ad

O budownictwie niskoemisyjnym podczas DNI BETONU

- Mam nadzieję, że tegoroczna, dwunasta konferencja DNI BETONU będzie kontynuacją bardzo dobrych wydarzeń, które mamy za sobą. Na pewno tematem przewodnim będzie budownictwo o niskim śladzie węglowym. Ograniczanie emisji CO2, to tematyka, która z pewnością zdominuje przebieg konferencji – zapowiada prof. Jan Deja, przewodniczący Komitetu Organizacyjnego konferencji DNI BETONU. Dzisiaj (21 marca 2023 r.) odbyło się kolejne posiedzenie Rady Programowej konferencji Dni Betonu.

DNI BETONU to jedno z największych, w szeroko rozumianym budownictwie, wydarzeń naukowo-technicznych w Polsce i Europie. Organizatorem konferencji jest Stowarzyszenie Producentów Cementu (SPC). XII Konferencja DNI BETONU, odbędzie się w dniach 9-11 października, w Hotelu Gołębiewski w Wiśle.

Trwa rejestracja uczestników. Do 21 marca udział w konferencji potwierdziło już prawie 500 osób. Warto przypomnieć, że w 2018 r., w konferencji wzięło udział 1060 uczestników, a w 2021 r. – 853.

Dodatkową atrakcją poprzedzająca konferencję będzie drugi już bieg na 10 km pod nazwą Dni Betonu w Biegu.

- Mam nadzieję, że tegoroczna konferencja DNI BETONU będzie kontynuacją bardzo dobrych wydarzeń, które mamy za sobą. Na pewno tematem przewodnim będzie budownictwo o niskim śladzie węglowym – zapowiada prof. Jan Deja, przewodniczący Komitetu Organizacyjnego konferencji DNI BETONU.

Na konferencję wpłynęło już 110 abstraktów referatów. Referaty, które dotyczą cementów i betonów z dodatkami mineralnymi są w tej grupie dominujące. Pozostałe referaty dotyczą szeroko rozumianego budownictwa betonowego.

- Będziemy mówić o cementach ze zmniejszoną ilością klinkieru, gdyż ich wprowadzenie jest częścią mapy drogowej, wytyczonej przez przemysł cementowy, a związanej z osiągnięciem neutralności emisyjnej do 2050 roku. Będziemy chcieli pokazać doświadczenia, które pozwalają budować nie tylko z cementów CEM I, ale również z cementów niskoklinkierowych, zawierających większe ilości dodatków mineralnych – wylicza prof. Jan Deja.

Tradycyjnie, podczas konferencji przewidziany jest panel dyskusyjny dotyczący sytuacji w polskiej gospodarce ze szczególnym uwzględnieniem budownictwa, który odbędzie się na koniec pierwszego dnia konferencji.

Natomiast popołudnie drugiego dnia konferencji wypełnią warsztaty poświęcone cementom i betonom o niskim śladzie węglowym. To wydarzenie zostanie przygotowane przez Stowarzyszenie Producentów Betonu Towarowego w Polsce.

- Jesteśmy gotowi do kolejnej edycji konkursu Power Concrete z zadaniem eliminacyjnym, w którym będzie trzeba przygotować beton o określonej wytrzymałości. Z kolei w ramach finału będziemy poszukiwać zwycięzcy, który wyprodukuje beton o określonej wytrzymałości przy najmniejszej emisyjności – mówi prof. Jan Deja.

21 marca odbyło się kolejne posiedzenie Rady Programowej konferencji DNI BETONU. To gremium złożone z kilkudziesięciu przedstawicieli świata nauki i biznesu, które decyduje o kształcie konferencji.

- Mam nadzieję, że wspólnie uda nam się zrobić kolejne ważne wydarzenie – dodaje prof. Jan Deja.

Zapraszamy w październiku do Wisły na konferencję Dni Betonu!

Rejestracja uczestników: www.dnibetonu.com


Pozostałe aktualności i informacje

Kurs Technologia Betonu – edycja jesień 2024

2024-09-05
Kurs adresowany jest do projektantów, architektów, inspektorów nadzoru budowlanego, pracowników laboratoriów materiałów budowlanych, technologów, dyrektorów i kierowników kontraktów, wykonawców, doradców technicznych, kierowników wytwórni betonu, handlowców, producentów betonu towarowego, kostki brukowej, prefabrykatów betonowych, chemii budowlanej, materiałów budowlanych, pracowników firm: budowlanych, wykonawczych, remontowych i projektowych, a także dla wszystkich którzy pragną pogłębić swoją wiedzę na temat betonu.

Trwa budowa prawie 100 km dróg szybkiego ruchu z nawierzchnią betonową

2024-09-04
Nawierzchnia, do budowy której zastosowano cement o niższym o 30% śladzie węglowym, powstaje na autostradzie A2. Betonowe nawierzchnie, budowane z krajowych surowców, są stosowane przy realizacji najbardziej wymagających inwestycji drogowych takich jak droga ekspresowa S3 Bolków – Kamienna Góra wraz liczącym 2300 m z najdłuższym pozamiejskim tunelem w Polsce. Obecnie w Polsce trwa budowa ponad 91,4 km dróg ekspresowych i autostrad o nawierzchni betonowej.

Film z układania nawierzchni betonowej w tunelu Zielonki na drodze S52

2024-08-02
31 lipca 2024 r. został otwarty odcinek drogi ekspresowej S3 Bolków - Kamienna Góra (woj. dolnośląskie) wraz z najdłuższym, pozamiejskim tunelem w Polsce (2300 m długości). W tunelu tym, ze względów bezpieczeństwa, wykonano nawierzchnię betonową. Podobnie postąpili wykonawcy tuneli w ciągu drogi ekspresowej S52 (woj. małopolskie). Tunele Zielonki i Dziekanowice mają nawierzchnię betonową. W tunelu Zielonki (653 m długości) nawierzchnię betonową układano w maju i czerwcu 2024 r. Zobaczmy jak przebiegał ten proces.

Nawierzchnia betonowa w tunelu jest bezpieczniejsza

2024-07-31
- Jestem dumny z polskich inżynierów, którzy przy budowie tego tunelu potrafili wykorzystać najlepsze doświadczenia stosowane przy budowie tuneli alpejskich - mówił Dariusz Klimczak, minister infrastruktury podczas uroczystości otwarcia odcinka S3 Bolków - Kamienna Góra, która odbyła się 31 lipca 2024 r. Na 16-kilometrowym odcinku jest najdłuższy, pozamiejski tunel w Polsce o długości 2300 metrów. Zdaniem Piotra Sarnowskiego, dyrektora kontraktu z PORR SA w tunelu zastosowano nawierzchnię betonową, gdyż jest bezpieczniejsza ze względów przeciwpożarowych.

O drogach betonowych w Wielkopolsce

2024-07-24
Samorządowcy z Wrześni, gminy Strzałkowo, gminy Zagórów, Słupcy, Jarocina, z gminy Pyzdry i gminy Ostrowite wzięli udział w szkoleniu dotyczącym budowy dróg betonowych, które 24 lipca 2024 r. odbyło się we Wrześni. – Jesteśmy tu, żeby poznać nowe technologie na drogach – mówił Karol Błaszczak, z-ca burmistrza Miasta i Gminy Zagórów. Szkolenie zorganizowała firma Batarus przy współpracy ze Stowarzyszeniem Producentów Cementu.