ad

LAFARGE dostawcą rozwiązań budowlanych na odcinku 8 betonowej drogi ekspresowej S8

Lafarge rozpoczął dostawę materiałów i rozwiązań do budowy jednego z ośmiu odcinków nowopowstającej drogi ekspresowej S8 prowadzącej z Wrocławia do Białegostoku. Inwestycja obejmuje odcinek o długości 19,4 km i jest położona na terenie powiatu pabianickiego oraz łódzkiego. Generalnym wykonawcą inwestycji jest firma Budimex SA, zaś inwestorem – Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Budowany obecnie fragment drogi będzie odpowiadać najnowszym wymogom oraz normom związanym z budową tras ekspresowych. Dzięki temu, z drogi będą mogły korzystać nawet najcięższe pojazdy, a jej nawierzchnia wytrzyma nacisk aż 11,5 tony  na oś pojazdu. Inwestycja zostanie ukończona w grudniu 2013 roku.

W ramach swojej zintegrowanej oferty dla budownictwa infrastrukturalnego, Lafarge dostarcza do budowy odcinka nr 8 materiały:cement, kruszywa i mieszanki betonowe , a także kompleksowe rozwiązania technologiczne i logistyczne, począwszy od projektowania mieszanek betonowych,poprzez badania i testy jakości podczas całego procesu budowy  aż do realizacji łańcucha dostaw. Materiały Lafarge są stosowane zarówno do budowy nawierzchni betonowej odcinka nr 8, jaki do wykonania obiektów inżynieryjnych, w tym mostowych.

Oprócz cementu CEM I 42,5 N – HSR/NA (ok. 50.000 ton) i kruszyw Lafarge użytych do wyprodukowania mieszanek betonowych na obiekty mostowe oraz nawierzchnie betonową, do stabilizacji gruntu i podbudowy, zostanie wykorzystany cement CEM II/B-V 32,5,R (ok. 25.000 ton).

Do wykonania warstw podbudowy tego odcinka drogi zastosowane zostaną kruszywa z Lafarge.

Na potrzeby tej inwestycji Lafarge wykorzystuje mobilne wytwórnie betonu. Pierwszy węzeł betoniarski o wydajności ok. 100 m3/h,znajdujący się w Pawlikowicach w województwie łódzkim, rozpoczął produkcję w kwietniu bieżącego roku. Węzeł realizuje dostawy  mieszanek betonowych przeznaczonych na pale,mosty, wiadukty, kładki i pozostałe obiekty inżynieryjne. Kolejne dwa węzły  powstaną we wrześniu 2012 roku i będą produkować mieszanki betonowe przeznaczone na nawierzchnię drogową.Łącznie 3 węzły mobilne wyprodukują w 2012 i 2013 roku 180.000 m3 betonu mostowego, i nawierzchniowego i innych betonów konstrukcyjnych. Głównymi zaletami węzłów mobilnych są: bezpośrednia lokalizacja na miejscu budowy,szybki montaż i demontaż konstrukcji oraz znaczne skrócenie realizacji inwestycji poprzez możliwość stałej dostawy betonu.

– Rozbudowa i modernizacja infrastruktury to podstawowe czynniki wzrostu gospodarczego Polski. Dlatego Lafarge kładzie szczególny nacisk na wspieranie rozwoju infrastruktury zapewniając kompleksową obsługę inwestycji budownictwa infrastrukturalnego. W ramach naszej zintegrowanej oferty staramy się znaleźć najlepsze rozwiązania spełniające oczekiwania klientów. – mówi Jerzy Werbiński, dyrektor ds. Projektów Infrastrukturalnych w Lafarge.

Droga ekspresowa S8 będzie jednym z głównych węzłów komunikacyjnych w Polsce, łączących aglomeracje: wrocławską, łódzką, warszawską oraz białostocką. Trasa na odcinku Wrocław – Ostrów Mazowiecka stanowi polską część trasy E67, natomiast odcinek Warszawa – Ostrów Mazowiecka – polski odcinek trasy Via Baltica.


Pozostałe aktualności i informacje

CO2 zmienia oblicze przemysłu cementowego

2019-04-26
Jaki jest obraz przemysłu cementowego? - W przypadku produktu finalnego, betonu, dążymy do jak najniższej emisyjności. Z drugiej strony poszukujemy przełomowej technologii w zakresie emisji CO2, ale do 2030 roku nic sprawdzonego raczej się nie pojawi – mówił Ernest Jelito, przewodniczący Stowarzyszenia Producentów Cementu i prezes zarządu Górażdże Cement S.A. podczas spotkania z dziennikarzami, które 16 kwietnia 2019 roku odbyło się w Warszawie.

Drogi Betonowe - trwałe i niezawodne rozwiązanie - 15 maja 2019 - Targi Autostrada - Kielce

2019-04-05
Serdecznie zapraszam Państwa do wzięcia udziału w seminarium „Drogi betonowe – trwałe i niezawodne rozwiązanie” podczas, którego zaprezentujemy poparte naukowymi badaniami i praktycznymi doświadczeniami zalety nawierzchni betonowych zarówno w zakresie budowy dróg krajowych, jak i samorządowych. Drogi gminne i powiatowe stanowią największy odsetek dróg w Polsce, które dzięki innowacyjnym metodom mogą stać się perspektywą na poprawę standardu życia mieszkańców i bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Tytuł „Dobrego Gospodarza” jest uhonorowaniem w skali ogólnokrajowej świadczącym o intensywnym rozwoju dróg gminnych i powiatowych.

Album Detale Architektury Betonowej

2019-03-08
W ostatnim czasie do zbioru wydawnictw dotyczących tematyki architektury betonowej dołączyła najnowsza publikacja szeroko prezentująca niewątpliwie bardzo interesującą i wciąż oczekiwaną (bo za mało znaną) praktykę i doświadczenia projektowe polskich biur architektonicznych. Monografia „Detale architektury betonowej” redagowana przez dr. hab. inż. arch. Marcina Charciarka z Zakładu Architektury Elementarnej Wydziału Architektury Politechniki Krakowskiej, a wydana przez Stowarzyszenie Producentów Cementu, jest zbiorem podsumowującym fakt powstania najważniejszych (docenianych w polskich i międzynarodowych konkursach) realizacji betonowych obiektów powstałych Polsce w latach 2008-2018. Wydawnictwo prezentuje trzynaście przykładów budynków, które już się wpisały we wzorzec wizualnej jakości przestrzeni – tak publicznej, jak i prywatnej. Album jest dostępny bezpłatnie.

Film z wręczenia nagród XXII edycji konkursu Polski Cement w Architekturze

2019-02-17
- Architektura betonowa w Polsce kwitnie i jest coraz bardziej zaawansowana technologicznie – uważa arch. Grzegorz Stiasny, przewodniczący jury XXII edycji konkursu Polski Cement w Architekturze. 30 listopada 2018 r. na uroczystym rozstrzygnięciu kolejnej edycji konkursu w pawilonie SARP przy ul. Foksal w Warszawie zebrało się kilkaset osób. Zapraszamy do obejrzenia filmu z tego wydarzenia.