ad

O drogach betonowych na targach Autostrada - Polska

Ponad 400 wystawców z 17 krajów świata bierze udział w rozpoczętych dzisiaj w Kielcach Międzynarodowych Targach Budownictwa Drogowego Autostrada – Polska. Stowarzyszenie Producentów Cementu zaprasza podczas targów na stoisko 44 w hali E, a jutro - 9 maja 2018 r. - na seminarium pt. „Drogi betonowe – niezmiennie dobre”.

Podczas uroczystości otwarcia targów Marek Chodkiewicz, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, przypomniał że w zeszłym roku rząd przyjął program budowy dróg na lata 2014 – 2023, który kwotowo został zwiększony do 135 mld złotych.

- To największy program inwestycyjny rządu. Dokonaliśmy urealnienia wydatków i wskazaliśmy, które odcinki należy realizować. Nie wszystkie drogi zostaną wybudowane. Jak zwykle musimy dzielić pieniądze na rzeczy ważniejsze i mniej ważne. Zajęliśmy się zintensyfikowaniem prac drogowych w ciągach korytarzowych, aby połączyć nasze wszystkie autostrady i drogi ekspresowe w sieć dróg – mówił Marek Chodkiewicz. - Udało się już oddać 30 inwestycji wartości 13 mld złotych. W budowie jest ponad 100 inwestycji wartości ponad 50 mld złotych, a w przetargach przedinwestycyjnych mamy zadania wartości 32 mld złotych. Oznacza to, że do zrealizowania zostało nam ponad 50 mld złotych. W związku z tym do 2024 roku mamy do zrealizowania około 14,5 mld złotych rocznie. A jak patrzę na drogi lokalne, brak obwodnic miast, to macie państwo zajęcie co najmniej do 2040 roku – dodał zwracając się do wystawców.

Według ministra Chodkiewicza rząd realizując program drogowy zapewnia rozwój firmom biorącym udział w postępowaniach przetargowych.

- Nie oznacza to, że nie widzimy ryzyk związanych z realizacją tego ambitnego programu. Podjęte zostały działania optymalizacyjne dotyczące zakresu rzeczowego programu, jak i warunków technicznych jego realizacji. Prowadzone są rozmowy z branżą drogową, które przełożyły się na nowe, zmienione warunki udziału w postępowaniach przetargowych. Widzimy problemy związane z siłą roboczą i wzrostem cen na rynku – mówił minister Chodkiewicz.

Wśród gości zaproszonych na otwarcie był także prof. Jan Deja, dyrektor biura Stowarzyszenia Producentów Cementu, który zwrócił uwagę na 24 udział w targach Autostrada – Polska.

– Muszę stwierdzić, że ten miniony czas wspólnie dobrze spożytkowaliśmy. Inaczej wyglądają nasze drogi i cieszymy się, że jesteśmy największym placem budowy w Europie. Dobrze, że budujemy i oczywiste jest, że cement na takiej imprezie jak Autostrada jest obecny. Nie da się budować bez cementu, a chcę żebyśmy wspólnie budowali coraz lepiej. Cieszymy się, że po 24 latach nawierzchnie z betonu cementowego na trwałe wpisują się w polski krajobraz i potrafimy je robić. Nikt nie namówi mnie do dyskusji o wyższości jednej technologii nad drugą. Konsekwentnie twierdzę, że technologie mają ze sobą konkurować. Tylko zdrowa konkurencja doprowadzi do tego, że będziemy budowali dobre, trwałe i bezpieczne drogi zarówno na poziomie krajowym jak i lokalnym. Zapraszam jutro na seminarium „Drogi betonowe – niezmiennie dobre” – zakończył prof. Deja.

 


Pozostałe aktualności i informacje

BETONOWE DROGI SAMORZĄDOWE – LICZBY, FAKTY, MITY

2021-04-14
28 kwietnia o godzinie 11:00 odbędzie się webinarium „Betonowe drogi samorządowe – liczby, fakty, mity”. Biorąc udział w webinarium zostaną Państwo poinformowani o zaletach betonowych nawierzchni dróg samorządowych, dowiedzą się o kosztach budowy i utrzymania. Zaprezentowane zostaną również doświadczenia oraz firmy wykonawcze. Uzbroimy Państwa w argumenty – jasność nawierzchni, cykl życia drogi, zimowe utrzymanie – pozwalające na podjęcie decyzji o budowie nowoczesnej i trwałej drogi samorządowej. Udział w webinarium jest bezpłatny. Zachęcamy do rejestracji!

Cementownie pełnią istotną rolę w GOZ i są filarem gospodarki odpadami w Polsce

2021-03-29
Przemysł cementowy, będąc w istocie przemysłem bezodpadowym, pełni ważną rolę w systemie gospodarki odpadami w Polsce i doskonale wpisuje się w europejską ideę gospodarki w obiegu zamkniętym (GOZ).

Branża cementowa: tylko współistnienie CBAM i darmowych alokacji daje nam możliwości inwestycyjne w nowe technologie ograniczające emisję CO2

2021-03-15
Branża cementowa w Polsce z zadowoleniem przyjęła poparcie przez Parlament Europejski wprowadzenia Mechanizmu Ochrony Granic (CBAM), którego treść potwierdza prezentowane i postulowane opinie branży cementowej. Tylko współistnienie CBAM i darmowych alokacji wynikających z EU ETS daje możliwości inwestycyjne branży cementowej w nowe technologie, w szczególności wychwytywania, składowania czy wykorzystywania CO2.

Drogi betonowe odpowiedzią na wymagania przyszłości

2021-03-12
Drogi betonowe są istotnym elementem odpowiedzi na wyzwania jakie niesie ze sobą przyszłość w zakresie infrastruktury. Ochrona środowiska wymaga mocnego działania m.in. w zakresie zmniejszania emisji CO2 nie tylko na etapie budowy, ale całego cyklu życia nawierzchni. Z kolei rosnące natężenie ruchu samochodowego, w tym przede wszystkim ruchu ciężkiego powoduje, że coraz istotniejsza jest wytrzymałość. Aspekty te są coraz istotniejszymi, ale oczywiście nie jedynymi, które powodują, że drogi betonowe zyskują uznanie na całym świecie i z roku na rok buduje się ich coraz więcej. Co więcej rozwój zróżnicowanych technologii budowy dróg, napędza konkurencyjność i jest kluczowym czynnikiem gwarantującym innowacyjność rozwiązań.

Film - poznaj rolę przemysłu cementowego w gospodarce odpadami

2021-03-09
W Polsce mamy 9 cementowni zlokalizowanych na terenie 6 województw. W ich piecach zostaje zagospodarowanych 10% odpadów komunalnych, które dzięki temu nie trafiają na składowiska. Zachęcamy do obejrzenia filmu pokazującego rolę przemysłu cementowego w gospodarce odpadami.