ad

Każdy miał swój pomysł na beton – eliminacje konkursu Power Concrete 2014 zakończone

Zespoły projektowe reprezentujące firmy: Betotech, Cemex Polska Kraków, Lafarge Cement Małogoszcz, Mapei Polska i Stachema Polska zwyciężyły w eliminacjach konkursu Power Concrete 2014, które 16 września odbyły się w Krakowie. Zwycięzcy zmierzą podczas finału, który zostanie rozegrany na VIII Konferencji DNI BETONU w Wiśle.

Zwycięzcy eliminacji konkursu Power Concrete 2014 razem z jurorami

Organizatorem konkursu Power Concrete jest Stowarzyszenie Producentów Cementu, a partnerem - firma Controls Polska – dostawca maszyny wytrzymałościowej.

Zadanie tegorocznej edycji konkursu to „wykonanie betonu cementowego charakteryzującego się maksymalnym stosunkiem wytrzymałości na rozciąganie przy rozłupywaniu do wytrzymałości na ściskanie”.

W eliminacjach, które 16 września 2014 r. odbyły się w Krakowie wzięło udział 25 zespołów projektowych z całego kraju. Gospodarzem eliminacji była Katedra Technologii Materiałów Budowlanych Wydziału Inżynierii Materiałowej i Ceramiki Akademii Górniczo – Hutniczej.

W rozpoczęciu eliminacji konkursowych uczestniczyli: prof. Jerzy Lis – dziekan Wydziału Inżynierii Materiałowej i Ceramiki AGH oraz prof. Jan Deja – kierownik Katedry Technologii Materiałów Budowlanych.

- Udział w konkursie jest bardzo ważnym elementem podnoszenia naszych kwalifikacji. Wszyscy się uczymy i chcemy być coraz lepsi. Cieszę się, że na konkursie jest taka szeroka reprezentacja środowiska i trzymam za was kciuki – mówił prof. Jerzy Lis.

Prof. Jan Deja dodał, że tym konkursem tak naprawdę rozpoczynają się DNI BETONU 2014. – Cieszę się z tych 25 zespołów, które startują w konkursie, a także z tego, że ta rywalizacja rozwija się tak wspaniale – zauważył prof. Jan Deja.

Nad przebiegiem konkursu czuwało jury pod przewodnictwem prof. Jacka Śliwińskiego z Politechniki Krakowskiej w następującym składzie: dr Grzegorz Bajorek (Politechnika Rzeszowska), dr Artur Łagosz (AGH), dr Maciej Gruszczyński (Politechnika Krakowska) i Zbigniew Pilch (szef marketingu Stowarzyszenia Producentów Cementu).

W szranki stanęły następujące zespoły projektowe:

  1. Mariusz Manikowski - BT Topbeton z Gorzowa Wielkopolskiego
  2. Grzegorz Kolasiński - BT Topbeton z Gorzowa Wielkopolskiego
  3. Patryk Ślęczka, Mateusz Bek, Przemysław Jelonkiewicz - Cemex Polska, Zespół Jakości i Technologii Betonu w Krakowie
  4. Marcin Siekierski, Łukasz Strzałka, Dominika Wojtaś, Paulina Tichoniuk - Cemex Polska, Centralne Laboratorium Betonów i Kruszyw
  5. Krzysztof Milewski – Strabag
  6. Zbigniew Knapik – TPA
  7. Damian Klamka i Marcin Galusek - Stachema Polska ze Świdnika
  8. Cyprian Pełczyński i Piotr Wołoszynek – Stachema Polska ze Świdnika
  9. Piotr Nowicki, Damian Koszański i Kamil Gawroński - Schomburg Polska
  10. Aldona Wcisło - Lafarge Kruszywa i Beton
  11. Krzysztof Kuniczuk - Lafarge Kruszywa i Beton
  12. Łukasz Duda - Chryso Polska
  13. Marek Szota i Bartłomiej Skaliński - Instytut Ceramiki i Materiałów Budowlanych w Opolu
  14. Paweł Trybalski - Grupa Ożarów
  15. Jakub Augustyn i Krzysztof Wrzecion - Mapei Polska
  16. Paweł Baran i Jarosław Ciołczyk – Skanska
  17. Piotr Rydygier, Łukasz Rybacki i Ireneusz Trzyński - Biuro Projektów Inwestycyjnych AG-CEL z Chojnic
  18. Agnieszka Wąsek - Dyckerhoff Polska
  19. Paweł Pindel, Kamil Ślusarczyk i Przemysław Uśmiał - MC – Bauchemie
  20. Kamil Morga i Łukasz Guzikowski – SIKA Poland i Dyckerhoff Polska
  21. Paweł Madej, Adrian Sowa, Wiesław Kwiecień i Jacek Nieckarz - Lafarge Cement, Centrum Badania Betonów Małogoszcz
  22. Agnieszka Klabacha, Marek Kaszowski, Andrzej Galwas, Jarosław Sobczak i Krzysztof Zalewski - Lafarge Cement
  23. Damian Dziuk, Marzena Dziewic i Kamil Gębusia - Centrum Technologiczne Betotech z Dąbrowy Górniczej
  24. Paulina Cieślińska - Betor Składy Budowlane z Torunia
  25. Adrian Świtalski - Betor Składy Budowlane z Torunia

Każdy zespół miał swój pomysł na beton i każdy beton był inny. Maszyna wytrzymałościowa firmy Controls wykonała badania prawie 150 kostek betonu.

