ad

I asfalt i beton czyli … dlaczego ważna jest możliwość wyboru technologii nawierzchni drogowych

Jakie argumenty przemawiają za rozbudową w Polsce sieci dróg krajowych o nawierzchni betonowej? Dlaczego ważna jest możliwość wyboru technologii nawierzchni drogowej? O tym w rozmowie przed kamerą ViaExpert mówi prof. Jan Deja, dyrektor Biura Stowarzyszenia Producentów Cementu.

 

www.viaexpert.pl/doradza/eksperci-w-viaexpert/1079-i-asfalt-i-beton-czyli-dlaczego-wazna-jest-mozliwosc-wyboru-technologii-nawierzchni-drogowych


Pozostałe aktualności i informacje




BETON – technologie i metody badań

2020-11-09
Książka „Beton – technologie i metody badań” stanowi bogate źródło wiedzy na temat właściwości cementu, technologii wytwarzania, wbudowania i badań betonu. Opracowanie wzbogacone jest o doświadczenia własne autorów pracujących w jednym z najlepszych ośrodków naukowo-badawczych w kraju. Publikacja jest wartościowym zbiorem wiedzy teoretycznej i praktycznej, stanowiąc podstawowy podręcznik studentów, technologów i inżynierów budownictwa.v

Wypowiedzi podsumowujące debatę o przemyśle cementowym

2020-10-19
- Dzisiaj byłem świadkiem dyskusji o tym, jak funkcjonuje w naszej polskiej rzeczywistości przemysł cementowy. Byłem świadkiem wypowiedzi prezesa Kieresa, który bardzo realistycznie pokazał wszystkie rozwiązania, które są wprowadzane w przemyśle cementowym w Polsce. Efekt, który został osiągnięty i podsumowany przez firmę Ernst & Young wskazuje na dużą innowacyjność działań przemysłu cementowego w celach tak naprawdę redukcyjnych emisji dwutlenku węgla, wykorzystania ciepła pochodzącego ze spalania paliw alternatywnych RDF. Wszystkie te działania w moim odczuciu bardzo dobrze się wpasowują w niskoemisyjne rozwiązania dla gospodarki. Jest to przyszłościowe - powiedział Piotr Dziadzio, sekretarz stanu w Ministerstwie Klimatu, podsumowując debatę o przemyśle cementowym, która 12 października 2020 r. odbyła się w Centrum Prasowym PAP w Warszawie. Zachęcamy również do wysłuchania wypowiedzi europarlamentarzystów: Adama Jarubasa, Grzegorza Tobiszewskiego, Krzysztofa Hetmana oraz ekonomisty Marcina Roszkowskiego - prezesa Instytutu Jagiellońskiego.