie Producentów Cementu zaprasza podczas targów na stoisko 44 w hali E, a jutro - 9 maja 2018 r. - na seminarium pt. „Drogi betonowe – niezmiennie dobre”.

Podczas uroczystości otwarcia targów Marek Chodkiewicz, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, przypomniał że w zeszłym roku rząd przyjął program budowy dróg na lata 2014 – 2023, który kwotowo został zwiększony do 135 mld złotych.

- To największy program inwestycyjny rządu. Dokonaliśmy urealnienia wydatków i wskazaliśmy, które odcinki należy realizować. Nie wszystkie drogi zostaną wybudowane. Jak zwykle musimy dzielić pieniądze na rzeczy ważniejsze i mniej ważne. Zajęliśmy się zintensyfikowaniem prac drogowych w ciągach korytarzowych, aby połączyć nasze wszystkie autostrady i drogi ekspresowe w sieć dróg – mówił Marek Chodkiewicz. - Udało się już oddać 30 inwestycji wartości 13 mld złotych. W budowie jest ponad 100 inwestycji wartości ponad 50 mld złotych, a w przetargach przedinwestycyjnych mamy zadania wartości 32 mld złotych. Oznacza to, że do zrealizowania zostało nam ponad 50 mld złotych. W związku z tym do 2024 roku mamy do zrealizowania około 14,5 mld złotych rocznie. A jak patrzę na drogi lokalne, brak obwodnic miast, to macie państwo zajęcie co najmniej do 2040 roku – dodał zwracając się do wystawców.

Według ministra Chodkiewicza rząd realizując program drogowy zapewnia rozwój firmom biorącym udział w postępowaniach przetargowych.

- Nie oznacza to, że nie widzimy ryzyk związanych z realizacją tego ambitnego programu. Podjęte zostały działania optymalizacyjne dotyczące zakresu rzeczowego programu, jak i warunków technicznych jego realizacji. Prowadzone są rozmowy z branżą drogową, które przełożyły się na nowe, zmienione warunki udziału w postępowaniach przetargowych. Widzimy problemy związane z siłą roboczą i wzrostem cen na rynku – mówił minister Chodkiewicz.

Wśród gości zaproszonych na otwarcie był także prof. Jan Deja, dyrektor biura Stowarzyszenia Producentów Cementu, który zwrócił uwagę na 24 udział w targach Autostrada – Polska.

– Muszę stwierdzić, że ten miniony czas wspólnie dobrze spożytkowaliśmy. Inaczej wyglądają nasze drogi i cieszymy się, że jesteśmy największym placem budowy w Europie. Dobrze, że budujemy i oczywiste jest, że cement na takiej imprezie jak Autostrada jest obecny. Nie da się budować bez cementu, a chcę żebyśmy wspólnie budowali coraz lepiej. Cieszymy się, że po 24 latach nawierzchnie z betonu cementowego na trwałe wpisują się w polski krajobraz i potrafimy je robić. Nikt nie namówi mnie do dyskusji o wyższości jednej technologii nad drugą. Konsekwentnie twierdzę, że technologie mają ze sobą konkurować. Tylko zdrowa konkurencja doprowadzi do tego, że będziemy budowali dobre, trwałe i bezpieczne drogi zarówno na poziomie krajowym jak i lokalnym. Zapraszam jutro na seminarium „Drogi betonowe – niezmiennie dobre” – zakończył prof. Deja.

 


Pozostałe aktualności i informacje

Nawierzchnie betonowe w erze zmian klimatycznych

2024-10-08
Zmiany klimatyczne zmuszają do ograniczania emisji CO2. Ogromna rola związana z ograniczeniem emisji CO2 spoczywa na budownictwie, także na budownictwie drogowym. Nawierzchnie betonowe na drogach to mniejsza emisja CO2 dzięki: niższemu zużyciu paliwa, zastosowaniu do budowy cementów o niższym śladzie węglowym czy większej jasności z którą wiążą się niższe koszty oświetlenia dróg. Nawierzchnie betonowe są także odporniejsze na działanie nawałnic i powodzi. O tym m.in. mówiono podczas VIII konferencji „Warunki gruntowe, a projektowanie oraz budowa dróg”, która w dniach 2-4 października 2024 r. odbyła się w Katowicach.

Pionierski krok w dekarbonizacji budownictwa - autostrada z betonu niskoemisyjnego

2024-09-29
- Stowarzyszenie Producentów Cementu od kilku lat podkreśla, że cementy o niskim śladzie węglowym są uzasadnioną alternatywą technologiczną i ekonomiczną – mówił prof. Jan Deja, dyrektor wykonawczy SPC. - Jestem bardzo dumny, że my jako dostawca cementu i Strabag jako wykonawca, staliśmy się pionierami nawierzchni niskoemisyjnych z betonu. Wypracowane przez nas wspólnie rozwiązanie zostało zatwierdzone przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad – powiedział Mariusz Adamek, prezes zarządu Cement Ożarów podczas wizyty studialnej na budowie autostrady A2 Siedlce Południe – Malinowiec, której nawierzchnia betonowa ma o 30% niższy ślad węglowy.

Dobrzy Gospodarze 2024

2024-09-29
Przedstawiciele Gminy Damnica, Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie, Gmin Troszyn, Dzierżoniów, Kamienica i Prusice otrzymali tytuły Dobrych Gospodarzy za budowę dróg lub ścieżek rowerowych z betonu. Uroczystość odbyła się podczas seminarium „Samorządowe drogi o nawierzchni betonowej”, które 17 września 2024 r. odbyło się w Krakowie.

Warto budować drogę nie tylko na jedną kadencję

2024-09-29
- Trzeba być proszę państwa odważnym. My nie wiedzieliśmy czy to się przyjmie, ale w ciągu 3 lat na terenie gminy Bełchatów udało się zbudować ponad 4 km dróg betonowych. Dobry Gospodarz to nie ten, który buduje drogę na 5-7 lat, ale na 50-70 lat – mówił Konrad Koc, wójt gminy Bełchatów podczas seminarium pt. Samorządowe drogi o nawierzchni betonowej”, które z udziałem ponad 100 uczestników odbyło się 17 września 2024 r. w Krakowie. - Warto wybudować coś, co nie tylko przez jedną kadencję będzie służyć społeczności lokalnej – apelował prof. Jan Deja.

IV Forum Beton w Drogownictwie – konferencja drogowa

2024-09-27
Stowarzyszenie Polski Kongres Drogowy i Stowarzyszenie Producentów Cementu organizują już IV Forum Beton w Drogownictwie, które odbędzie się 23 października 2024 roku w Krakowie w Hotelu Doubletree by Hilton Kraków Hotel & Convention Center. Tematyka seminarium koncentrować się będzie wokół najnowocześniejszych technologii betonowych stosowanych w budowie zarówno dróg ekspresowych o największym natężeniu ruchu jak i dróg o niższych kategoriach ruchu budowanych przez samorządy. Ważnym tematem będzie nowelizacja Wzorcowych Warunków Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych. Zaproszone do udziału w seminarium firmy zaprezentują szeroki przekrój technologii i materiałów budowlanych ze szczególnym uwzględnieniem niskiego śladu węglowego.