Po przeprowadzeniu badań jury wyłoniło 5 finalistów. W przygotowanym przez nich betonie stosunek wytrzymałości na rozciąganie przy rozłupywaniu do wytrzymałości na ściskanie był na poziomie 20%.

- Dostrzegliśmy, że państwo nie chcieliście zrobić materiału o maksymalnym stosunku wytrzymałości na rozciąganie przy rozłupywaniu do wytrzymałości na ściskanie tylko kilka próbek. Choć muszę przyznać, że niektóre pomysły na rozwiązanie zadania konkursowego były bardzo dobre – ocenił przewodniczący jury prof. Jacek Śliwiński.

Finalistów podajemy wg kolejności badania próbek:

  1. Patryk Ślęczka, Mateusz Bek, Przemysław Jelonkiewicz - Cemex Polska, Zespół Jakości i Technologii Betonu w Krakowie
  2. Cyprian Pełczyński i Piotr Wołoszynek – Stachema Polska ze Świdnika
  3. Jakub Augustyn i Krzysztof Wrzecion - Mapei Polska
  4. Paweł Madej, Adrian Sowa, Wiesław Kwiecień i Jacek Nieckarz - Lafarge Cement, Centrum Badania Betonów Małogoszcz
  5. Damian Dziuk, Marzena Dziewic i Kamil Gębusia - Centrum Technologiczne Betotech z Dąbrowy Górniczej

Gratulujemy! Finał konkursu odbędzie się podczas VIII Konferencji DNI BETONU, która w dniach 13-15 października 2014 odbędzie się w Wiśle.

 


Pozostałe aktualności i informacje

Nawierzchnie betonowe w erze zmian klimatycznych

2024-10-08
Zmiany klimatyczne zmuszają do ograniczania emisji CO2. Ogromna rola związana z ograniczeniem emisji CO2 spoczywa na budownictwie, także na budownictwie drogowym. Nawierzchnie betonowe na drogach to mniejsza emisja CO2 dzięki: niższemu zużyciu paliwa, zastosowaniu do budowy cementów o niższym śladzie węglowym czy większej jasności z którą wiążą się niższe koszty oświetlenia dróg. Nawierzchnie betonowe są także odporniejsze na działanie nawałnic i powodzi. O tym m.in. mówiono podczas VIII konferencji „Warunki gruntowe, a projektowanie oraz budowa dróg”, która w dniach 2-4 października 2024 r. odbyła się w Katowicach.

Pionierski krok w dekarbonizacji budownictwa - autostrada z betonu niskoemisyjnego

2024-09-29
- Stowarzyszenie Producentów Cementu od kilku lat podkreśla, że cementy o niskim śladzie węglowym są uzasadnioną alternatywą technologiczną i ekonomiczną – mówił prof. Jan Deja, dyrektor wykonawczy SPC. - Jestem bardzo dumny, że my jako dostawca cementu i Strabag jako wykonawca, staliśmy się pionierami nawierzchni niskoemisyjnych z betonu. Wypracowane przez nas wspólnie rozwiązanie zostało zatwierdzone przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad – powiedział Mariusz Adamek, prezes zarządu Cement Ożarów podczas wizyty studialnej na budowie autostrady A2 Siedlce Południe – Malinowiec, której nawierzchnia betonowa ma o 30% niższy ślad węglowy.

Dobrzy Gospodarze 2024

2024-09-29
Przedstawiciele Gminy Damnica, Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie, Gmin Troszyn, Dzierżoniów, Kamienica i Prusice otrzymali tytuły Dobrych Gospodarzy za budowę dróg lub ścieżek rowerowych z betonu. Uroczystość odbyła się podczas seminarium „Samorządowe drogi o nawierzchni betonowej”, które 17 września 2024 r. odbyło się w Krakowie.

Warto budować drogę nie tylko na jedną kadencję

2024-09-29
- Trzeba być proszę państwa odważnym. My nie wiedzieliśmy czy to się przyjmie, ale w ciągu 3 lat na terenie gminy Bełchatów udało się zbudować ponad 4 km dróg betonowych. Dobry Gospodarz to nie ten, który buduje drogę na 5-7 lat, ale na 50-70 lat – mówił Konrad Koc, wójt gminy Bełchatów podczas seminarium pt. Samorządowe drogi o nawierzchni betonowej”, które z udziałem ponad 100 uczestników odbyło się 17 września 2024 r. w Krakowie. - Warto wybudować coś, co nie tylko przez jedną kadencję będzie służyć społeczności lokalnej – apelował prof. Jan Deja.

IV Forum Beton w Drogownictwie – konferencja drogowa

2024-09-27
Stowarzyszenie Polski Kongres Drogowy i Stowarzyszenie Producentów Cementu organizują już IV Forum Beton w Drogownictwie, które odbędzie się 23 października 2024 roku w Krakowie w Hotelu Doubletree by Hilton Kraków Hotel & Convention Center. Tematyka seminarium koncentrować się będzie wokół najnowocześniejszych technologii betonowych stosowanych w budowie zarówno dróg ekspresowych o największym natężeniu ruchu jak i dróg o niższych kategoriach ruchu budowanych przez samorządy. Ważnym tematem będzie nowelizacja Wzorcowych Warunków Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych. Zaproszone do udziału w seminarium firmy zaprezentują szeroki przekrój technologii i materiałów budowlanych ze szczególnym uwzględnieniem niskiego śladu węglowego.