ad

Jubileuszowe – dwudzieste targi Autostrada - Polska

Od 14 do 16 maja 2014 r. w Kielcach odbywają się jubileuszowe XX Międzynarodowe Targi Budownictwa Drogowego „Autostrada – Polska”. Jednym z 400 wystawców jest Stowarzyszenie Producentów Cementu, które od 20 lat popularyzuje na targach budowę dróg betonowych.

 

Jak powiedział prezes Targów Kielce Andrzej Mochoń jubileuszowe targi Autostrada - Polska po raz pierwszy były otwierane w nowym ośrodku kongresowym Targów Kielce. Na uroczystość przybyli m.in.: wicemarszałek Sejmu Cezary Grabarczyk, Zbigniew Rynasiewicz - sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju, poseł Stanisław Żmijan – przewodniczący Sejmowej Komisji Infrastruktury, Ewa Tomala – Borucka – p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.

Stowarzyszenie Producentów Cementu (SPC) podczas otwarcia reprezentowali przewodniczący Andrzej Ptak oraz prof. Jan Deja.

Stowarzyszenie Producentów Cementu zaprasza na swoje stoisko targowe nr 8 w hali E. Pierwszego dnia na stoisku gościli m.in. przedstawiciele samorządów, wykonawcy, studenci i uczniowie zainteresowani budową dróg z betonu.

Jednym z najważniejszych wydarzeń pierwszego dnia targów była konferencja przygotowana przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad pt. „Inwestycje drogowe GDDKiA – od przetargu do ostatecznego rozliczenia z Wykonawcą”.  Podczas konferencji eksperci GDDKiA odpowiadali m.in. na pytania: Jakimi zasadami jakimi kieruje się GDDKiA w procesie realizacji inwestycji? Co zrobić, żeby osiągnąć sukces w realizacji inwestycji drogowej z GDDKiA? Przedstawiciele generalnej dyrekcji zaprezentowali dotychczasowe doświadczenia z zakresu podstępowań przetargowych, realizacji inwestycji, technologii, kontroli jakości oraz modelu „Utrzymaj standard” zdobyte we współpracy z różnymi podmiotami.

Jutro [16 maja 2014 r.] Stowarzyszenie Producentów Cementu organizuje seminarium pt. „Beton – wiemy jak i dlaczego – Nowe Ogólne Specyfikacje Techniczne”.

Program seminarium:

Andrzej Ptak – Przewodniczący Stowarzyszenia Producentów Cementu
tytuł: Powitanie gości i otwarcie seminarium

Prof. Jan Deja – Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie, Stowarzyszenie Producentów Cementu
tytuł: Betonowe budownictwo drogowe w Polsce – stan obecny

Piotr Smolarczyk – Właściciel BUDPOL Częstochowa
tytuł: Zakres praktyczny układania nawierzchni betonowych na przykładzie drogi krajowej DK94

Henryk Wróbel – Wójt Gminy Dobrzeń Wielki
tytuł: Droga betonowa – inwestycje w lepszą przyszłość w gminie Dobrzeń Wielki

Wacław Michalski – Dyrektor ds. Technologii GDDKiA
tytuł: Ogólne Specyfikacje Techniczne – stan aktualny

Prof. Tomasz Siwowski – Politechnika Rzeszowska
tytuł: Nowe Ogólne Specyfikacje Techniczne (OST) budowy obiektów mostowych

Prof. Jan Deja – Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie, Stowarzyszenie Producentów Cementu
tytuł: Nowe Ogólne Specyfikacje Techniczne (OST) dla betonu i nawierzchni betonowych

Dyskusja i podsumowanie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Pozostałe aktualności i informacje

Technolodzy sprawdzali swoją wiedzę

2021-09-15
Zespół technologów z CEMEX Infrastruktura wygrał rundę kwalifikacyjną konkursu Power Concrete 2021. Kolejne miejsca zajęły zespoły technologów: CEMEX Polska, Atlas Laboratorium Betonu, Piotr Rydygier i Strunobet - Migacz. Te 5 zespołów weźmie udział w finale, którego I część odbędzie się 13 września w laboratoriach Katedry Technologii Materiałów Budowlanych WIMIC AGH w Krakowie, a II część – 11 października podczas konferencji Dni Betonu w Wiśle.

Kurs Technologia Betonu – edycja jesień 2021

2021-08-09
Kurs adresowany jest do projektantów, architektów, inspektorów nadzoru budowlanego, pracowników laboratoriów materiałów budowlanych, technologów, dyrektorów i kierowników kontraktów, wykonawców, doradców technicznych, kierowników wytwórni betonu, handlowców, producentów betonu towarowego, kostki brukowej, prefabrykatów betonowych, chemii budowlanej, materiałów budowlanych, pracowników firm: budowlanych, wykonawczych, remontowych i projektowych, a także dla wszystkich którzy pragną pogłębić swoją wiedzę na temat betonu.

Stanowisko ws. Mechanizmu Ochrony Granic (CBAM) oraz dostosowania do nowych celów redukcyjnych „- 55%”

2021-06-28
Jako sektor popieramy rozwiązanie Mechanizmu Ochrony Granic (CBAM), niepokoją nas jednak informacje płynące z Komisji Europejskiej, że w ramach pakietu Fit for 55 poziom bezpłatnych uprawnień dla przemysłu może zostać znacznie obniżony dla sektorów objętych CBAM. Niezwykle ważne jest, aby pakiet Fit for 55 nie zagrażał decyzjom inwestycyjnym i projektom podejmowanym przez przemysł cementowy w Europie oraz zapobiegał zakłóceniom konkurencyjności produkcji w porównaniu z krajami trzecimi.

Mechanizm Ochrony Granic (CBAM) jako rozwiązanie chroniące polski i europejski przemysł cementowy

2021-06-07
Przemysł cementowy, podobnie jak szereg sektorów energochłonnych, stoi przed kolejnymi wyzwaniami wynikającymi z nowych regulacji klimatycznych oraz otoczenia rynkowego. Jednym z nich jest lawinowo rosnący import cementu spoza Unii Europejskiej, w tym z Białorusi, Turcji czy Ukrainy. Produkcja w tych krajach nie jest obciążona kosztami wynikającymi z obowiązków redukcji emisji CO2. Efektem tego zjawiska jest tzw. ucieczka emisji CO2 oraz ograniczenie konkurencyjności polskiego i europejskiego przemysłu. Dlatego też tak istotne znaczenie będzie miało przyjęcie przez unijną legislację Mechanizmu Ochrony Granic (CBAM) w kształcie chroniącym sektory energochłonne, w tym cementowy. Rozwiązania, wspierające kluczowy dla gospodarki przemysł cementowy, będą przedmiotem dyskusji w gronie decydentów, ekspertów i przedstawicieli sektora.

WEBINARIUM: Samorządowe drogi betonowe z gwarancją na lata

2021-05-31
9 Czerwca o godzinie 11:00 odbędzie się webinarium „Samorządowe drogi betonowe z gwarancją na lata”. Biorąc udział w webinarium zostaną Państwo poinformowani o zaletach betonowych nawierzchni dróg samorządowych. Przedstawione zostaną doświadczenia samorządowców, którzy podjęli decyzję wybudowania dróg betonowych w swoich miejscowościach, jak również tych którzy przekonali się o zaletach betonowych ścieżek rowerowych.