ad

BETON – technologie i metody badań

Książka „Beton – technologie i metody badań” stanowi bogate źródło wiedzy na temat właściwości cementu, technologii wytwarzania, wbudowania i badań betonu. Opracowanie wzbogacone jest o doświadczenia własne autorów pracujących w jednym z najlepszych ośrodków naukowo-badawczych w kraju. Publikacja jest wartościowym zbiorem wiedzy teoretycznej i praktycznej, stanowiąc podstawowy podręcznik studentów, technologów i inżynierów budownictwa.

[…] Książka szczegółowo omawia proces badawczy (oceny jakościowej) składników betonu, mieszanki betonowej i stwardniałego betonu z odwołaniem do aktualnych norm lub autorskich procedur badawczych zespołu. Monografia zawiera duży zasób wiedzy specjalistycznej z zakresu chemii cementu, domieszek chemicznych, jak i fizykochemii kompozytów cementowych, jakimi są zaprawy budowlane i beton.
Książka stanowi bardzo ważną pozycję w nauczaniu najnowszych zagadnień z technologii betonu na wydziałach inżynierii lądowej oraz innych wydziałów zajmujących się technologią betonu i jego zastosowaniem w budownictwie, szczególnie w procesie dydaktycznym związanym z chemią budowlaną, projektowaniem betonu i poznawaniem jego właściwości oraz w procesie oceny właściwości stwardniałego betonu. Problematyka oceny jakości mieszanki betonowej i stwardniałego betonu została poszerzona o zasady zachowania jakości produkcji betonu (kontrola zgodności właściwości betonu z dokumentacją techniczną) z uwzględnieniem transportu.
Monografia przedstawia także zagadnienie przemysłowego wytwarzania mieszanki betonowej. Jest to rzadko prezentowana problematyka w tego typu wydawnictwach specjalistycznych na temat technologii betonu.
 […]

prof. Zbigniew Giergiczny, Politechnika Śląska, Wydział Budownictwa

praca zbiorowa, redakcja naukowa prof. Jan Deja
Kraków 2020, str. 940 Format B5,

oprawa twarda foliowana.


Cena : 139,00 zł

Książkę można zamawiać tutaj

Książka zawiera takie tematy jak:
– Cementy
– Rola kruszyw w kształtowaniu właściwości betonu
– Dodatki do betonu
– Domieszki do zapraw i betonów
– Projektowanie betonów zwykłych
– Mieszanka betonowa
– Zasady zachowania jakości produkcji i dostawy betonu
– Pielęgnacja betonu w początkowym okresie dojrzewania
– Wpływ temperatury na właściwości betonu
– Mikrostruktura betonu
– Strefa kontaktowa kruszywo-zaczyn w betonie
– Właściwości stwardniałego betonu
– Trwałość betonu
– Beton wysokowartościowy
– Beton samozagęszczalny
– Beton z proszkami reaktywnymi
– Betony z dodatkiem włókien
– Beton w energetyce jądrowej
– Betony lekkie
– Beton a środowisko naturalne
– Potencjalne kierunki rozwoju betonu


Pozostałe aktualności i informacje

Kurs Technologia Betonu – edycja jesień 2024

2024-09-05
Kurs adresowany jest do projektantów, architektów, inspektorów nadzoru budowlanego, pracowników laboratoriów materiałów budowlanych, technologów, dyrektorów i kierowników kontraktów, wykonawców, doradców technicznych, kierowników wytwórni betonu, handlowców, producentów betonu towarowego, kostki brukowej, prefabrykatów betonowych, chemii budowlanej, materiałów budowlanych, pracowników firm: budowlanych, wykonawczych, remontowych i projektowych, a także dla wszystkich którzy pragną pogłębić swoją wiedzę na temat betonu.

Trwa budowa prawie 100 km dróg szybkiego ruchu z nawierzchnią betonową

2024-09-04
Nawierzchnia, do budowy której zastosowano cement o niższym o 30% śladzie węglowym, powstaje na autostradzie A2. Betonowe nawierzchnie, budowane z krajowych surowców, są stosowane przy realizacji najbardziej wymagających inwestycji drogowych takich jak droga ekspresowa S3 Bolków – Kamienna Góra wraz liczącym 2300 m z najdłuższym pozamiejskim tunelem w Polsce. Obecnie w Polsce trwa budowa ponad 91,4 km dróg ekspresowych i autostrad o nawierzchni betonowej.

Film z układania nawierzchni betonowej w tunelu Zielonki na drodze S52

2024-08-02
31 lipca 2024 r. został otwarty odcinek drogi ekspresowej S3 Bolków - Kamienna Góra (woj. dolnośląskie) wraz z najdłuższym, pozamiejskim tunelem w Polsce (2300 m długości). W tunelu tym, ze względów bezpieczeństwa, wykonano nawierzchnię betonową. Podobnie postąpili wykonawcy tuneli w ciągu drogi ekspresowej S52 (woj. małopolskie). Tunele Zielonki i Dziekanowice mają nawierzchnię betonową. W tunelu Zielonki (653 m długości) nawierzchnię betonową układano w maju i czerwcu 2024 r. Zobaczmy jak przebiegał ten proces.

Nawierzchnia betonowa w tunelu jest bezpieczniejsza

2024-07-31
- Jestem dumny z polskich inżynierów, którzy przy budowie tego tunelu potrafili wykorzystać najlepsze doświadczenia stosowane przy budowie tuneli alpejskich - mówił Dariusz Klimczak, minister infrastruktury podczas uroczystości otwarcia odcinka S3 Bolków - Kamienna Góra, która odbyła się 31 lipca 2024 r. Na 16-kilometrowym odcinku jest najdłuższy, pozamiejski tunel w Polsce o długości 2300 metrów. Zdaniem Piotra Sarnowskiego, dyrektora kontraktu z PORR SA w tunelu zastosowano nawierzchnię betonową, gdyż jest bezpieczniejsza ze względów przeciwpożarowych.

O drogach betonowych w Wielkopolsce

2024-07-24
Samorządowcy z Wrześni, gminy Strzałkowo, gminy Zagórów, Słupcy, Jarocina, z gminy Pyzdry i gminy Ostrowite wzięli udział w szkoleniu dotyczącym budowy dróg betonowych, które 24 lipca 2024 r. odbyło się we Wrześni. – Jesteśmy tu, żeby poznać nowe technologie na drogach – mówił Karol Błaszczak, z-ca burmistrza Miasta i Gminy Zagórów. Szkolenie zorganizowała firma Batarus przy współpracy ze Stowarzyszeniem Producentów Cementu.