ad

Nowe wydawnictwo: Modyfikacja materiałowa betonu

Szanowni Państwo

Z dniem 11 kwietnia wprowadziliśmy do naszej oferty wydawniczej nową książkę: "Modyfikacja materiałowa betonu"  - Pawła Łukowskiego.

Paweł Łukowski jest profesorem nadzwyczajnym Politechniki Warszawskiej, od 2012 kieruje Zakładem Inżynierii Materiałów Budowlanych na Wydziale Inżynierii Lądowej. Zajmuje się przede wszystkim modyfikacją materiałową betonu, w tym zwłaszcza stosowaniem domieszek, dodatków polimerowych i spoiw żywicznych, a także wyrobami i systemami do napraw i ochrony konstrukcji betonowych. Autor lub współautor ponad 150 publikacji, w tym monografii „Domieszki do zapraw i betonów” (Polski Cement, pierwsze wydanie 1998). W 2012 wybrany wiceprzewodniczącym Sekcji Inżynierii Materiałów Budowlanych Komitetu Inżynierii Lądowej i Wodnej PAN. Jest także członkiem Komisji Materiałów Polimerowych Komitetu Nauki o Materiałach PAN oraz Komitetu Trwałości Budowli Polskiego Związku Inżynierów i Techników Budownictwa. Członek Komitetu Technicznego nr 274 „Beton” Polskiego Komitetu Normalizacyjnego. Członek zespołów redakcyjnych czasopism „Drogi i Mosty” i „Journal of Building Chemistry”, członek Rady Naukowej czasopisma „Beton, Technologie, Architektura”. Honorowy członek Stowarzyszenia Producentów Chemii Budowlanej.

[...] Modyfikowanie składu betonu stanowi decydujący czynnik pro-rozwojowy w technologii betonu. Książka Pawła Łukowskiego w sposób bezprecedensowy utrafiła w ten obszar mając ambicje całościowego, jakkolwiek w syntetycznym skrócie przedstawienia zagadnienia. Autorowi i Wydawnictwu należą się wyrazy uznania za podjęcie trudu autorskiego i edytorskiego zakończonego powstaniem dzieła wartościowego i bardzo potrzebnego, które na pewno spotka się z szerokim zainteresowaniem czytelników. [...]
prof. dr hab. inż. Lech Czarnecki


Pozostałe aktualności i informacje

Czy cementownie staną się magazynami energii? Mogą zagospodarować nadwyżkę energii z OZE

2024-10-10
Potencjał magazynowania energii przez polski sektor cementowy sięga nawet 200 - 300 MWh na dobę, a magazynowanie energii w cemencie może rozwiązać problem nadmiarowej energii z Odnawialnych Źródeł Energii. Pozwoliłoby to ustabilizować Krajowy System Elektroenergetyczny, a równocześnie zapewnić produkcję cementu o niższym śladzie węglowym przy wykorzystaniu zielonej energii. Potrzebne są jednak instrumenty wsparcia i uwzględnienie potencjału cementowni - apelowali przedstawiciele sektora podczas posiedzenia Parlamentarnego Zespołu ds. Rozwoju Przemysłu Cementowego w Polsce, które odbyło się 9 października 2024 r.

Nawierzchnie betonowe w erze zmian klimatycznych

2024-10-08
Zmiany klimatyczne zmuszają do ograniczania emisji CO2. Ogromna rola związana z ograniczeniem emisji CO2 spoczywa na budownictwie, także na budownictwie drogowym. Nawierzchnie betonowe na drogach to mniejsza emisja CO2 dzięki: niższemu zużyciu paliwa, zastosowaniu do budowy cementów o niższym śladzie węglowym czy większej jasności z którą wiążą się niższe koszty oświetlenia dróg. Nawierzchnie betonowe są także odporniejsze na działanie nawałnic i powodzi. O tym m.in. mówiono podczas VIII konferencji „Warunki gruntowe, a projektowanie oraz budowa dróg”, która w dniach 2-4 października 2024 r. odbyła się w Katowicach.

Pionierski krok w dekarbonizacji budownictwa - autostrada z betonu niskoemisyjnego

2024-09-29
- Stowarzyszenie Producentów Cementu od kilku lat podkreśla, że cementy o niskim śladzie węglowym są uzasadnioną alternatywą technologiczną i ekonomiczną – mówił prof. Jan Deja, dyrektor wykonawczy SPC. - Jestem bardzo dumny, że my jako dostawca cementu i Strabag jako wykonawca, staliśmy się pionierami nawierzchni niskoemisyjnych z betonu. Wypracowane przez nas wspólnie rozwiązanie zostało zatwierdzone przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad – powiedział Mariusz Adamek, prezes zarządu Cement Ożarów podczas wizyty studialnej na budowie autostrady A2 Siedlce Południe – Malinowiec, której nawierzchnia betonowa ma o 30% niższy ślad węglowy.

Dobrzy Gospodarze 2024

2024-09-29
Przedstawiciele Gminy Damnica, Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie, Gmin Troszyn, Dzierżoniów, Kamienica i Prusice otrzymali tytuły Dobrych Gospodarzy za budowę dróg lub ścieżek rowerowych z betonu. Uroczystość odbyła się podczas seminarium „Samorządowe drogi o nawierzchni betonowej”, które 17 września 2024 r. odbyło się w Krakowie.

Warto budować drogę nie tylko na jedną kadencję

2024-09-29
- Trzeba być proszę państwa odważnym. My nie wiedzieliśmy czy to się przyjmie, ale w ciągu 3 lat na terenie gminy Bełchatów udało się zbudować ponad 4 km dróg betonowych. Dobry Gospodarz to nie ten, który buduje drogę na 5-7 lat, ale na 50-70 lat – mówił Konrad Koc, wójt gminy Bełchatów podczas seminarium pt. Samorządowe drogi o nawierzchni betonowej”, które z udziałem ponad 100 uczestników odbyło się 17 września 2024 r. w Krakowie. - Warto wybudować coś, co nie tylko przez jedną kadencję będzie służyć społeczności lokalnej – apelował prof. Jan Deja.