ad

Cement i beton dla infrastruktury drogowej

- Kielce są doskonałym miejscem do spotkań samorządowców, inwestorów, wykonawców i wielu innych uczestników rynku infrastruktury. Jako branża cementowa i betonowa deklarujemy i dokładamy wszelkiego wysiłku, żeby uczestniczyć w dyskusji o roli podstawowych materiałów budowlanych, takich jak cement i beton, w budowie infrastruktury drogowej – mówił Zbigniew Pilch, szef marketingu Stowarzyszenia Producentów Cementu podczas otwarcia Targów Nowa Infrastruktura, które 10 maja 2022 r. rozpoczęły się w Kielcach.

Jutro, o godz. 10.30, SPC zaprasza na towarzyszące targom seminarium pt. „Samorządowe drogi betonowe odpowiedzią na wymagania przyszłości”.

Stowarzyszenie Producentów Cementu jest jednym z partnerów Targów Nowa Infrastruktura. Do 2019 targi występowały pod nazwą Autostrada – Polska.

- Jak 18 lat temu wstąpiliśmy do Unii Europejskiej, ciężko było pomieścić wystawców na targach Autostrada - Polska. Targi się zmieniają, ale nadal chcielibyśmy przez 2-3 dni w roku być stolicą budownictwa infrastrukturalnego. Targi Nowa Infrastruktura to obecnie bardziej miejsce spotkań niż targów – tłumaczył Andrzej Mochoń, prezes Targów Kielce.

Zbigniew Koniusz, Wojewoda Świętokrzyski powiedział, że dziesiątki miliardów złotych przeznaczone na infrastrukturę drogową w Polsce to dobrze wydane pieniądze. - Na targach znacząca jest wymiana myśli i doświadczeń. Cieszę się, że możemy się tu spotkać, bo jeszcze rok temu w tej hali był szpital polowy covidowy i spałem tu obok na dyżurze – wspominał Zbigniew Koniusz, który z zawodu jest lekarzem.

Grzegorz Dziedzina, p.o. Zastępcy Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad zwrócił uwagę, że dopiero co kończy się pandemia, z którą branża drogowa bardzo dobrze sobie poradziła, a już mamy kolejne wydarzenie – wojnę w Ukrainie, która wywiera wpływ na życie w kraju.

- Z tymi problemami, które generują czynniki zewnętrzne, musimy sobie jakoś radzić. Mam poczucie, że pewnego rodzaju panaceum na te problemy, są m.in. takie wydarzenia jak targi Nowa Infrastruktura, w których będziemy brać udział. Dostęp do najnowocześniejszych technologii, innowacji, wymiana doświadczeń czy też zawieranie relacji biznesowych to jest to, czego potrzebuje nowoczesna infrastruktura, nowoczesne budownictwo drogowe – mówił Grzegorz Dziedzina. - Cieszę się, że targi nie skupiają się tylko na budownictwie dróg, ale mamy tu też do czynienia ze sferą związaną z utrzymaniem i zarządzaniem infrastrukturą drogową. Dobrze, że organizatorzy dostrzegają tę tematykę i będzie ona tu dyskutowana.

Przemysław Klonowski, Prezydent Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa, stwierdził że izba jest z targami od początku działania. Byliśmy świadkami boomu targowego kilkanaście lat temu i jesteśmy świadkami poszukiwania nowej formuły targów. Pandemia zmieniła nie tylko targi. To także chociażby zmiana sposobu komunikacji między zamawiającym a wykonawcami – mówił Przemysław Klonowski.

Jednym z tegorocznych spotkań targowych będzie seminarium „Samorządowe drogi betonowe odpowiedzią na wymagania przyszłości” orgaznizowane przez Stowarzyszenie Producentów Cementu.  

- Kielce są doskonałym miejscem do spotkań samorządowców, inwestorów, wykonawców i wielu innych uczestników rynku infrastruktury. Dzisiaj sieć dróg ekspresowych i autostrad wynosi 4625 km w tym 962 km ma nawierzchnię betonową (ok. 21 %). Tego nie udałoby się zrobić, bez forum wymiany myśli i poglądów, które miały miejsce na targach w Kielcach od blisko 30 lat – mówił Zbigniew Pilch, szef marketingu SPC. - Jako branża cementowa, betonowa deklarujemy i dokładamy wszelkiego wysiłku, żeby uczestniczyć w dyskusji o roli podstawowych materiałów budowlanych, takich jak cement i beton, w budowie infrastruktury drogowej.

Zbigniew Pilch dodał, że infrastruktura drogowa to nie tylko drogi ekspresowe i autostrady, ale także ogromna, licząca kilkaset tysięcy kilometrów, sieć dróg samorządowych, z których 1800 km ma nawierzchnię betonową.

