ad

Drogi Betonowe - trwałe i niezawodne rozwiązanie - 15 maja 2019 - Targi Autostrada - Kielce - prezentacje

Serdecznie zapraszamy Państwa do zapoznania się z materiałami z seminarium „Drogi betonowe – trwałe i niezawodne rozwiązanie” podczas, którego zaprezentowano poparte naukowymi badaniami i praktycznymi doświadczeniami zalety nawierzchni betonowych zarówno w zakresie budowy dróg krajowych, jak i samorządowych.

Drogi gminne i powiatowe stanowią największy odsetek dróg w Polsce, które dzięki innowacyjnym metodom mogą stać się perspektywą na poprawę standardu życia mieszkańców i bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Tytuł „Dobrego Gospodarza” jest uhonorowaniem w skali ogólnokrajowej świadczącym o intensywnym rozwoju dróg gminnych i powiatowych.

Seminarium odbyło się w dniu 15 maja 2019 w trakcie Targów Autostrada w Kielcach

Program seminarium oraz prezentacje:

Prowadzący Sesję: Dariusz Gawlak i Krzysztof Kieres, SPC sala BETA i GAMMA

  1. Otwarcie seminarium:
    - Dariusz Gawlak Wiceprzewodniczący Stowarzyszenia Producentów Cementu
    - Marcin Nowacki Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
  2. Nowe Ogólne Specyfikacje Techniczne dla betonów konstrukcyjnych  - Leszek Bukowski, GDDKiA
  3. Obwodnica Choruli – doświadczenia inwestora – Szymon Ogłaza, Zarząd Województwa Opolskiego, Bartłomiej Horaczuk, Zarząd Dróg Wojewódzkich w Opolu
  4. Beton fotokatalityczny na drodze do poprawy jakości powietrza– Wioletta Jackiewicz-Rek, Politechnika Warszawska
  5. Droga dojazdowa do Cementowni WARTA – Jacek Buszta, Cementownia WARTA S.A.
  6. Program Dobry Gospodarz – wręczenie nagród
    Prowadzący Sesję: Dariusz Gawlak i Krzysztof Kieres, SPC sala BETA i GAMMA
  7. CCR beton drogowy Kruszbet: parametry i zastosowania – Piotr Chmielewski, Kruszbet
  8. Nawierzchnie z betonu cementowego na drogach lokalnych i terenach przemysłowych – doświadczenia z realizacji – Tobiasz Mokrzycki, MoBruk
  9. Przykłady realizacji nawierzchni betonowych – technologie dostosowane do użytkowników dróg – Michał Hebdaś, CEMEX Infrastruktura
  10. Budownictwo drogowe – betonowa infrastruktura towarzysząca – Maciej Nowak, Cement Ożarów
  11. Budowa parkingu buforowego w technologii RCC na terenie Portu Gdańskiego – Michał Chudyk, LH Engineering
  12. Drogi Betonowe – trwałe i niezawodne rozwiązania. Podsumowanie – prof. Jan Deja, Stowarzyszenie Producentów Cementu

Pozostałe aktualności i informacje

Kurs Technologia Betonu – edycja jesień 2024

2024-09-05
Kurs adresowany jest do projektantów, architektów, inspektorów nadzoru budowlanego, pracowników laboratoriów materiałów budowlanych, technologów, dyrektorów i kierowników kontraktów, wykonawców, doradców technicznych, kierowników wytwórni betonu, handlowców, producentów betonu towarowego, kostki brukowej, prefabrykatów betonowych, chemii budowlanej, materiałów budowlanych, pracowników firm: budowlanych, wykonawczych, remontowych i projektowych, a także dla wszystkich którzy pragną pogłębić swoją wiedzę na temat betonu.

Trwa budowa prawie 100 km dróg szybkiego ruchu z nawierzchnią betonową

2024-09-04
Nawierzchnia, do budowy której zastosowano cement o niższym o 30% śladzie węglowym, powstaje na autostradzie A2. Betonowe nawierzchnie, budowane z krajowych surowców, są stosowane przy realizacji najbardziej wymagających inwestycji drogowych takich jak droga ekspresowa S3 Bolków – Kamienna Góra wraz liczącym 2300 m z najdłuższym pozamiejskim tunelem w Polsce. Obecnie w Polsce trwa budowa ponad 91,4 km dróg ekspresowych i autostrad o nawierzchni betonowej.

Film z układania nawierzchni betonowej w tunelu Zielonki na drodze S52

2024-08-02
31 lipca 2024 r. został otwarty odcinek drogi ekspresowej S3 Bolków - Kamienna Góra (woj. dolnośląskie) wraz z najdłuższym, pozamiejskim tunelem w Polsce (2300 m długości). W tunelu tym, ze względów bezpieczeństwa, wykonano nawierzchnię betonową. Podobnie postąpili wykonawcy tuneli w ciągu drogi ekspresowej S52 (woj. małopolskie). Tunele Zielonki i Dziekanowice mają nawierzchnię betonową. W tunelu Zielonki (653 m długości) nawierzchnię betonową układano w maju i czerwcu 2024 r. Zobaczmy jak przebiegał ten proces.

Nawierzchnia betonowa w tunelu jest bezpieczniejsza

2024-07-31
- Jestem dumny z polskich inżynierów, którzy przy budowie tego tunelu potrafili wykorzystać najlepsze doświadczenia stosowane przy budowie tuneli alpejskich - mówił Dariusz Klimczak, minister infrastruktury podczas uroczystości otwarcia odcinka S3 Bolków - Kamienna Góra, która odbyła się 31 lipca 2024 r. Na 16-kilometrowym odcinku jest najdłuższy, pozamiejski tunel w Polsce o długości 2300 metrów. Zdaniem Piotra Sarnowskiego, dyrektora kontraktu z PORR SA w tunelu zastosowano nawierzchnię betonową, gdyż jest bezpieczniejsza ze względów przeciwpożarowych.

O drogach betonowych w Wielkopolsce

2024-07-24
Samorządowcy z Wrześni, gminy Strzałkowo, gminy Zagórów, Słupcy, Jarocina, z gminy Pyzdry i gminy Ostrowite wzięli udział w szkoleniu dotyczącym budowy dróg betonowych, które 24 lipca 2024 r. odbyło się we Wrześni. – Jesteśmy tu, żeby poznać nowe technologie na drogach – mówił Karol Błaszczak, z-ca burmistrza Miasta i Gminy Zagórów. Szkolenie zorganizowała firma Batarus przy współpracy ze Stowarzyszeniem Producentów Cementu.