ad

850 osób bierze udział w konferencji DNI BETONU 2014

- 850 osób przyjęło nasze zaproszenie i bierze udział w VIII Międzynarodowej Konferencji DNI BETONU 2014 – poinformował prof. Jan Deja, przewodniczący Komitetu Organizacyjnego. 13 października o godz. 11 to największe w Polsce spotkanie producentów betonu towarowego i świata nauki otworzył Andrzej Ptak, przewodniczący Stowarzyszenia Producentów Cementu.

 

DZIEŃ PIERWSZY

Hotel Gołębiewski w Wiśle to 13 października bardzo ważne miejsce dla przedstawicieli branży budowlanej w Polsce. O godzinie 11 rozpoczęła się VIII Międzynarodowa Konferencja DNI BETONU, która potrwa do środy, 15 października. Trzy dni są poświęcone na poznawanie praktycznych aspektów technologii betonu, innowacyjnych rozwiązań materiałowych, technologicznych i konstrukcyjnych. Na tak przyjaznym gruncie jest także możliwość wymiany doświadczeń i nawiązywania kontaktów.

Według prof. Jana Dei w tegorocznej konferencji bierze udział 850 osób – to prawdziwy rekord frekwencji. Ta cyfra stawia także DNI BETONU na pierwszym miejscu konferencji branży budowlanej w Polsce. – Trudno w to uwierzyć, że w ciągu kilkunastu lat ta impreza się tak pięknie rozwinęła. To platforma spotkań przemysłu produkcji betonu towarowego i świata nauki. Referaty na konferencję przygotowało ponad 200 autorów. 40 referatów zostanie wygłoszonych na sali konferencyjnej – mówił prof. Jan Deja. – Konferencja ma także 9 partnerów programowych, którzy razem z wystawcami przygotowali 40 stoisk.

Sesję plenarną otworzył referat prof. Pierre – Claude Aitcin „Cement dzisiaj, beton przyszłości”. Jan Cieśla poruszył tematykę „Beton a zrównoważone budownictwo”. Niezwykle interesujący był referat Arkadiusza Mazurka z USA, który projektuje konstrukcje najwyższych budynków na świecie.

W przerwie między sesjami odbyła się promocja książki prof. Andrzeja Ajdukiewicza pt. „Pre-norma konstrukcji betonowych”. Dwutomowa praca ukazała się nakładem wydawnictwa Polski Cement.

Uczestnicy konferencji mogli śledzić na żywo debatę pt. „Beton towarowy a wyrób budowlany”. W dyskusji prowadzonej przez dr inż. Zdzisława Kohutka uczestniczyli: Rafał Gajewski – SPBT, Jan Bobrowicz – ITB, Elżbieta Janiszewska – Kuropatwa z Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego, Grzegorz Bajorek – Centrum Technologiczne Budownictwa przy Politechnice Rzeszowskiej oraz Walenty Twardy z firmy Erbud.


Konferencję DNI BETONU otworzył Andrzej Ptak. przewodniczący Stowarzyszenia Producentów Cementu


W konferencji bierze udział 850 uczestników z kraju i zagranicy


Konferencji towarzyszą ekspozycje 40 firm

Konferencji towarzyszy szereg wydarzeń. Tym razem była promocja nowej książki prof. Andrzeja Ajdukiewicza
wydanej przez oficynę Polski Cement


DNI BETONU to idealne miejsce do spotkań i rozmów


Pozostałe aktualności i informacje

Kurs Technologia Betonu – edycja jesień 2024

2024-09-05
Kurs adresowany jest do projektantów, architektów, inspektorów nadzoru budowlanego, pracowników laboratoriów materiałów budowlanych, technologów, dyrektorów i kierowników kontraktów, wykonawców, doradców technicznych, kierowników wytwórni betonu, handlowców, producentów betonu towarowego, kostki brukowej, prefabrykatów betonowych, chemii budowlanej, materiałów budowlanych, pracowników firm: budowlanych, wykonawczych, remontowych i projektowych, a także dla wszystkich którzy pragną pogłębić swoją wiedzę na temat betonu.

Trwa budowa prawie 100 km dróg szybkiego ruchu z nawierzchnią betonową

2024-09-04
Nawierzchnia, do budowy której zastosowano cement o niższym o 30% śladzie węglowym, powstaje na autostradzie A2. Betonowe nawierzchnie, budowane z krajowych surowców, są stosowane przy realizacji najbardziej wymagających inwestycji drogowych takich jak droga ekspresowa S3 Bolków – Kamienna Góra wraz liczącym 2300 m z najdłuższym pozamiejskim tunelem w Polsce. Obecnie w Polsce trwa budowa ponad 91,4 km dróg ekspresowych i autostrad o nawierzchni betonowej.

Film z układania nawierzchni betonowej w tunelu Zielonki na drodze S52

2024-08-02
31 lipca 2024 r. został otwarty odcinek drogi ekspresowej S3 Bolków - Kamienna Góra (woj. dolnośląskie) wraz z najdłuższym, pozamiejskim tunelem w Polsce (2300 m długości). W tunelu tym, ze względów bezpieczeństwa, wykonano nawierzchnię betonową. Podobnie postąpili wykonawcy tuneli w ciągu drogi ekspresowej S52 (woj. małopolskie). Tunele Zielonki i Dziekanowice mają nawierzchnię betonową. W tunelu Zielonki (653 m długości) nawierzchnię betonową układano w maju i czerwcu 2024 r. Zobaczmy jak przebiegał ten proces.

Nawierzchnia betonowa w tunelu jest bezpieczniejsza

2024-07-31
- Jestem dumny z polskich inżynierów, którzy przy budowie tego tunelu potrafili wykorzystać najlepsze doświadczenia stosowane przy budowie tuneli alpejskich - mówił Dariusz Klimczak, minister infrastruktury podczas uroczystości otwarcia odcinka S3 Bolków - Kamienna Góra, która odbyła się 31 lipca 2024 r. Na 16-kilometrowym odcinku jest najdłuższy, pozamiejski tunel w Polsce o długości 2300 metrów. Zdaniem Piotra Sarnowskiego, dyrektora kontraktu z PORR SA w tunelu zastosowano nawierzchnię betonową, gdyż jest bezpieczniejsza ze względów przeciwpożarowych.

O drogach betonowych w Wielkopolsce

2024-07-24
Samorządowcy z Wrześni, gminy Strzałkowo, gminy Zagórów, Słupcy, Jarocina, z gminy Pyzdry i gminy Ostrowite wzięli udział w szkoleniu dotyczącym budowy dróg betonowych, które 24 lipca 2024 r. odbyło się we Wrześni. – Jesteśmy tu, żeby poznać nowe technologie na drogach – mówił Karol Błaszczak, z-ca burmistrza Miasta i Gminy Zagórów. Szkolenie zorganizowała firma Batarus przy współpracy ze Stowarzyszeniem Producentów Cementu.