ad

Nowe wydawnictwo: Pielęgnacja betonu w okresie dojrzewania

Szanowni Państwo

Z dniem 22 listopada 2017 wprowadziliśmy do naszej oferty wydawniczej nową książkę: "Pielęgnacja betonu w okresie dojrzewania"  - Dr inż. Grzegorz Bajorka.

Dr inż. Grzegorz Bajorek absolwent i adiunkt Politechniki Rzeszowskiej, dyrektor ds. jakości w Centrum Technologicznym Budownictwa przy Politechnice Rzeszowskiej. Posiada uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, rzeczoznawca budowlany. Prowadzi praktykę zawodową w zakresie technologii betonu, technologii robót budowlanych, materiałów budowlanych, badań laboratoryjnych wyrobów budowlanych, zarządzania akredytowanym i notyfikowanym laboratorium badawczym w zakresie budownictwa, systemu zakładowej kontroli produkcji. Wykonawca wielu ekspertyz i opinii z zakresu budownictwa, prowadzi doradztwo w zakresie zagadnień technologicznych budownictwa, autor lub współautor ponad stu publikacji naukowych lub naukowo-technicznych z zakresu budownictwa (zwłaszcza technologii betonu i technologii robót budowlanych), członek Komitetu Nauki PZITB, członek Komisji Normalizacji przy Stowarzyszeniu Producentów Betonu Towarowego w Polsce, członek Komitetu Technicznego nr 274 ds. Betonu przy Polskim Komitecie Normalizacyjnym, Przewodniczący Komisji
ds. Wyrobów Budowlanych przy Radzie Krajowej Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa.

[...] Opracowanie jest wartościowym źródłem praktycznej wiedzy z zakresu pielęgnacji betonu, przedstawionym w sposób odpowiedni dla zróżnicowanego kręgu odbiorców, podając w sposób popularny ale poparty wiedzą i doświadczeniem zalecenia, wytyczne i porady przede wszystkim dla wykonawców robót betonowych. Źródło będzie także cenne dla producentów betonu, autorów specyfikacji technicznych, a w pewnym stopniu również projektantów konstrukcji. Książka ma także walor dydaktyczny i będzie przydatna nie tylko studentom wydziałów budownictwa ale także uczniom szkół średnich kształcących kadry dla budownictwa. Podejmując po raz pierwszy w Polsce trud kompleksowego ujęcia zagadnień pielęgnacji betonu Autor tworzy punkt odniesienia dla kolejnych opracowań z tego zakresu i zapisuje się trwale w historii krajowego piśmiennictwa z zakresu technologii betonu. [...]

dr hab. inż. Piotr Woyciechowski, prof. PW
Politechnika  Warszawska

[...] Pielęgnacja betonu jest jednym z etapów robót monolitycznych. Jest tak samo ważna jak właściwe zaprojektowanie mieszanki betonowej, wytworzenie, transport i zabudowa na placu budowy.

Należy pamiętać – właściwa pielęgnacja betonu to pożądana wytrzymałość, szczelność i mrozoodporność stwardniałego betonu. Brak pielęgnacji to porowata lub zarysowana struktura betonu, która negatywnie wpływa na jego trwałość, a tym samym trwałość całej wznoszonej konstrukcji betonowej. O wszystkich tych problemach przypomina nam monografia autorstwa dr inż. Grzegorza Bajorka „Pielęgnacja betonu w okresie dojrzewania” i podaje rozwiązania jak ich uniknąć. [...]

prof. dr hab. inż. Zbigniew Giergiczny
Politechnika Śląska

Książka jest dostępna na stronie polskicement.pl w dziale "wydawnictwa"


Pozostałe aktualności i informacje

Nowa droga betonowa w Powiecie Wielickim

2024-11-07
Na terenie Powiatu Wielickiego (woj. małopolskie) zakończyła się budowa drogi o nawierzchni betonowej. Do końca września 2024 r. nawierzchnia z betonu wałowanego RCC powstała na długości 1,8 km drogi powiatowej nr 2007K między miejscowościami Cichawa i Grodkowice. Według szacunków Stowarzyszenia Producentów Cementu każdego roku w Polsce powstaje ok. 150 km samorządowych dróg o nawierzchni betonowej

Nawierzchnia kolejnego odcinka A2 będzie z betonu niskoemisyjnego

2024-10-23
Nawierzchnia z betonu niskoemisyjnego, która powstaje na odcinku VI autostrady A2 budowanym przez firmę Strabag, będzie także realizowana na odcinku VII autostrady A2 budowanym przez firmę Intercor. W zeszłym tygodniu wykonaliśmy tam odcinek próbny – poinformował Piotr Molenda z Cement Ożarów podczas IV Forum Beton w Drogownictwie, które 23 października 2024 r. odbyło się w Krakowie.

Czy cementownie staną się magazynami energii? Mogą zagospodarować nadwyżkę energii z OZE

2024-10-10
Potencjał magazynowania energii przez polski sektor cementowy sięga nawet 200 - 300 MWh na dobę, a magazynowanie energii w cemencie może rozwiązać problem nadmiarowej energii z Odnawialnych Źródeł Energii. Pozwoliłoby to ustabilizować Krajowy System Elektroenergetyczny, a równocześnie zapewnić produkcję cementu o niższym śladzie węglowym przy wykorzystaniu zielonej energii. Potrzebne są jednak instrumenty wsparcia i uwzględnienie potencjału cementowni - apelowali przedstawiciele sektora podczas posiedzenia Parlamentarnego Zespołu ds. Rozwoju Przemysłu Cementowego w Polsce, które odbyło się 9 października 2024 r.

Nawierzchnie betonowe w erze zmian klimatycznych

2024-10-08
Zmiany klimatyczne zmuszają do ograniczania emisji CO2. Ogromna rola związana z ograniczeniem emisji CO2 spoczywa na budownictwie, także na budownictwie drogowym. Nawierzchnie betonowe na drogach to mniejsza emisja CO2 dzięki: niższemu zużyciu paliwa, zastosowaniu do budowy cementów o niższym śladzie węglowym czy większej jasności z którą wiążą się niższe koszty oświetlenia dróg. Nawierzchnie betonowe są także odporniejsze na działanie nawałnic i powodzi. O tym m.in. mówiono podczas VIII konferencji „Warunki gruntowe, a projektowanie oraz budowa dróg”, która w dniach 2-4 października 2024 r. odbyła się w Katowicach.

Pionierski krok w dekarbonizacji budownictwa - autostrada z betonu niskoemisyjnego

2024-09-29
- Stowarzyszenie Producentów Cementu od kilku lat podkreśla, że cementy o niskim śladzie węglowym są uzasadnioną alternatywą technologiczną i ekonomiczną – mówił prof. Jan Deja, dyrektor wykonawczy SPC. - Jestem bardzo dumny, że my jako dostawca cementu i Strabag jako wykonawca, staliśmy się pionierami nawierzchni niskoemisyjnych z betonu. Wypracowane przez nas wspólnie rozwiązanie zostało zatwierdzone przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad – powiedział Mariusz Adamek, prezes zarządu Cement Ożarów podczas wizyty studialnej na budowie autostrady A2 Siedlce Południe – Malinowiec, której nawierzchnia betonowa ma o 30% niższy ślad węglowy.