- Dlatego spotykamy się jutro w Targach Kielce z grupą ponad 200 samorządowców, którzy przyjeżdżają z całej Polski, żeby dyskutować o roli betonu, o możliwościach budowy nawierzchni betonowych, ale także o utrzymaniu całej infrastruktury drogowej. Serdecznie wszystkich zapraszamy na seminarium – zakończył Zbigniew Pilch.

Podczas targów działa stoisko informacyjne Stowarzyszenia Producentów Cementu poświęcone nawierzchniom betonowym na drogach (stoisko E7).

Targi kończą się 11 maja.

Andrzej Mochoń, prezes Targów Kielce
Grzegorz Dziedzina, p.o. Zastępcy Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad
Przemysław Klonowski, Prezydent Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa

Zbigniew Pilch, szef marketingu Stowarzyszenia Producentów Cementu
Podczas targów działa stoisko informacyjne Stowarzyszenia Producentów Cementu poświęcone nawierzchniom betonowym na drogach (stoisko E7).

Pozostałe aktualności i informacje

Kurs Technologia Betonu – edycja jesień 2024

2024-09-05
Kurs adresowany jest do projektantów, architektów, inspektorów nadzoru budowlanego, pracowników laboratoriów materiałów budowlanych, technologów, dyrektorów i kierowników kontraktów, wykonawców, doradców technicznych, kierowników wytwórni betonu, handlowców, producentów betonu towarowego, kostki brukowej, prefabrykatów betonowych, chemii budowlanej, materiałów budowlanych, pracowników firm: budowlanych, wykonawczych, remontowych i projektowych, a także dla wszystkich którzy pragną pogłębić swoją wiedzę na temat betonu.

Trwa budowa prawie 100 km dróg szybkiego ruchu z nawierzchnią betonową

2024-09-04
Nawierzchnia, do budowy której zastosowano cement o niższym o 30% śladzie węglowym, powstaje na autostradzie A2. Betonowe nawierzchnie, budowane z krajowych surowców, są stosowane przy realizacji najbardziej wymagających inwestycji drogowych takich jak droga ekspresowa S3 Bolków – Kamienna Góra wraz liczącym 2300 m z najdłuższym pozamiejskim tunelem w Polsce. Obecnie w Polsce trwa budowa ponad 91,4 km dróg ekspresowych i autostrad o nawierzchni betonowej.

Film z układania nawierzchni betonowej w tunelu Zielonki na drodze S52

2024-08-02
31 lipca 2024 r. został otwarty odcinek drogi ekspresowej S3 Bolków - Kamienna Góra (woj. dolnośląskie) wraz z najdłuższym, pozamiejskim tunelem w Polsce (2300 m długości). W tunelu tym, ze względów bezpieczeństwa, wykonano nawierzchnię betonową. Podobnie postąpili wykonawcy tuneli w ciągu drogi ekspresowej S52 (woj. małopolskie). Tunele Zielonki i Dziekanowice mają nawierzchnię betonową. W tunelu Zielonki (653 m długości) nawierzchnię betonową układano w maju i czerwcu 2024 r. Zobaczmy jak przebiegał ten proces.

Nawierzchnia betonowa w tunelu jest bezpieczniejsza

2024-07-31
- Jestem dumny z polskich inżynierów, którzy przy budowie tego tunelu potrafili wykorzystać najlepsze doświadczenia stosowane przy budowie tuneli alpejskich - mówił Dariusz Klimczak, minister infrastruktury podczas uroczystości otwarcia odcinka S3 Bolków - Kamienna Góra, która odbyła się 31 lipca 2024 r. Na 16-kilometrowym odcinku jest najdłuższy, pozamiejski tunel w Polsce o długości 2300 metrów. Zdaniem Piotra Sarnowskiego, dyrektora kontraktu z PORR SA w tunelu zastosowano nawierzchnię betonową, gdyż jest bezpieczniejsza ze względów przeciwpożarowych.

O drogach betonowych w Wielkopolsce

2024-07-24
Samorządowcy z Wrześni, gminy Strzałkowo, gminy Zagórów, Słupcy, Jarocina, z gminy Pyzdry i gminy Ostrowite wzięli udział w szkoleniu dotyczącym budowy dróg betonowych, które 24 lipca 2024 r. odbyło się we Wrześni. – Jesteśmy tu, żeby poznać nowe technologie na drogach – mówił Karol Błaszczak, z-ca burmistrza Miasta i Gminy Zagórów. Szkolenie zorganizowała firma Batarus przy współpracy ze Stowarzyszeniem Producentów Cementu.