ad

Pierwsze betonowanie na A1 Stryków – Tuszyn

Pierwsze układanie nawierzchni betonowej na zadaniu III odcinka autostrady A1 Stryków – Tuszyn odbyło się w dniach 22 – 23 kwietnia 2015 roku. – Ułożyliśmy 1200 metrów nawierzchni o szerokości 11 metrów. Teraz beton będzie podlegał badaniom makrostrukturalnym, badaniom równości, rozmieszczenia dybli i kotew oraz kontroli innych parametrów. Właściwe układanie nawierzchni rozpocznie się pod koniec maja i potrwa do końca października – mówił Piotr Smolarczyk, właściciel firmy Budpol, wykonawca nawierzchni betonowej na zdaniach II i III budowanego odcinka autostrady.

Odcinek autostrady A1 Stryków – Tuszyn, to kluczowy łącznik na polskiej mapie drogowej. Dzięki niemu uda się ominąć Łódź oraz przejechać z A1 i A2 na S8 w kierunku Wrocławia. Ten kluczowy łącznik będzie miał nawierzchnię betonową. GDDKiA podzieliła odcinek na 3 zadania. Zadanie I realizowane jest od km 295+850 (od węzła „Stryków I” bez węzła) do km 310+000. Realizuje je konsorcjum w składzie: Strabag Sp. z o.o. (lider), Budimex SA. Wartość brutto zadania – 339 mln zł. Zadanie II od km 310+000 do km 320+010 wykonuje Mota Engil Central Europe S.A. Wartość brutto zadania – 360,7 mln zł. Zadanie III od km 320+010 do km 335+937,65 (bez odcinka od km 322+150 do km 324+950) będzie dziełem konsorcjum w składzie: Budimex SA (lider) i Strabag Sp. z o.o. Wartość brutto zadania – 327 mln zł. Wykonawcą nawierzchni betonowej na zadaniach II i III jest częstochowska firma Budpol, doświadczony wykonawca nawierzchni z betonu. Jak poinformował nas właściciel firmy Piotr Smolarczyk w dniach 22 - 23 kwietnia został ułożony pierwszy odcinek nawierzchni betonowej na zadaniu III.  – Ułożyliśmy 1200 metrów nawierzchni o szerokości 11 metrów na prawej jezdni w stronę Strykowa. Teraz beton będzie podlegał badaniom makrostrukturalnym, badaniom równości, rozmieszczenia dybli i kotew oraz kontroli innych parametrów. Właściwe układanie nawierzchni rozpocznie się pod koniec maja i potrwa do końca października – mówił Piotr Smolarczyk.

Na zadaniu III nawierzchnia betonowa o grubości 29 cm wykonywana jest z mieszanki betonowej klasy C 35/45 dostarczanej z mobilnego węzła betoniarskiego firmy CEMEX. Na tym zadaniu Budpol ułoży nawierzchnię betonową na długości 13 km autostrady A1.

- Na zadaniu II mamy do ułożenia około 8 km autostrady betonowej, a mieszanka betonowa będzie podawana z naszego węzła mobilnego – dodał Piotr Smolarczyk.

Betonowa nawierzchnia autostrady A1 na odcinku Stryków – Tuszyn będzie miała odsłonięte kruszywo. – Nakładamy preparat opóźniający wiązanie, a następnie przy pomocy szczotki z metalowym włosiem usuwamy wierzchnią warstwę na grubości 1-1,5 mm – tłumaczył Piotr Smolarczyk.

Zgodnie z umową Budpol musi zejść z budowy pod koniec listopada, a więc układanie nawierzchni musi zakończyć się 30 października. Potem firma będzie wypełniać szczeliny dylatacyjne.

A1 Stryków – Tuszyn to kolejny odcinek nawierzchni betonowej z odsłoniętym kruszywem realizowany przez Budpol. Pierwszym była betonowa nawierzchnia drogi S8 na odcinku Węzeł „Wrocław” – Pawlikowice o długości 17 km.

pie


Pozostałe aktualności i informacje

CO2 zmienia oblicze przemysłu cementowego

2019-04-26
Jaki jest obraz przemysłu cementowego? - W przypadku produktu finalnego, betonu, dążymy do jak najniższej emisyjności. Z drugiej strony poszukujemy przełomowej technologii w zakresie emisji CO2, ale do 2030 roku nic sprawdzonego raczej się nie pojawi – mówił Ernest Jelito, przewodniczący Stowarzyszenia Producentów Cementu i prezes zarządu Górażdże Cement S.A. podczas spotkania z dziennikarzami, które 16 kwietnia 2019 roku odbyło się w Warszawie.

Drogi Betonowe - trwałe i niezawodne rozwiązanie - 15 maja 2019 - Targi Autostrada - Kielce

2019-04-05
Serdecznie zapraszam Państwa do wzięcia udziału w seminarium „Drogi betonowe – trwałe i niezawodne rozwiązanie” podczas, którego zaprezentujemy poparte naukowymi badaniami i praktycznymi doświadczeniami zalety nawierzchni betonowych zarówno w zakresie budowy dróg krajowych, jak i samorządowych. Drogi gminne i powiatowe stanowią największy odsetek dróg w Polsce, które dzięki innowacyjnym metodom mogą stać się perspektywą na poprawę standardu życia mieszkańców i bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Tytuł „Dobrego Gospodarza” jest uhonorowaniem w skali ogólnokrajowej świadczącym o intensywnym rozwoju dróg gminnych i powiatowych.

Album Detale Architektury Betonowej

2019-03-08
W ostatnim czasie do zbioru wydawnictw dotyczących tematyki architektury betonowej dołączyła najnowsza publikacja szeroko prezentująca niewątpliwie bardzo interesującą i wciąż oczekiwaną (bo za mało znaną) praktykę i doświadczenia projektowe polskich biur architektonicznych. Monografia „Detale architektury betonowej” redagowana przez dr. hab. inż. arch. Marcina Charciarka z Zakładu Architektury Elementarnej Wydziału Architektury Politechniki Krakowskiej, a wydana przez Stowarzyszenie Producentów Cementu, jest zbiorem podsumowującym fakt powstania najważniejszych (docenianych w polskich i międzynarodowych konkursach) realizacji betonowych obiektów powstałych Polsce w latach 2008-2018. Wydawnictwo prezentuje trzynaście przykładów budynków, które już się wpisały we wzorzec wizualnej jakości przestrzeni – tak publicznej, jak i prywatnej. Album jest dostępny bezpłatnie.

Film z wręczenia nagród XXII edycji konkursu Polski Cement w Architekturze

2019-02-17
- Architektura betonowa w Polsce kwitnie i jest coraz bardziej zaawansowana technologicznie – uważa arch. Grzegorz Stiasny, przewodniczący jury XXII edycji konkursu Polski Cement w Architekturze. 30 listopada 2018 r. na uroczystym rozstrzygnięciu kolejnej edycji konkursu w pawilonie SARP przy ul. Foksal w Warszawie zebrało się kilkaset osób. Zapraszamy do obejrzenia filmu z tego wydarzenia.