ad

O drogach betonowych na targach Autostrada - Polska

Ponad 400 wystawców z 17 krajów świata bierze udział w rozpoczętych dzisiaj w Kielcach Międzynarodowych Targach Budownictwa Drogowego Autostrada – Polska. Stowarzyszenie Producentów Cementu zaprasza podczas targów na stoisko 44 w hali E, a jutro - 9 maja 2018 r. - na seminarium pt. „Drogi betonowe – niezmiennie dobre”.

Podczas uroczystości otwarcia targów Marek Chodkiewicz, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, przypomniał że w zeszłym roku rząd przyjął program budowy dróg na lata 2014 – 2023, który kwotowo został zwiększony do 135 mld złotych.

- To największy program inwestycyjny rządu. Dokonaliśmy urealnienia wydatków i wskazaliśmy, które odcinki należy realizować. Nie wszystkie drogi zostaną wybudowane. Jak zwykle musimy dzielić pieniądze na rzeczy ważniejsze i mniej ważne. Zajęliśmy się zintensyfikowaniem prac drogowych w ciągach korytarzowych, aby połączyć nasze wszystkie autostrady i drogi ekspresowe w sieć dróg – mówił Marek Chodkiewicz. - Udało się już oddać 30 inwestycji wartości 13 mld złotych. W budowie jest ponad 100 inwestycji wartości ponad 50 mld złotych, a w przetargach przedinwestycyjnych mamy zadania wartości 32 mld złotych. Oznacza to, że do zrealizowania zostało nam ponad 50 mld złotych. W związku z tym do 2024 roku mamy do zrealizowania około 14,5 mld złotych rocznie. A jak patrzę na drogi lokalne, brak obwodnic miast, to macie państwo zajęcie co najmniej do 2040 roku – dodał zwracając się do wystawców.

Według ministra Chodkiewicza rząd realizując program drogowy zapewnia rozwój firmom biorącym udział w postępowaniach przetargowych.

- Nie oznacza to, że nie widzimy ryzyk związanych z realizacją tego ambitnego programu. Podjęte zostały działania optymalizacyjne dotyczące zakresu rzeczowego programu, jak i warunków technicznych jego realizacji. Prowadzone są rozmowy z branżą drogową, które przełożyły się na nowe, zmienione warunki udziału w postępowaniach przetargowych. Widzimy problemy związane z siłą roboczą i wzrostem cen na rynku – mówił minister Chodkiewicz.

Wśród gości zaproszonych na otwarcie był także prof. Jan Deja, dyrektor biura Stowarzyszenia Producentów Cementu, który zwrócił uwagę na 24 udział w targach Autostrada – Polska.

– Muszę stwierdzić, że ten miniony czas wspólnie dobrze spożytkowaliśmy. Inaczej wyglądają nasze drogi i cieszymy się, że jesteśmy największym placem budowy w Europie. Dobrze, że budujemy i oczywiste jest, że cement na takiej imprezie jak Autostrada jest obecny. Nie da się budować bez cementu, a chcę żebyśmy wspólnie budowali coraz lepiej. Cieszymy się, że po 24 latach nawierzchnie z betonu cementowego na trwałe wpisują się w polski krajobraz i potrafimy je robić. Nikt nie namówi mnie do dyskusji o wyższości jednej technologii nad drugą. Konsekwentnie twierdzę, że technologie mają ze sobą konkurować. Tylko zdrowa konkurencja doprowadzi do tego, że będziemy budowali dobre, trwałe i bezpieczne drogi zarówno na poziomie krajowym jak i lokalnym. Zapraszam jutro na seminarium „Drogi betonowe – niezmiennie dobre” – zakończył prof. Deja.

 


Pozostałe aktualności i informacje

O drogach betonowych w Wielkopolsce

2024-07-24
Samorządowcy z Wrześni, gminy Strzałkowo, gminy Zagórów, Słupcy, Jarocina, z gminy Pyzdry i gminy Ostrowite wzięli udział w szkoleniu dotyczącym budowy dróg betonowych, które 24 lipca 2024 r. odbyło się we Wrześni. – Jesteśmy tu, żeby poznać nowe technologie na drogach – mówił Karol Błaszczak, z-ca burmistrza Miasta i Gminy Zagórów. Szkolenie zorganizowała firma Batarus przy współpracy ze Stowarzyszeniem Producentów Cementu.

Zmarł prof. Grzegorz Bajorek

2024-07-22
Z ogromnym żalem przyjęliśmy wiadomość o śmierci profesora Grzegorza Bajorka, wieloletniego Pracownika Katedry Konstrukcji Budowlanych Wydziału Budownictwa, Inżynierii Środowiska i Architektury Politechniki Rzeszowskiej.

Chcemy uświadomić ustawodawcom, że kończy nam się czas

2024-07-11
- Rosnące koszty uprawnień wymuszają na sektorze cementowym rozwój technologii CCS. Ciężko nam będzie przekonać naszych właścicieli do ogromnych inwestycji nie mając pewności, że po drugiej stronie, po stronie rządowej, nie będzie inwestycji w infrastrukturę transportu i składowania CO2. Dzisiaj potrzebujemy jasnej informacji – w jakiej perspektywie czasowej powstaną miejsca magazynowania CO2 oraz sieć jego transportu. Brak strategii dekarbonizacji ze strony państwa może zaskutkować brakiem opłacalności produkcji klinkieru w Polsce, zamknięciem zakładów i utratą miejsc pracy – mówił Mariusz Adamek, prezes zarządu Cement Ożarów, podczas posiedzenia Parlamentarnego Zespołu ds. Rozwoju Przemysłu Cementowego w Polsce, które odbyło się 26 czerwca 2024 r. - Jutro zaczyna się już dziś. Jeżeli te działania nie zastaną przyspieszone to branża cementowa będzie miała problem – ocenił poseł Wiesław Różyński deklarując wsparcie postulatów przemysłu cementowego. Poniżej publikujemy obszerne fragmenty posiedzenia.

Trwałe i zrównoważone drogi dla następnych pokoleń - Stanowisko SPC i EU Pave

2024-06-03
Przed nadchodzącymi wyborami EUPAVE, jako organizacja reprezentująca interesy europejskiego przemysłu nawierzchni betonowych oraz Stowarzyszenie Producentów Cementu, wzywają decydentów na szczeblach europejskim, krajowym i lokalnym do uwzględnienia następujących postulatów i priorytetów

NOVDROG po raz szósty w wyjątkowym roku

2024-04-18
Z udziałem ponad 130 uczestników w Niepołomicach odbywa się VI Ogólnopolska Konferencja Naukowo-Techniczna NOVDROG 2024 - nowoczesne technologie w projektowaniu, budowie i eksploatacji infrastruktury drogowej miast metropolii i regionów. Stowarzyszenie Producentów Cementu było oficjalnym partnerem, a magazyn BTA – patronem medialnym konferencji.