Witamy na witrynie magazynu "Budownictwo, Technologie, Architektura". Od 1998 roku dzielimy się najbardziej aktualną wiedzą z zakresu zastosowania betonu w budownictwie, architekturze i infrastrukturze drogowej. Jesteśmy najpopularniejszym czasopismem prezentującym wiedzę z technologii betonu.
DROGI BETONOWE “Od Bałtyku do Tatr”
Zachęcamy do zapoznania się z najnowszym filmem "Od Bałtyku do Tatr" podczas którego prezentowane są doświadczenia i opinie samorządowców z budowy oraz użytkowania betonowych nawierzchni betonowych.
- Będziemy rozmawiać o powołaniu przy Stowarzyszeniu Producentów Cementu grupy roboczej, która zajmie się przygotowaniem dokumentu technicznego „Wytyczne projektowania i realizacji rond z betonu cementowego” – zapowiedział Piotr Kijowski z SPC. To odpowiedź na zapotrzebowanie zgłoszone przez zarządców dróg i wykonawców. Konkretne zastosowania cementów i betonów niskoemisyjnych w drogownictwie, beton wałowany na drogach lokalnych i badanie georadarem w celu lokalizacji uszkodzenia podbudowy lub nawierzchni zostały omówione podczas sesji poświęconej nawierzchniom betonowym, która rozpoczęła drugi dzień Kongresu Nawierzchni 2024.
- Beton, który zakończył życie na pewno może być ponownie wykorzystywany w budownictwie, także w budownictwie drogowym. Zarówno cement jak i beton doskonale wpisują się w gospodarkę obiegu zamkniętego – mówił prof. Jan Deja, dyrektor wykonawczy Stowarzyszenia Producentów Cementu. O problemach i wyzwaniach budownictwa drogowego rozmawiano podczas pierwszej, inauguracyjnej sesji Kongresu Nawierzchni, który w dniach 28-29 listopada 2024 r. odbywa się Krakowie.
- Będziemy rozmawiać o powołaniu przy Stowarzyszeniu Producentów Cementu grupy roboczej, która zajmie się przygotowaniem dokumentu technicznego „Wytyczne projektowania i realizacji rond z betonu cementowego” – zapowiedział Piotr Kijowski z SPC. To odpowiedź na zapotrzebowanie zgłoszone przez zarządców dróg i wykonawców. Konkretne zastosowania cementów i betonów niskoemisyjnych w drogownictwie, beton wałowany na drogach lokalnych i badanie georadarem w celu lokalizacji uszkodzenia podbudowy lub nawierzchni zostały omówione podczas sesji poświęconej nawierzchniom betonowym, która rozpoczęła drugi dzień Kongresu Nawierzchni 2024.
- Obecnie najlepszym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie kontyngentów na import cementu, które zadziałałyby natychmiastowo i dawały jakąś przewidywalność w biznesie. Mamy nadzieję, że Europa zrozumie, że trzeba chronić własny, wewnętrzny rynek - powiedział Krzysztof Kieres, przewodniczący Stowarzyszenia Producentów Cementu komentując lawinowy wzrost importu cementu z Ukrainy, podczas debaty o kondycji i wyzwaniach przemysłu cementowego. Debata z udziałem przedstawiciela branży cementowej, samorządu na terenie którego działa cementownia i przedstawiciela związków zawodowych odbyła się 25 listopada 2024 r. podczas forum Nowa Energia w Kielcach.
- Podczas dotychczasowych konferencji z zadowoleniem obserwowaliśmy gorącą polemikę i wymianę poglądów. Liczymy, że i tym razem będzie podobnie, bo w czasie dialogu rodzą się często nowe pomysły na rozwiązanie problemów, a wnioski z Kongresu - wzorem lat ubiegłych - mają realne szanse wpłynąć na rynek – przyznaje Ewelina Nawara, dyrektor naczelna Media-Pro, organizatorka Kongresu Nawierzchni. Konferencja po raz 11 odbędzie się w Krakowie w dniach 28-29 listopada 2024 r. Stowarzyszenie Producentów Cementu jest partnerem specjalnym Kongresu Nawierzchni, a kwartalnik BTA „Budownictwo, technologie, architektura” patronem medialnym wydarzenia.
Korzystamy z plików cookies, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie oraz prezentować Ci dopasowane do Ciebie treści. Klikając „Akceptuję” wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies.