ad

Forum Nawierzchnie Drogowe - Kraków 2014

Trwają przygotowania do KRAKOWSKICH DNI NAWIERZCHNI 2014 (Kraków, 25-26 listopada 2014 r.), w ramach których odbędą się I Ogólnopolskie Seminarium Specjalistyczne "Wzmacnianie i remonty konstrukcji nawierzchni drogowych - WZMACNIENIE NAWIERZCHNI 2014" (25 listopada 2014 r.) oraz II Ogólnopolskie Forum Specjalistyczne "Drogowe nawierzchnie z mieszanek mineralno-asfaltowych oraz betonu cementowego - NAWIERZCHNIE DROGOWE 2014" (26-27 listopada 2014 r.). W trakcie trzydniowego wydarzenia z cyklu KONFERENCJE SPECJALISTYCZNE nauka-praktyka-biznes odbędą się dwie debaty tematyczne. "Asfalt czy beton" to temat pierwszej z debat, w której udział weźmie dr inż. Tomasz Rudnicki, z-ca Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad oraz Wacław Michalski, dyrektor Departamentu Technologii GDDKiA. Wśród panelistów będą również przedstawiciele Stowarzyszenia Wykonawców Nawierzchni Asfaltowych z Andrzej Wyszyńskim, prezesem Stowarzyszenia, przedstawiciele Stowarzyszenia Producentów Cementu z prof. Janem Deją, dyrektorem Biura Stowarzyszenia, prof. Dariusz Sybilski, dr inż. Krzysztof Błażejowski oraz inni eksperci ze świata nauki, praktyki, biznesu i polityki. W czasie KRAKOWSKICH DNI NAWIERZCHNI 2014 zostanie zainaugurowana inicjatywa "Porozumienia na rzecz poprawy wizerunku drogownictwa". Zaproszenie Wydawnictwa Media-Pro Polskie Media Profesjonalne przyjęły najbardziej znaczące organizacje branżowe. Tematyka aktualnych, nurtujących branżę zagadnień stanie się przedmiotem drugiej z planowanych debat.

Więcej informacji znajdą Państwo na stronie: www.konferencjespecjalistyczne.pl.

 


Pozostałe aktualności i informacje

Czy cementownie staną się magazynami energii? Mogą zagospodarować nadwyżkę energii z OZE

2024-10-10
Potencjał magazynowania energii przez polski sektor cementowy sięga nawet 200 - 300 MWh na dobę, a magazynowanie energii w cemencie może rozwiązać problem nadmiarowej energii z Odnawialnych Źródeł Energii. Pozwoliłoby to ustabilizować Krajowy System Elektroenergetyczny, a równocześnie zapewnić produkcję cementu o niższym śladzie węglowym przy wykorzystaniu zielonej energii. Potrzebne są jednak instrumenty wsparcia i uwzględnienie potencjału cementowni - apelowali przedstawiciele sektora podczas posiedzenia Parlamentarnego Zespołu ds. Rozwoju Przemysłu Cementowego w Polsce, które odbyło się 9 października 2024 r.

Nawierzchnie betonowe w erze zmian klimatycznych

2024-10-08
Zmiany klimatyczne zmuszają do ograniczania emisji CO2. Ogromna rola związana z ograniczeniem emisji CO2 spoczywa na budownictwie, także na budownictwie drogowym. Nawierzchnie betonowe na drogach to mniejsza emisja CO2 dzięki: niższemu zużyciu paliwa, zastosowaniu do budowy cementów o niższym śladzie węglowym czy większej jasności z którą wiążą się niższe koszty oświetlenia dróg. Nawierzchnie betonowe są także odporniejsze na działanie nawałnic i powodzi. O tym m.in. mówiono podczas VIII konferencji „Warunki gruntowe, a projektowanie oraz budowa dróg”, która w dniach 2-4 października 2024 r. odbyła się w Katowicach.

Pionierski krok w dekarbonizacji budownictwa - autostrada z betonu niskoemisyjnego

2024-09-29
- Stowarzyszenie Producentów Cementu od kilku lat podkreśla, że cementy o niskim śladzie węglowym są uzasadnioną alternatywą technologiczną i ekonomiczną – mówił prof. Jan Deja, dyrektor wykonawczy SPC. - Jestem bardzo dumny, że my jako dostawca cementu i Strabag jako wykonawca, staliśmy się pionierami nawierzchni niskoemisyjnych z betonu. Wypracowane przez nas wspólnie rozwiązanie zostało zatwierdzone przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad – powiedział Mariusz Adamek, prezes zarządu Cement Ożarów podczas wizyty studialnej na budowie autostrady A2 Siedlce Południe – Malinowiec, której nawierzchnia betonowa ma o 30% niższy ślad węglowy.

Dobrzy Gospodarze 2024

2024-09-29
Przedstawiciele Gminy Damnica, Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie, Gmin Troszyn, Dzierżoniów, Kamienica i Prusice otrzymali tytuły Dobrych Gospodarzy za budowę dróg lub ścieżek rowerowych z betonu. Uroczystość odbyła się podczas seminarium „Samorządowe drogi o nawierzchni betonowej”, które 17 września 2024 r. odbyło się w Krakowie.

Warto budować drogę nie tylko na jedną kadencję

2024-09-29
- Trzeba być proszę państwa odważnym. My nie wiedzieliśmy czy to się przyjmie, ale w ciągu 3 lat na terenie gminy Bełchatów udało się zbudować ponad 4 km dróg betonowych. Dobry Gospodarz to nie ten, który buduje drogę na 5-7 lat, ale na 50-70 lat – mówił Konrad Koc, wójt gminy Bełchatów podczas seminarium pt. Samorządowe drogi o nawierzchni betonowej”, które z udziałem ponad 100 uczestników odbyło się 17 września 2024 r. w Krakowie. - Warto wybudować coś, co nie tylko przez jedną kadencję będzie służyć społeczności lokalnej – apelował prof. Jan Deja.