ad

Forum Nawierzchnie Drogowe - Kraków 2014

Trwają przygotowania do KRAKOWSKICH DNI NAWIERZCHNI 2014 (Kraków, 25-26 listopada 2014 r.), w ramach których odbędą się I Ogólnopolskie Seminarium Specjalistyczne "Wzmacnianie i remonty konstrukcji nawierzchni drogowych - WZMACNIENIE NAWIERZCHNI 2014" (25 listopada 2014 r.) oraz II Ogólnopolskie Forum Specjalistyczne "Drogowe nawierzchnie z mieszanek mineralno-asfaltowych oraz betonu cementowego - NAWIERZCHNIE DROGOWE 2014" (26-27 listopada 2014 r.). W trakcie trzydniowego wydarzenia z cyklu KONFERENCJE SPECJALISTYCZNE nauka-praktyka-biznes odbędą się dwie debaty tematyczne. "Asfalt czy beton" to temat pierwszej z debat, w której udział weźmie dr inż. Tomasz Rudnicki, z-ca Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad oraz Wacław Michalski, dyrektor Departamentu Technologii GDDKiA. Wśród panelistów będą również przedstawiciele Stowarzyszenia Wykonawców Nawierzchni Asfaltowych z Andrzej Wyszyńskim, prezesem Stowarzyszenia, przedstawiciele Stowarzyszenia Producentów Cementu z prof. Janem Deją, dyrektorem Biura Stowarzyszenia, prof. Dariusz Sybilski, dr inż. Krzysztof Błażejowski oraz inni eksperci ze świata nauki, praktyki, biznesu i polityki. W czasie KRAKOWSKICH DNI NAWIERZCHNI 2014 zostanie zainaugurowana inicjatywa "Porozumienia na rzecz poprawy wizerunku drogownictwa". Zaproszenie Wydawnictwa Media-Pro Polskie Media Profesjonalne przyjęły najbardziej znaczące organizacje branżowe. Tematyka aktualnych, nurtujących branżę zagadnień stanie się przedmiotem drugiej z planowanych debat.

Więcej informacji znajdą Państwo na stronie: www.konferencjespecjalistyczne.pl.

 


Pozostałe aktualności i informacje

Beton pomógł w nawiązaniu dialogu z istniejącą zabudową

2019-12-04
- Uzgadnianie projektu z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków to żmudny proces, w którym budynek zmieniał się, ale paradoksalnie, zwiększała się ilość betonu na jego elewacji. Konserwator życzył sobie bowiem, by budynek był w bliższym dialogu z istniejącą, sąsiednią zabudową, a nie próbował wpisywać się w nią na zasadzie kontrastu. Udało się to dzięki betonowi – tłumaczył arch. Bolesław Stelmach, autor projektu „Budynku Komisji Sejmowych” w Warszawie, za który zdobył nagrodę główną XXIII edycji konkursu Polski Cement w Architekturze.

Wyniki XXIII edycji Konkursu „Polski Cement w Architekturze”

2019-12-03
Pracownia Stelmach i Partnerzy Biuro Architektoniczne Sp. z o.o. zdobyła główną nagrodę XXIII edycji Konkursu „Polski Cement w Architekturze” za projekt Budynku Komisji Sejmowych w Warszawie. W konkursie organizowanym przez Stowarzyszenie Producentów Cementu i Stowarzyszenie Architektów Polskich nagrodzono najlepszą realizację z użyciem technologii żelbetowej wykonaną i przekazaną do użytku przed końcem roku 2018 r.

Istotna rola sektora cementowego w gospodarce Unii Europejskiej

2019-11-08
Przemysł cementowy odgrywa bardzo ważną rolę w gospodarce regionów, Polski i Uni Europejskiej. Cement, jest podstawowym materiałem budowlanym, bez którego nie można zbudować potrzebnej infrastruktury drogowej, kolejowej, nie można zaspokoić potrzeb mieszkaniowych polskiego społeczeństwa. Rozwój budownictwa opartego o technologie cementowe jest szansą na szybkie wyrównanie różnic pomiędzy Europą Zachodnią a Polską. Stowarzyszenie Producentów Cementu prezentuje istotne uwarunkowania prawne, ekonomiczne i środowiskowe, które są kluczowe dla funkcjonowania przemysłu cementowego w Polsce i Europie.

W Parlamencie Europejskim o przyszłości polskiej i europejskiej branży cementowej

2019-11-08
6 listopada w Brukseli odbył się lunch roboczy "Wpływ polityki klimatycznej Unii Europejskiej na sektor cementowy w Polsce i Europie". Podczas spotkania, zorganizowanego przez Stowarzyszenie Producentów Cementu na zaproszenie Posła do Parlamentu Europejskiego Adama Jarubasa, przedstawicie branży zaprezentowali Posłom do Parlamentu Europejskiego jej charakterystykę jako kluczowej dla polskiej i europejskiej gospodarki, omówili zagrożenia i wyzwania stojące przed sektorem oraz przedstawili postulaty, mające na celu jego dalszy rozwój w obszarach: konkurencyjnej energii, polityki klimatycznej (EU ETS i POST ETS), gospodarki o obiegu zamkniętym oraz konkurencyjności.

Tekst o 80-letniej drodze betonowej hitem czytelniczym

2019-10-15
Reportaż pt. „Droga do Brożca ma 80 lat i nigdy nie była remontowana” ukazał się po raz pierwszy na łamach Nowej Trybuny Opolskiej w 2016 roku. Autor tekstu poszedł naszym śladem i powoływał się wtedy na tekst opublikowany w kwartalniku BTA nr 2/2016 pt. „77-letnia droga betonowa Pietna – Brożec”. Po trzech latach, w październiku 2019 r., redakcja NTO ponownie opublikowała materiał o drodze betonowej w cyklu „Hity NTO”, w ramach którego przypomina swoje najciekawsze teksty.